رازگشایی از توانایی حیرت آور یوزهای هم نژاد با پیروز ، عکس

به گزارش وبلاگ بایجانی، یوزها، آنها سریعترین دونده های طبیعتند. اگرچه سال هاست تصویری از شکار یوزهای آسیایی که نماد ایران مان شده اند ثبت نشده اما نمونه های آفریقایی این شکارچی آماری شگفت انگیز ثبت کرده اند.

رازگشایی از توانایی حیرت آور یوزهای هم نژاد با پیروز ، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ بایجانی، یوزها ، آنها را احتمالا می توان سریعترین حیوانات روی زمین دانست. شکارچیانی که به سرعت باد به شکار می رسند. هم خانواده های یوزهای آسیایی در حال انقراض ایران در آفریقا اعدادی از خود به جای گذاشته اند که دانستن شان هوش از سر می پراند. آماری که در یک شرایط زیست طبیعی باید پیروز در لحظه شکار در طبیعت به آن می رسید . حسرتی که بی شک در تربیت توران و آذر در دل علاقمندان به طبیعت می ماند. رویای شکار آزاد شکارچیان مادرزادی در طبیعت که می توانند در چشم به هم زدنی به سرعت باورنکردنی 100 کیلومتر در ساعت برسند.

حداکثر سرعت یک یوز چقدر است؟

حداکثر سرعت یک یوزپلنگ بالغ حدود 120 کیلومتر در ساعت (تقریبا 75 مایل در ساعت) است. البته دویدن به این سرعت انرژی زیادی می طلبد، بنابراین دویدن با این سرعت بخشی از برنامه روزانه هیچ یوزپلنگی نیست.

یوزپلنگ چقدر می تواند در یک دقیقه بدود؟

یک یوزپلنگ می تواند در یک دقیقه به سرعت 120 کیلومتر در ساعت برسد. یوزپلنگ با بدن باریک و فیبرهای عضلانی سریع انقباض خود، شتاب 10 متر در ثانیه دارد.

تنها با سه گام، شکارچی خالدار به سرعت 60 مایل در ساعت (96.6 کیلومتر در ساعت) می رسد. یعنی رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت در شتاب اولیه ، فقط در 3 تا 5 ثانیه ، این یک توانایی شگفت انگیز است!

یک یوزپلنگ در 1 دقیقه چقدر می تواند بدود؟

یوزپلنگ ها در 30 ثانیه به حداکثر سرعت خود می رسند. در این سی ثانیه ، آنها می توانند فاصله ای حدود یک کیلومتر طعمه خود را تعقیب کنند و از فاصله ای بعید در یک چشم به هم زدن بالای سر شکار برسند. اگرچه آنچه بیشتر در طبیعت رخ می دهد ، طی مسافتی بین 600-700 متر است. یوزپلنگ ها پس از رسیدن به حداکثر سرعت خود می توانند با هر گام هشت متر را طی کنند. در طول این سرعت، مواقعی وجود دارد که هیچ یک از پنجه ها با زمین تماس نمی گیرند و بدون زحمت روی دشت می روند.

یک یوزپلنگ چقدر می تواند با حداکثر سرعت بدود؟

یوزپلنگ ها می توانند حداکثر سرعت خود را برای حدود سی ثانیه حفظ کنند. 20 تا 30 ثانیه ای که یوزپلنگ در آن می دود تنها چیزی است که برای شکار طعمه خود نیاز دارد!

4141

منبع: خبرآنلاین

به "رازگشایی از توانایی حیرت آور یوزهای هم نژاد با پیروز ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رازگشایی از توانایی حیرت آور یوزهای هم نژاد با پیروز ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید