داغ شدن موتو اج X30 به چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 مربوط می گردد

به گزارش وبلاگ بایجانی، کوالکام اخیرا از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 رونمایی نموده که قرار است در گوشی های پرچم دار سال 2022 شاهد استفاده از این پردازنده باشیم. اخیرا شرکت موتورولا از موتو اج X30 به عنوان اولین گوشی هوشمندی که به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 مجهز شده، رونمایی نموده است. مانند بیشتر گوشی های هوشمند که در روزهای اولیه عرضه دچار مشکلاتی می شوند، گویا موتو اج X30 با مشکلاتی دست و پنجه نرم می نماید که یکی از آن ها داغ شدن بیش از حد گوشی است.

داغ شدن موتو اج X30 به چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 مربوط می گردد

گفتنی است که چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 بر اساس فناوری پردازش 4 نانومتری ساخته شده و مبتنی بر معماری تازه و پیشرفته ARMv9 است. این شرکت ادعا می نماید که این پردازنده 10 درصد سریع تر از پردازنده نسل قبلی خود یعنی چیپست اسنپدراگون 888 است. گفته می گردد که پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 مسائل پردازنده نسل قبلی را ندارد، اما با توجه به گزارشات اخیر ممکن است این ادعاها صحت نداشته باشد.

افشاگر معروف دنیای فناوری، Ice Universe می گوید که مشکل داغ شدن بیش از حد چیپست اسنپدراگون 888 ممکن است در پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 نیز وجود داشته باشد. این افشاگر در رابطه با موتو اج X30 شرح می دهد که در تست پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1، این چیپست بسیار داغ شده که این می تواند به علت مسائل حرارتی یکی از قطعات آن باشد.

علاوه بر این، مسائل مربوط به گرما می تواند در گوشی های هوشمند سایر شرکت ها نیز رخ دهد. شایان ذکر است که چیپست های قبلی اسنپدراگون 888 و 888 پلاس مبتنی بر معماری 5 نانومتری بودند. از سوی دیگر، پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 براساس فناوری پردازش کوچک تر 4 نانومتری ساخته شده اما به نظر می رسد این تغییر در ساخت، تاثیری بر مشکل گرم شدن گوشی ندارد.

گوشی های هوشمند متعدد از تولیدکنندگانی مانند شیائومی، ریلمی، وان پلاس، سامسونگ و غیره قرار است از پردازنده تازه کوالکام بهره ببرند. با این حساب ممکن است این گوشی ها هم به علت پردازنده شان با مشکل داغ شدن بیش از حد روبرو شوند. برای مثال احتمالا بازی کردن و فیلم تماشا به مدت طولانی با این گوشی ها منجر به داغ شدن غیرطبیعی گوشی می گردد. حداقل این مورد در گوشی هوشمند تازه موتورولا یعنی موتو اج X30 دیده شده است.

علاوه بر این، سازندگان گوشی های هوشمند اندرویدی سعی نموده اند تا گوشی هایی با بدنه تخت بسازند. این کار باعث می گردد تمام اجزای گوشی در یک قاب کوچک تر جمع شوند که ممکن است مسائل گرمایش آن را افزایش دهد. به همین دلیل، قاب های پلاستیکی که در بیشتر گوشی ها استفاده شده می تواند مسائل ناشی از گرمای تولیدی گوشی را دو چندان کند. همانطور که احتمالا می دانید، گرما دشمن اصلی اجزا و قطعات گوشی است و در صورت ادامه دار شدن آن، طول عمر قطعات گوشی را بسیار کم خواهد نمود.

موتو اج X30 تازهترین گوشی معرفی شده به وسیله موتورولا است که ویژگی های بسیار قابل توجهی دارد. طبیعتا مهم ترین مقوله که انتظارات را از این گوشی بسیار بالا می برد، قلب تپنده آن یعنی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 است؛ پردازنده ای که از 8 هسته با ترتیب 1 + 3 + 4 بهره می برد و از فناوری نسل 9 ARM در آن استفاده شده است. بدین ترتیب باید گفت پرچم دار موتورولا از لحاظ قدرت پردازشی عملکرد فوق العاده ای خواهد داشت.

در قسمت دوربین این گوشی، ما شاهد حضور 3 لنز در قاب پشتی هستیم که 2 سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی و اولترا واید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی برای گرفتن عکس های پرتره سیستم دوربین پشتی این گوشی را تشکیل می دهند. گوشی تازه موتورولا از یک لنز 60 مگاپیکسلی برای گرفتن عکس های سلفی و بعلاوه پشتیبانی از ویدیوهای 4K بهره می برد.

موتو اج X30 مجهز به نمایشگر 6/67 اینچی OLED است که وضوح Full HD+ به همراه رفرش ریت 144 هرتز را ارائه می دهد، بدین ترتیب ما شاهد یکی از روان ترین و باکیفیت ترین نمایشگرهای به کار رفته در گوشی های هوشمند هستیم. این گوشی هوشمند موتورولا، اندروید 12 را به صورت پیش فرض اجرا می نماید. منبع تغذیه موتو اج X30 یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت خواهد بود که از شارژ سریع 68 واتی پشتیبانی می نماید. از دیگر مشخصات این گوشی می توان به گواهی استاندارد IP52، اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر، شارژر درون جعبه و بلندگوهای استریو اشاره نمود.

موتورولا این گوشی را تنها 470 دلار قیمت گذاری نموده که به نظر می رسد باید آن را مقرون به صرفه قیمت ترین پرچم دار موجود با تراشه یاد شده بدانیم. این در حالی است که این چیپست 35 درصد سریع تر و 25 درصد بهینه تر از پردازنده نسل گذشته است تا بدین ترتیب پرچم دار 470 دلاری موتورولا بتواند با فاصله زیادی، گوشی های بیشتر از هزار دلاری کنونی رقبا را از لحاظ قدرت و سرعت پشت سر بگذارد.

موتورولا موتو اج X30، در حال حاضر تنها گوشی موجود در بازار است که از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره می برد. به زودی گوشی های دیگری نیز با همین چیپست از شرکت های مختلف وارد بازار گوشی های هوشمند خواهند شد و باید دید که آن ها نیز با چنین مسائلی روبرو خواهند شد یا خیر.

منبع: Gizbot

منبع: دیجیکالا مگ

به "داغ شدن موتو اج X30 به چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 مربوط می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داغ شدن موتو اج X30 به چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 مربوط می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید