حمله هوایی ارتش میانمار به مناطق روستایی، هزاران روستایی گریختند

به گزارش وبلاگ بایجانی به نقل از رویترز، یک گروه فعال حقوق بشر و همچنین یک رسانه محلی بیان کرد که در پی حمله هوایی ارتش میانمار به منطقه ای در ایالت جنوبی کارن که تحت کنترل یک گروه شبه نظامی است، حدود 3 هزار روستایی از این مناطق به سوی تایلند، کشور همجوار میانمار گریختند.

حمله هوایی ارتش میانمار به مناطق روستایی، هزاران روستایی گریختند

سازمان زنان کارن در این باره گفت که ارتش میانمار پنج منطقه در بخش موتراو در نزدیکی مرز از جمله یک اردوگاه آوارگان را مورد حمله هوایی قرار داد.

بنا بر گزارش ها، روستاییان در حال حاضر در جنگل پناه گرفته و بیش از سه هزار تن نیز به تایلند پناهنده شدند.

مقامات تایلند هنوز در این باره اظهارنظری ننموده اند.

به گفته دیوید اوبانک بنیانگذار سازمان کماندوهای برمه آزاد دست کم دو نیروی نظامی وابسته به شبه نظامیان اتحادیه ملی کارن جان خود را در این حملات هوایی از دست دادند.

به گفته اوبانک، این حمله های هوایی ظرف بیست سال گذشته بی سابقه بود و اینکه این حملات در ساعات شب اجرا شده اند.

در حمله هوایی ارتش میانمار در روز شنبه، دست کم سه غیرنظامی در روستایی که تحت کنترل شبه نظامیان اتحادیه ملی کارن قرار گرفته است، کشته شدند. شبه نظامیان پیش تر گفتند که به یک پایگاه ارتش در نزدیکی مرز حمله نموده و 10 تن را کشته اند.

لازم به ذکر است که حمله های هوایی شامگاه شنبه مهمترین حمله سال های اخیر به مناطق جنوبی میانمار بوده است. شبه نظامیان اتحادیه ملی کارن در سال 2015 یک توافقنامه آتش بس با دولت مرکزی میانمار امضا کردند اما تنش ها پس از کودتای نظامی یکم فوریه و برکنار شدن انگ سان سو چی از قدرت افزایش یافت.

اتحادیه ملی کارن و شورای احیای ایالت شأن که هر دو در مرز مشترک میانمار با تایلند مستقر هستند، کودتای نظامی در این کشور را محکوم نموده و حمایت خود را از مقاومت مردمی گفتند.

اتحادیه ملی کارن گفت که در پی تشدید خشونتها در هفته های اخیر، تا به امروز صدها نفر را که از مناطق مرکزی میانمار گریخته اند، پناه داده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حمله هوایی ارتش میانمار به مناطق روستایی، هزاران روستایی گریختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله هوایی ارتش میانمار به مناطق روستایی، هزاران روستایی گریختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید