تمساح هم نوع خوار با لذت تمساح دیگری را می خورد!، عکس

به گزارش وبلاگ بایجانی، زومیت نوشت: عکاس حیات وحشی در فلوریدا صحنه تکان دهنده تمساح پوزه پهن هم نوع خوار 2.5 متری را در حال خوردن یک تمساح کوچک تر شکار نموده است.

تمساح هم نوع خوار با لذت تمساح دیگری را می خورد!، عکس

باربارا دی آنجلو (Barbara DAngelo) عکاسی است تجربه عکاسی از تمساح ها در حال خوردن حیوانات دیگر را دارد؛ البته حیواناتی که از آن ها حرف می زنیم ماهی و اردک بودند. عکس های جدیدی که او در پارک تالاب اورلاندو در 6 مارس شکار نموده است به طور کلی با همواره متفاوت بود.

همنوع خواری در حیات وحش

در جانورشناسی به عمل مصرف تمام یا بخشی از بدن فردی از یک گونهٔ جانوری به وسیله فردی دیگر از همان گونه به عنوان غذا، عمل هم نوع خواری یا کانیبالیسم (به انگلیسی: Cannibalism) می گویند. واژه کانیبالیسم (Cannibalism) برگرفته از نام مردم جزیره ای به نام کانیبال (Canibales) است.

به طور کلی دو نوع هم نوع خواری وجود دارد: فعال و غیرفعال. هم نوع خوار فعال پیش از خوردن هم نوعانش، عملاً آن ها را صید می نماید و می کشد. هم نوع خوار غیرفعال ساده تر عمل نموده و از لاشه هم نوعش که شاید به طور اتفاقی با آن برخورد نموده باشد تغذیه می نماید.

به طور کلی هم نوع خواری می تواند به عنوان شکل ویژه ای از رفتار تغذیه ای به شمار رود که گونه شکارگر هم نوع خودش را صید می نماید یا به سادگی از آن تغذیه می نماید. تعداد بسیار کمی از گوشتخواران عالی مثل گرگ ها و ببرها هم نوع خود را می خورند حتی انواعی که این کار را انجام می دهند، مثل کفتار خالدار، هم نوع خواری از نوع غیرفعال دارند. در مقابل، هم نوع خواری در میان حشرات بسیار رایج است که اغلب نتیجه نبود توانایی جانور در تشخیص میان هم نوع خودش و صیدش است.

باربارا می گوید: وقتی این رخ داد، من هیجان زده واکنش نشان دادم. باید اعتراف کنم که وقتی عکس هایم را روی صفحه بزرگ تری مشاهده می کردم، دست هایم آغاز به لرزیدن کرد.

بیشتر بخوانید:

  • آشکار شدن راز شگفت انگیز کلیسای مشهور پس از آتش سوزی

  • تهدید جنجالی دولتی علیه تنها خودروی ملی 5 ستاره ایران خودرو / عکس

  • سفر به زادگاه گاوهای خشمگین لامبورگینی!/ عکس

به گفته دی آنجلو، او تنها 3 متر از صحنه خشونت آمیز فاصله داشت و در حین انجام عکاسی قلبش با شدت می تپید. باربارا می گوید: وقتی این رخ داد، من هیجان زده واکنش نشان دادم. باید اعتراف کنم که وقتی عکس هایم را روی صفحه بزرگ تری مشاهده می کردم، دست هایم آغاز به لرزیدن کرد.

عکاس، 35 عکس از تمساح دو و نیم متری که طعمه خود را در دو دقیقه به شکل وحشیانه نابود کرد، انداخت.

تمرکزم را روی دهان، صورت و بعلاوه چشم های الیگاتور هم نوع خوار نگه داشتم. او مدام به من نگاه می کرد. من مثل یک درخت ثابت ایستادم تا فکر نکند که تهدیدی برایش به حساب می آیم.

واکنش به عکس های شکارشده باربارا بسیار زیاد بوده است، او تصاویر مذکور را یکی از برترین عکس های خود توصیف می نماید.

58321

منبع: خبرآنلاین

به "تمساح هم نوع خوار با لذت تمساح دیگری را می خورد!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمساح هم نوع خوار با لذت تمساح دیگری را می خورد!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید