عروس تنگه های ایران در داراب

به گزارش وبلاگ بایجانی، داراب یکی از شهرهای بسیار زیبای فارس است که جاذبه های بسیاری دارد. یکی از زیبایی های بی نظیر این شهر تنگه رغز است که به عروس تنگه های ایران لقب گرفته است.

عروس تنگه های ایران در داراب

با وبلاگ بایجانی همراه باشید تا تنگه رغز داراب را بهتر بشناسید. عروس تنگه های ایران، لقب یکی از اعجاب انگیزترین دره ها به نام رغز است. برای رسیدن به این تنگه خارق العاده، باید سفری ماجراجویانه و هیجان انگیز را شروع کنید و رهسپار استان فارس شوید تا در نزدیکی شهر تماشایی داراب، این تنگ زیبا و اسرارآمیز را ببیند.

تنگه رغز داراب

تنگه رغز کجاست؟ عروس تنگه های ایران، جایی است که آب و سنگ در برخوردی هزاران ساله انواع جلوه های زیبای معماری طبیعت را ایجاد نموده ا ند. هر آبشار یا آبگیر با دیگری فرق دارد و هرکدام زیبایی خاص خود را دارد. دیواره های بزرگ و بزرگ رغز، در طول مسیر گاه سر به هم آورده ا ند و یک غار را تداعی می نمایند و گاه از هم فاصله می گیرند و محوطه ای زیبا می سازند. صدای دلنشین آبشار، فرود و صعود های زیبا، شنا در میان حوضچه های زلال و تماشا ماهی های زیبای قزل آلا، همه و همه از جمله دقایق مجذوب کننده و به یادماندنی حضور در تنگه زیبای رغز است.

تنگه رغز جاذبه گردشگری استان فارس

تنگ رغز داراب یا دره رغز که از جاذبه های گردشگری استان فارس محسوب می گردد، در بخش فسارود، در 30 کیلومتری شمال غربی شهر داراب و در نزدیکی روستای رغز واقع شده است و یکی از منطقه ها بکر طبیعت گردی ایران است. این تنگه در منطقه ای به نام حسن آباد، در جنوب شرقی استان فارس که از شمال به شهرستان های نی ریز و استهبان، از غرب به شهرستان فسا، از جنوب به شهرستان لار و زرین دشت و از شرق به استان هرمزگان محدود می گردد.

داراب تماشای های منحصربه فرد و متعدد طبیعی و تاریخی دارد که به راستی ناشناخته مانده اند. اگر هدف شما بیشتر منطقه ها طبیعی است، پس نخستین انتخاب، تنگ رغز خوتهد بود که از جاهای تماشای داراب و یکی از شگفت انگیز ترین و زیبا ترین تنگ های ایران محسوب می گردد.

پیمایش تنگ رغز

برای رسیدن به منطقه سرچشمه رغز، دو مسیر پیمایش وجود دارد؛ یکی با حدود چهار ساعت کوهپیمایی و مسیر دیگری که حدود دو ساعت با خودرو و حدود دو ساعت کوهپیمایی دارد. از ابتدای دره که محل مناسبی جهت پارک اتومبیل است تا آخرین آبشار، حدود سه کیلومتر مسیر راه پیمایی آن هم در میان آب های زلال این دره وجود دارد که در بعضی موارد احتیاج است حتماً از وسایل و ملزومات خاص صخره نوردی و ایجاد کارگاه استفاده گردد.

برترین زمان سفر به تنگه رغز

اکنون که با تنگه اسرارآمیز رغز آشنا شدید و تصمیم گرفتید هیجان دره نوردی را در این مکان تجربه کنید و آدرنالین خونتان را افزایش دهید. برترین زمان برای سفر به تنگه رغز از اواخر اردیبهشت ماه تا نیمه پاییز است. در این هنگامه سرچشمه های پر آب این تنگه و نسیم برخاسته از آبشارهای متعدد آن، در روزهای گرم این ماه های سال خنکی لذت بخشی را هدیه می نمایند. برای تماشا جاذبه های دیگر از ایران، آبگرم اهرم، چشمه ای از دل زاگرس را بخوانید.

جاهای تماشای تنگه رغز

در تنگه رغز شیراز حوضچه ها و آبشارهای متعددی وجود دارد. در کنار آخرین آبشار نیز یادبودی از کاشفان اولیه این تنگه و بعلاوه چند کوهنورد سفر نموده، نصب شده است. آبشارهای مهم مسیر که گروه کوهنوردی آذرخش داراب نام گذاری نموده اند:

  • آبشار نگین: ارتفاع 16 متر، عمق آب 8 متر و طول حوضچه 41 متر
  • آبشار بوم رنگ: به ارتفاع 7 متر، عمق آب 8 متر و طول حوضچه 31 متر
  • آبشار مسعود: به ارتفاع 8 متر، عمق آب 12 متر و طول حوضچه 15 متر

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری قلعه متروک، جاذبه گردشگری متفاوت کبودرآهنگ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "عروس تنگه های ایران در داراب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عروس تنگه های ایران در داراب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید