تلاش بیمه سلامت در پوشش همگانی افراد غیر برخوردار

به گزارش وبلاگ بایجانی، عضو هیأت مدیره سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سازمان بیمه سلامت تلاش می کند تا تمامی افراد غیر برخوردار فاقد پوشش بیمه سلامت، تحت پوشش این سازمان قرار گیرند.

تلاش بیمه سلامت در پوشش همگانی افراد غیر برخوردار

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ بایجانی، علی حسن زاده درباره عملکرد سازمان بیمه سلامت گفت: سازمان بیمه سلامت تا به امروز تلاش های بسیاری در جهت تحت پوشش قراردادن افراد فاقد بیمه داشته است، به همین خاطر با پیگیری های صورت گرفته آئین نامه ای در هیأت دولت تصویب شد؛ تا بر اساس آن در قالب پوشش همگانی مشخص شود که افراد به چه شکلی تحت پوشش این سازمان قرار گیرند.

عضو هیأت مدیره سازمان بیمه سلامت ایران افزود: به طور کلی در تمام دنیا افراد غیر برخوردار و آن هایی که توان پرداخت حق بیمه را ندارند، از طریق دولت تأمین منابع بیمه ای می شوند، لذا در این آئین نامه نیز چنین موضوعی در نظر گرفته شده؛ تا دستیابی به عدالت در بهره مندی از خدمات سلامت صورت گیرد.

وی شرح داد: مطالعات نشان می دهد که در گذشته متأسفانه در کشور ما اقشار برخوردار بیشتر از افراد غیر برخوردار از یارانه بهره مند شدند؛ بنابر این آئین مذکور به همین علت بوده و سازمان بیمه سلامت نیز تلاش می کند، تا افراد فاقد پوشش را به گونه ای بیمه کند، تا از عدم دسترسی مردم به خدمات سلامت جلوگیری شود، البته در صورت اجرای آئین نامه پوشش همگانی اقشار آسیب پذیر به خدمات دسترسی پیدا خواهند کرد و روبروه با هزینه های کمرشکن برای این اقشار کاسته خواهد شد. هدف از پوشش بیمه ای جمعیت غیر برخوردار این است که اگر فرد به ناچار به علت بیماری روبرو با هزینه کمرشکن شد، در تله فقر گرفتار نشود.

حسن زاده تاکید کرد: سازمان بیمه سلامت ایران با توجه به موارد گفته شده در تلاش است تا پوشش افراد غیر برخوردار را انجام دهد، تا به هدف نهایی که پوشش همگانی بیمه سلامت برای آحاد ایرانیان است بتوان دست پیدا کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تلاش بیمه سلامت در پوشش همگانی افراد غیر برخوردار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش بیمه سلامت در پوشش همگانی افراد غیر برخوردار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید