تصمیم داروخانه ها برای نپذیرفتن نسخه های تامین اجتماعی؟

به گزارش وبلاگ بایجانی، علی فاطمی، نایب رئیس انجمن داروسازان ایران می گوید: مسائل میان سازمان تامین اجتماعی و داروخانه ها همچنان پابرجاست و هیچ توافقی صورت نگرفته است.

تصمیم داروخانه ها برای نپذیرفتن نسخه های تامین اجتماعی؟

به گزارش دنیای اقتصاد، طبق قانون مقررات اقتصادی دولت، سازمان های بیمه در صورت تاخیر باید معادل نصف اوراق مشارکت را بابت خسارت به داروخانه ها پرداخت نمایند که این امر رعایت نمی گردد.

به گفته او، یک ماه از بدهی سازمان در بعضی استان ها پرداخت شده و همچنان دو ماه طلب دارند. فاطمی می گوید: با توجه به آنکه اکنون بیماران تنها 5 تا 10 درصد هزینه دارو را پرداخت می نمایند و داروخانه ها دارو را به قیمت آزاد خریداری می نمایند، بیمه ها باید بلافاصله طلب بخش خصوصی را حداکثر ظرف یک تا دو هفته پرداخت نمایند.

او با بیان اینکه سرمایه بخش خصوصی برای سازمان تامین اجتماعی تبدیل به یک منبع نقدینگی شده، می گوید: به همین علت دو تا سه ماه تاخیر در پرداخت هزینه ها دارند و این موضوع فشار زیادی را به داروخانه ها تحمیل نموده است.

داروخانه ها تصمیم گرفته اند در صورت ادامه این روند از پذیرش نسخ تامین اجتماعی خودداری نمایند. البته پیش از آن، کوشش نموده اند از راه های قانونی و مذاکره مشکل را حل نمایند.

چنان که سه بار به رئیس جمهوری نامه نوشته و خواهان رعایت قانون شده اند، اما پاسخی دریافت ننموده اند. آخرین کوشش و فرصتی که به دولت داده اند تبادل نظر با وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی است. به گفته نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، هفته آینده این انجمن با وزیر کار جلسه ای برای حل این مشکل دارد و در صورتی که ترتیب اثر داده نگردد، داروخانه ها باید فکر اساسی بنمایند.

منبع: فرارو

به "تصمیم داروخانه ها برای نپذیرفتن نسخه های تامین اجتماعی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم داروخانه ها برای نپذیرفتن نسخه های تامین اجتماعی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید