تزریق ژل و بوتاکس در زعفرانیه برای جوانسازی پوست صورت

به گزارش وبلاگ بایجانی، با رشد روزافزون محبوبیت تزریق ژل و بوتاکس برای جوانسازی پوست در اقصی نقاط جهان بین بزرگسالان و حتی جوان ترها برآن شدیم تا با خانم دکتر الناز احمدی فارغ التحصیل دانشگاه اصفهان و متخصص کلینیک پوست در زعفرانیه در این زمینه گفتگویی نموده و در خصوص پدیده تزریق ژل و بوتاکس سوالاتی را که شاید برای شما هم پیش آمده است را مطرح کنیم.

تزریق ژل و بوتاکس در زعفرانیه برای جوانسازی پوست صورت تزریق ژل و بوتاکس

به عنوان اولین سوال، سازوکار اثرگذاری بوتاکس و ژل چگونه است؟

ببینید، هم بوتاکس و هم ژل وقتی در ناحیه ای از صورت تزریق شوند، باعث جوان تر شدن آن ناحیه می شوند. اما سازوکار اثرگذاری ژل و بوتاکس با هم تفاوت فاحشی دارد. برخی چین و چروک ها در اثر حرکت کردن عضلات خاصی از پیشانی یا دور چشم ها ایجاد می گردد، بوتاکس این عضلات را موقتاً فلج می نماید؛ در پی کم شدن حرکت این عضلات چین و چروک های روی پوست پوشش دهنده شان نیز کمتر می گردد. اما ژل ها یا همان فیلرهای تزریقی فرورفتگی های مربوط به خطوط و چروک ها را پر می نمایند و مشکل لاغر شدن و گودرفتگی اجزای صورت را که یکی از پیامدهای بالا رفتن سن است، برطرف می نمایند.

دلیل اصلی مراجعه برای تزریق بوتاکس و یا ژل چیست؟

شلی و افتادگی پوست و بعلاوه وجود چین و چروک از مهم ترین عوامل هستند. پیری و عامل های مختلف اثرشان را بر پوست می گذارند و باعث شلی و افتادگی پوست و ایجاد چین و چروک روی پوست می شوند. پوستی که زمانی صاف و محکم بوده است. تزریق بوتاکس و ژل نوعی درمان زیبایی غیرجراحی است که نشانه های پیری را بدون احتیاج به استفاده از تیغ تیز جراحی و دوران نقاهت به حداقل می رساند. این درمان های غیرتهاجمی آن قدر سریع اند که می توانید آنها را در ساعت ناهاری یک روز کاری انجام بدهید.

بوتاکس در کدام ناحیه های صورت تزریق می گردد؟

تزریق بوتاکس درمان مورد تأیید سازمان غذا و دارو (FDA) برای بهبود موقتی خطوط اخم میانه تا شدید بین ابروها و خطوط پنجه کلاغی است ـ خطوط پنجه کلاغی به چروک هایی گفته می گردد که در گوشه خارجی چشم ها ایجاد می گردد.

بعلاوه پزشکان دیسپورت و ژووو (Jeuveau) را برای درمان خطوط اخم میانه تا شدید بین ابروها تزریق می نمایند. برطرف خطوط پیشانی با بوتاکس در یک جلسه انجام می گردد.

بوتاکس چگونه باعث جوانسازی صورت می گردد؟

بوتاکس دلیل اصلی ایجاد نماینده خطوط اخم و پنجه کلاغی را هدف می گیرد. بوتاکس حاوی ماده خاصی است که انقباض های مکرر عضلانی ایجادنماینده چروک ها را موقتاً متوقف می نماید. در نتیجه چین و چروک های دینامیک، ضمن حفظ حالت طبیعی صورت از بین می رود.

تزریق بوتاکس چگونه انجام می گردد؟

البته که تزریق بوتاکس باید به وسیله متخصص انجام گردد. تزریق بوتاکس در کلینیک باید حتما به وسیله پزشکان مجرب صورت بپذیرد. شما ممکن است سوزش خفیفی را حین تزریق احساس کنید. بلافاصله پس از تزریق می توانید فعالیت های روزمره تان را ادامه بدهید. صاف شدن خطوط پنجه کلاغی و خطوط اخم بین ابروها پس از گذشت 7 ـ 14 روز محسوس خواهد بود، البته زمان مشاهده نتایج در تمام بیماران یکسان نیست.

تزریق ژل چگونه باعث جوانسازی صورت می گردد؟

تزریق ژل

ژل ها یا فیلرها لاغری ناشی از بالا رفتن سن صورت و دست ها را برطرف می نمایند تا دست ها و صورت پس از پر شدن چروک ها و فرورفتگی ها جوان تر و متناسب تر به نظر برسند. بسیاری از فیلرها از ماده ژلاتینی مانند شفافی به نام هیالورونیک اسید تشکیل می شوند که به طور طبیعی در بدن وجود دارد. تزریق ژل، درمانی سریع است که پس از آن احتیاجی به استراحت کردن ندارید.

تزریق ژل در کدام نواحی انجام می گردد؟

تزریق ژل روشی ایده آل برای لیفت، جوانسازی و یا برجسته کردن نواحی مختلف صورت مانند:

  • گونه ها؛
  • خط خنده؛
  • غبغب؛
  • گوشه های دهان؛
  • چروک های چانه و
  • لب ها

است. ژل هایی مانند رسایل چین نازولبیال یا خط خنده را که از بینی تا گوشه های دهان امتداد دارد و خط خنده را که از گوشه های دهان به طرف چانه کشیده می گردد، نیز از بین می برند.

آیا درست است که بوتاکس ماندگاری اثر ژل ها را بیشتر می نماید؟

ژل به مرور زمان تجزیه می گردد و بدن آن را جذب می نماید، در نتیجه اثر تزریق ژل به مرور زمان از بین می رود. اگر عادت داشته باشید که مدام به چهره تان حالت بدهید و عضلات را حرکت بدهید، ژل زودتر تجزیه خواهد شد. در اینجا است که بوتاکس به یاری ژل می آید. بوتاکس عضلات تعیین را موقتاً فلج می نماید و در نتیجه حرکت صورت کمتر می گردد. به این ترتیب ماندگاری اثر ژل ها بیشتر می گردد و در هزینه های تان صرفه جویی می گردد.

آیا فرمول خاصی در استفاده از ژل و بوتاکس وجود دارد یا برای هر بیماری به نحوی معین باید استفاده گردد؟

ترکیب ایده آل بوتاکس و ژل فرق دارد و به عامل هایی مانند سن، شدت خطوط و فرورفتگی های ایجاد شده و سلایق و اهداف فردی بستگی دارد. نخستین گام برای آگاه شدن از برترین درمان ترکیبی مراجعه به متخصصان زیبایی است؛ متخصصیان مجرب کلینیک زعفرانیه می توانند در تصمیم گیری راجع به برترین درمان هدایت تان نمایند.

استفاده از ژل و بوتاکس

آیا می توان درمان ترکیبی تزریق بوتاکس و ژل را در یک یا دو جلسه انجام داد؟

ممکن است لازم باشد که ابتدا یکی از دو درمان تزریق ژل یا بوتاکس را انجام بدهید، سپس با توجه به نتیجه به دست آمده درباره درمان دوم تصمیم بگیرید. در برخی موارد بهتر است که ابتدا عضله ها را با تزریق بوتاکس بی حرکت کنید و سپس ژل را تقریباً دو هفته بعد تزریق کنید. البته امکان دارد لازم باشد که هر دو درمان را در یک جلسه انجام بدهید. گاهی اوقات اگر تزریق بوتاکس و ژل در پیشانی در یک جلسه انجام گردد، نتیجه ای با ماندگاری نه تا ده ماهه به دست می آید که طولانی تر از ماندگاری پنج تا شش ماهه معمول حاصل از یک تزریق است.

سن افراد روی نتیجه تزریق چقدر موثر است؟

ترکیب بوتاکس با ژل برای همه بیماران یا در تمام سنین ایده آل نیست. برای مثال مراجعین مسن تر از تزریق ترکیبی بوتاکس و ژل نتیجه بهتری می گیرند، حال آن که تزریق بوتاکس به تنهایی برای جوانان بهتر است. دلیل این تفاوت آن است که چروک ها و خطوط ریز معمولاً در ابتدا به دلیل حرکت صورت آشکارتر است و پس از آن حجم و چاقی صورت به تدریج کمتر می گردد.

شما استفاده از چه نوع ژل هایی را در کنار بوتاکس توصیه میکنید؟

ژل هایی مثل

  • رستیلن سیلک؛
  • رستیلن لیفت؛
  • رستیلن دیفاین و ریفاین و
  • اسکالپترا.

را می توان با بوتاکس ترکیب کرد.

توصیه انتهایی شما در خصوص تزریق ژل و بوتاکس برای جوان سازی پوست چیست؟

اگر درباره مناسب بودن درمان ترکیبی مطمئن نیستید، ابتدا درمانی را انجام بدهید که تناسب بیشتری با شرایطتان دارد.

منبع: هفت گنج

به "تزریق ژل و بوتاکس در زعفرانیه برای جوانسازی پوست صورت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق ژل و بوتاکس در زعفرانیه برای جوانسازی پوست صورت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید