بایونتا 3 به وسیله طراح بازی اسکیل باند کارگردانی خواهد شد
به گزارش وبلاگ بایجانی، پس از مدت ها انتظار، چند روز پیش شرکت نینتندو بالاخره اولین تریلر رسمی گیم پلی بازی بایونتا 3 (Bayonetta 3) را نشان داد. اکنون تعیین شده است که این بازی به وسیله طراح ارشد بازی Scalebound کارگردانی خواهد شد.
ژان پیر کلامز (Jean Pierre Kellams)، تهیه نماینده ارشد سابق بازی اسکیل باند، پس از پخش نمایش گیم پلی بایونتا 3 در نوشته ای در توییتر این خبر را بیان نمود. او نوشت: یوسوکه میاتا طراح ارشد بازی Scalebound بود و او فرد بسیار بااستعدادی است. من نمی توانم بیش از این منتظر بمانم تا بایونتا 3 را تجربه کنم زیرا او این بازی را کارگردانی خواهد نمود.
این تهیه نماینده که در حال حاضر در استودیوی هارمونیکس (Harmonix) کار می نماید، اشاره نموده است که یکی از مکانیک های جذابی که در تریلر بایونتا 3 نشان داده شد و به بازیکنان این اجازه را می دهد که به صورت مستقیم هیولاها را کنترل نمایند، به یکی از ویژگی های بازی اسکیل باند شباهت زیادی دارد. او بیان می نماید: کنترل هیولاهایی که در تریلر احضار شدند، بسیار شبیه به یکی از مکانیک هایی بود که برای کنترل اژدهای بازی اسکیل باند یعنی Thuban در نظر داشتیم. اکنون به همین دلیل باید دوباره تریلر را نگاه کنم، برای آن بسیار هیجان زده هستم.
یوسوکه میاتا (Yusuke Miyata) علاوه بر اینکه طراح ارشد بازی Scalebound بوده، به اسم طراح بازی روی آثاری همانند The Wonderful 101 و Astral Chain که هر دو از آثار ممتاز پلاتینیوم گیمز هستند، کار نموده است. با این حال، او در ساخت قسمت های قبلی مجموعه بازی بایونتا نقشی نداشته است و این اولین تجربه او به اسم کارگردان به شمار میرود.
بازی اسکیل باند ابتدا در کنفرانس مایکروسافت در E3 سال 2014 به اسم یک بازی انحصاری برای ایکس باکس وان نشان داده شد و توجه بسیاری را به خود جلب کرد چرا که بازی نو خالق بایونتا و دویل می کرای یعنی هیدکی کامیا بود. با این حال، 3 سال بعد به صورت رسمی اعلام شد که ساخت این بازی متوقف شده است.
در سال 2019 سایت VGC در مصاحبه ای با آتسوشی اینابا، مدیر پلاتینیوم گیمز، درباره این بازی سؤال کرد. اینابا در پاسخ بیان نمود که هر دو طرف ماجرا یعنی هم پلاتینیوم گیمز و هم مایکروسافت در زمینه این بازی اشتباهاتی داشتند و مقصر بوده اند. او در آن موقع گفت: مشاهده اینکه هواداران تمام عصبانیت خود را برای متوقف شدن ساخت این بازی روانه مایکروسافت کردند، برای ما آسان نبود؛ زیرا واقعیت این است که وقتی هر اثری به چنین مسئله ای برخورد می نماید، هر دو طرف ماجرا مقصر بوده و اشتباهاتی مرتکب شده اند. فکر می کنم چیزهایی وجود داشت که ما می توانستیم آن ها را بهتر انجام دهیم و مطمئن هستم چیزهایی وجود داشت که مایکروسافت هم به اسم ناشر می توانست آن ها را بهتر انجام دهد زیرا هیچکس نمی خواهد یک بازی کنسل گردد.
به هر حال این اتفاق در نوع خود جالب است. هرچند به نظر می رسد که دیگر شاهد اسکیل باند نخواهیم بود اما اکنون که طراح ارشد آن بازی وظیفه کارگردانی بایونتا 3 را بر عهده گرفته است، می توانیم انتظار داشته باشیم که برخی از ایده ها و مکانیک های گیم پلی آن اثر در بایونتا 3 دیده گردد.
بازی بایونتا 3 قرار است به صورت انحصاری در سال آینده برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر گردد.
منبع: VGC
منبع: دیجیکالا مگ