(اینفوگرافیک) برترین خوردنی ها برای زمان استرس و عصبانیت

به گزارش وبلاگ بایجانی، استرس، عصبانیت، ناراحتی و خستگی، احساساتی هستند که ممکن است در بعضی مواقع با شدتشان ما را معذب نمایند، اما بعضی خوراکی ها هستند که در عین سلامت بودن به بهتر شدن شرایط روحی ما در چنین مواقعی یاری می نمایند.

(اینفوگرافیک) برترین خوردنی ها برای زمان استرس و عصبانیت

به گزارش همشهری، بعضی افراد هستند که وقتی برای احتیاج های مهمشان پاسخ درستی دریافت نمی کند دچار عصبانیت، استرس، ناراحتی و خستگی می شوند و در چنین موقعیت هایی آغاز به خوردن می نمایند.

ممکن است این خوردن به صورت ناخودآگاه آغاز گردد و به چیز های دم دستی و کم ارزش ختم گردد. در بیشتر مواقع هم ممکن است احتیاج ما به هورمون های شادی از جمله دوپامین، اوکسیتوسین و... ما را به مصرف مواد چرب و شیرین می کشاند؛ مثلا یک همبرگر دوبل یا یک بستنی لیتری بزرگ! چراکه مغز ما احتیاج به تجربه چیز های لذت بخش دارد تا حس خوشبختی را به ما القا کند.

اما این راه حل موقتی است و هنوز لقمه شما از پیچ آخر روده رد نشده که باز شرایط روحی به هم ریخته خودش را نشان می دهد، با این تفاوت که این بار بدن گرفتار هضم و جذب لقمه های بلعیده شده نیز است و عذاب وجدان مصرف کالری اضافی و غیر لازم هم به بار روانی شما افزوده می گردد.

این در حالی است که حس کرختی و تمرکز بدن بر هضم این مواد سنگین نو هم انرژی شما را کمتر از قبل خواهد نمود. راه حل اینکه ما احتیاج به خوردن و دریافت پاداش را با خوردن مواد مغذی ای که به ترشح این هورمون های مفید یاری می نمایند رفع کنیم.

در این اینفوگرافیک شما می توانید این خوردنی ها را ببینید:

منبع: فرارو

به "(اینفوگرافیک) برترین خوردنی ها برای زمان استرس و عصبانیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(اینفوگرافیک) برترین خوردنی ها برای زمان استرس و عصبانیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید