غذاهایی که رکورد گینس دارند!

به گزارش وبلاگ بایجانی، با بزرگ ترین غذاهای جهان آشنا شوید

احتمالا بارها وقتی گرسنه بودید دلتان هوس یک پیتزای بزرگ چند متری یا یک هبرگر غول پیکر نموده است. باید اعتراف کنم غذاهای این فهرست از تصورات من درباره یک غذای غول پیکر هم فراتر رفته و غیر قابل باورند! این غذاها به قدری بزرگ و عجیب بوده اند که در رکورد های گینس هم به ثبت رسیده اند. از سوشی 2414 متری گرفته تا همبرگر 913 کیلویی، با خبرنگاران همراه باشید تا با بزرگ ترین غذاهای جهان آشنا شوید.

غذاهایی که رکورد گینس دارند!

بزرگ ترین پیتزا

با این همه طرفداری که این غذای ایتالیایی در جهان دارد، پخت یک پیتزای 2300 کیلویی چندان هم عجیب نیست. این پیتزای بزرگ الجثه 2300 کیلوگرم وزن و 39 متر طول دارد. برای پخت این پیتزا از 89 کیلوگرم آرد، 453 کیلو سس گوجه فرنگی و 3900 کیلوگرم پنیر موزارلا استفاده شده است. این پیتزای غول پیکر در سال 2012 به وسیله 5 سرآشپز در شهر رم ایتالیا پخته شد که فقط برای پخت خمیر آن 48 ساعت وقت گذاشتند. بالاخره ایتالیایی ها باید فزونی شان در پخت غذای محبوب کشورشان را ثابت می کردند!

بزرگ ترین کوکی شکلاتی

یک خبر بد برای عاشقان کوکی شکلاتی، دیگر اثری از این کوکی نمانده است! این کوکی غول پیکر که در سال 2003 در استان کالیفرنیا پخته شد، 31 متر طول و 18 هزار کیلو وزن دارد! این کوکی با هدف خیریه ساخته شد و با فروش قطعه های 10 دلاری به جمعیت حاضر در این مکان، توانست 20 هزار دلار برای خیریه جمع کند. چه لذتی بالاتر از این که با خوردن کوکی شکلاتی در یک کار خیر هم سهیم بشوید!

بزرگ ترین سوشی

عاشق سوشی هستید؟ جای شما در این رویداد بسیار خالی بوده است! اگر هم از دسته دیگر، یعنی متنفران سوشی هستید، احتمالا این رویداد می توانست بدترین کابوستان باشد! بزرگترین سوشی جهان با طول 2414 متر در سال 2011 در روسیه ساخته شد. در تهیه این سوشی، 1 تن برنج، 500 کیلو خیار و 14 هزار ورق جلبک به کار رفته است. 60 سرآشپز به مدت 16 ساعت مشغول آماده کردن این رول ها بوده اند تا بزرگ ترین سوشی جهان را بسازند.

بزرگ ترین کیک بستنی

این کیک بستنی 10 هزار کیلویی، سال 2011 میلادی در تورنتوی کانادا پخته شد. این کیک هیجان انگیز به وسیله یک سری از دانشجویان مهندسی شیمی دانشگاه تورنتو به درخواست استادشان ساخته شد. می توانید آزمایشگاهی باحال تر از این دانشگاه پیدا کنید! آن ها پیروز شدند چنین حجمی از کیک را بدون آب شدن و یا خراب شدن ظاهر آن تهیه نمایند.

بزرگ ترین همبرگر

این همبرگر 913 کیلویی شامل 27 کیلو گوشت، 22 کیلو کاهو و 22 کیلو پیاز است. این همبرگر در سال 2012 در مینسوتا پخته شد. پخت نان این همبرگر 7 ساعت و پخت مواد آن 4 ساعت زمان برد. البته با وجود صرف این همه مواد و زمان نتیجه کار چندان هم هوس انگیز به نطر نمی آید!

منبع: الی گشت

به "غذاهایی که رکورد گینس دارند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهایی که رکورد گینس دارند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید