امکان واگذاری مسکن ویلایی

به گزارش وبلاگ بایجانی، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سیاست این وزارتخانه این است که در تمام شهرهای کشور که زمین وجود دارد اراضی را به شکل تک ویلایی به مردم واگذار کند، گفت: امکان واگذاری زمین در شهرهای کوچک جنوبی فارس به صورت تک ویلایی نیز وجود دارد.

امکان واگذاری مسکن ویلایی

رستم قاسمی دوشنبه 28 شهریورماه در حاشیه سفر به فارس با اعلام اینکه هدف سفر امروز به این استان، آنالیز شرایط اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان بود، گفت: جلسه ای با حضور نمایندگان مجلس، رئیس کمیسیون عمران مجلس و استاندار تشکیل شد. در این جلسه تصمیماتی برای الحاق بعضی زمین ها به شهر شیراز و ایجاد شهرک های منفصل اطراف شیراز گرفته شد.

به نقل از راه و شهرسازی فارس قاسمی ادامه داد: بعلاوه در این جلسه مقرر شد تا بعضی از شهرها به شهرهای فارس ملحق شوند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصمیماتی که امروز در خصوص الحاق اراضی به شهرهای استان گرفته شد، بیش از 90 درصد زمین اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس تامین می گردد.

قاسمی اضافه نمود: مقرر شد تا چهار شهرک نو با الحاق به محدوده منفصل شهری شیراز ساخت و ساز در آنها انجام گردد. بعلاوه بعضی از بخش های اطراف شیراز از جمله فساء به شهر متصل شدند. با اینکار بخش قابل توجهی از زمین های متقاضیان نهضت ملی شهر شیراز تامین می گردد.

او افزود: سیاست وزارت راه و شهرسازی این است که در تمام شهرهای کشور که زمین وجود دارد اراضی را به شکل تک ویلایی به مردم واگذار کند. در بسیاری از شهرهای جنوبی و شهرهای کوچک فارس امکان واگذاری زمین هایی به شکل ویلایی به مردم وجود دارد تا مردم خود اقدام به ساخت وساز نمایند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در خصوص روستاها نیز در شورای عالی شهرسازی و معماری تصویب شد تا شرایط اسکان در روستاها برداشته گردد و در حریم روستاها زمین رایگان به مردم واگذار گردد که این واگذاری همراه با ارایه تسهیلات ساخت 200 میلیون تومانی با نرخ سود 5 درصد است.

قاسمی گفت: کوشش می کنیم تا بخشی از آزادراه شیراز-اصفهان تا انتها سال تکمیل گردد.

منبع: فرارو

به "امکان واگذاری مسکن ویلایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان واگذاری مسکن ویلایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید