آب آشامیدنی شادگان سه روز قطع می گردد، شهروندان آب ذخیره نمایند

به گزارش وبلاگ بایجانی، روابط عمومی امور آبفا شادگان اعلام نمود: آب آشامیدنی این شهرستان از روز 15 اسفند به مدت سه شبانه روز قطع می گردد و شهروندان برای این مدت آب آشامیدنی و مصرفی کافی ذخیره نمایند.

آب آشامیدنی شادگان سه روز قطع می گردد، شهروندان آب ذخیره نمایند

به گزارش ایرنا، بر اساس این اطلاعیه روز شنبه آبفای شادگان آب آشامیدنی این شهرستان در روز های 16،15و17 اسفند از طرف سازمان آب و برق خوزستان به علت عملیات اصلاح خط انتقال آب غدیر و جداسازی آب غدیر شادگان از آبادان قطع و این امر از طرف آبفا شهرستان شادگان یا شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان نمی باشد.

بر اساس این اطلاعیه آبفا منطقه شادگان اطلاع رسانی گسترده ای در این باره انجام داده و در صورت لزوم در صورتی که آب به صورت کامل قطع گردد تمامی تانکر های آبرسانی سیار در این سه روز به حالت آماده باش درخواهند آمد.

ابرپروژه آبرسانی غدیر یکی از طرح های بزرگ در سطح خاورمیانه است که در بدو شروع کار دولت سیزدهم و پس از سفر رییس جمهور به خوزستان، تصمیم لازم در مورد آن اتخاذ شد تا از طریق آن مشکل آب شرب نیمی از جمعیت خوزستان حل گردد.

طرح میان مدت آبرسانی غدیر، 2 میلیون و 500 هزار نفر از جمعیت خوزستان را زیرپوشش قرار می دهد و طرح اصلی آن در 2 سال آینده به خاتمه می رسد.

با کاهش شدید آب در پشت سد کرخه که آب شرب منطقه ها جنوبی و غربی استان را تامین می نماید طرح آبرسانی غدیر با تامین آب از سد دز برای این منطقه ها از سال گذشته کلید خورد.

بنا به اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران، مراحل اولیه مطالعات طرح میان مدت آبرسانی غدیر در دولت های گذشته شروع شده بود، اما به علت عدم تخصیص اعتبار لازم در عمل طرح مذکور متوقف شد و عملیات اجرایی آن شروع نشد

با سفر رییس جمهوری در شهریورماه سال 1400 به استان خوزستان و پیگیری های مستمر وزیر نیرو اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان به طرح آبرسانی غدیر تخصیص و بلافاصله تکمیل مطالعات اولیه و عملیات اجرایی آن شروع شد.

این عملیات که به اذعان همه کارشناسان خبره این بخش می بایست ظرف مدت سه سال انجام گیرد، ظرف مدت کمتر از یک سال اجرایی و به بهره برداری رسید. تسریع در عملیات اجرایی نیز به هیچ وجه باعث نشد اجزاء طرح ناقص و کیفیت اجرایی کاهش یابد.

عملیات طرح آبرسانی غدیر با اقدامی جهادی از سوی همه ارکان و با تخصیص اعتبارات قابل قبول در زمان اندکی اجرا شده است.

بنا به گفته مدیر عامل آبفا خوزستان با آبرسانی به 213 روستای شادگان در یک سال گذشته به روستا های شادگان دولت تامین آب سالم و بهداشتی به روستا های و شهر شادگان در دولت سیزدهم افزایش یافته و در این مدت مشکل تامین آب 183 روستای شهرستان شادگان رفع شد.

محمدرضا کرمی نژاد گفت: با نگاه ویژه دولت و وزارت نیرو به منطقه ها محروم تا خاتمه امسال مشکل آب آشامیدنی 30 روستای دیگر شادگان نیز رفع و اهالی منطقه از آب با کیفیت و پایدار بهره مند می شوند.

شهرستان شادگان در 75 کیلومتری جنوب اهواز قرار گرفته است.

منبع: فرارو

به "آب آشامیدنی شادگان سه روز قطع می گردد، شهروندان آب ذخیره نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب آشامیدنی شادگان سه روز قطع می گردد، شهروندان آب ذخیره نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید