مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران سرمایه های زیادی دارد

به گزارش وبلاگ بایجانی، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشهای منتشر شده، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران سرمایه های زیادی دارد.

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران سرمایه های زیادی دارد

قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی گفت: موضوع نوروز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بدنبال این هستیم تا ویژه برنامه نوروز 1401 پر شور برگزار شود و مردم از این فرصت بهترین استفاده را داشته باشند.

علی دارابی در مراسم تودیع امیررضا شریف نیا مدیر پیشین و معارفه مریم جلالی مدیر نو مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران خاطرنشان کرد: تحقق شعار موزه ها درهای باز به روی مردم اهمیت زیادی دارد و برای این کار باید برنامه های ویژه ای در موزه ها به مناسبت های مختلف تدارک دیده شود. کاخ نیاوران نیز باید در این زمینه پیشگام باشد.

او با اشاره به جایگاه تاریخی فرهنگ و هنر ایران اسلامی گفت: آنچه که امروز در میراث فرهنگی به آن افتخار می کنیم به دلیل پیشینه کهن ایران است. از این رو کارهای مرمتی، حفاظت و نگهداری از این میراث کهن باید در اولویت قرار گیرد. براساس هماهنگی اجرا شده با پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برای تحقق این موضوع قدم خواهیم برداشت.

سرمایه های کاخ نیاوران

در ادامه این مراسم محمدرضا کارگر، مدیرکل موزه ها با اشاره به اهمیت مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران گفت: این مجموعه فرهنگی تاریخی سرمایه های زیادی به لحاظ موقعیت، بناها و آثار تاریخی موجود در موزه ها دارد، همه این موارد یک سرمایه بی بدیل در کشور و شهر تهران است. علاوه بر آن کارشناسان و همکاران این مجموعه با تلاش خود در طول این سالها موجب شدند سرمایه مضاعف برای این مجموعه ایجاد شود.

در ادامه مریم جلالی، مدیر نو مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران با تقدیر از حسن اعتماد میراث فرهنگی برای تصدی این پست گفت: وقتی می گوییم مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، این یعنی معناسازی بنابراین تک روی، تفکر انفرادی و نگاه تک ساحتی محکوم به فناست.

او ادامه داد: در این مجموعه باید به همه چیز نگاه کرد. این نگاه باعث همگرایی و هم افزایی در مجموعه می شود. علاوه بر آن کارشناسان، راهنمایان و مرمتگران هم جزئی از این مجموعه هستند چون ترکیبی از دانش، توانش، تجربه و غیرت هستند.

جلالی در پایان گفت: تنها موضوعی که در حوزه فرهنگ، قدر و قیمت دارد، انگیزه است. اگر اشتیاق و انگیزه در هر جایی باشد، رنگ و لعاب دیگری به فعالیت ها می دهد. اگر هدف گذاری و نشانه گذاری درست اتفاق بیفتد، با تدبیر، تدارک و تقدیر انشالله بتوانیم در این مجموعه فرهنگی تاریخی با اتکا به این نگاه که میراث فرهنگی یک سرمایه در گردش است، ارزش افزوده ایجاد کنیم و رویکرد تازه ای برای کارکرد موزه های این مجموعه پیدا کنیم.

منبع: همگردی

به "مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران سرمایه های زیادی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران سرمایه های زیادی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید