5 ورزش هوازی که می توانید در خانه انجام دهید

به گزارش وبلاگ بایجانی، با این حال، پیدا کردن زمان برای رفتن به باشگاه یا حتی به پارک محلی می تواند چالش برانگیز باشد.

5 ورزش هوازی که می توانید در خانه انجام دهید

اما خبر خوب این است که بعضی از تمرینات کاردیو و هوازی هستند که می توانید در فضای خانه به راحتی انجام دهید.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده بیان می نماید که برای اطمینان از بهره مندی از تمام فواید ورزش های هوازی، ضربان قلب هدف شما باید 64 تا 76 درصد حداکثر ضربان قلب شما در فعالیت بدنی با شدت میانه و 77 تا 93 درصد برای فعالیت بدنی شدید باشد.

در ادامه پنج تمرین کاردیو و هوازی در خانه معرفی شده است که می تواند به شما یاری کند این دستورالعمل ها را رعایت کنید.

1. طناب زدن

طناب زدن فقط به مدت 15 دقیقه یک تمرین با شدت میانه در نظر گرفته می گردد.

مطالعه اخیر روی مردان در سن دانشگاهی نشان داد گروهی که به مدت 12 هفته دو بار در روز طناب می زدند نسبت به گروه کنترلی که درگیر کار های روزمره خود بودند، اندازه جذب اکسیژن شأن از نظر حجمی (معروف به حداکثر نمره VO 2) بهتر بود. به گفته محققان، این نمره بالاتر نشان دهنده بهبود در سطح تناسب اندام و سلامت، به ویژه سلامت قلب و ریه است.

2. بالارفتن از پله ها

به گفته وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده، حمل بار سنگین مواد غذایی یا سایر بسته ها به وسیله پله ها می تواند یک تمرین جدی در نظر گرفته گردد. 75-150 دقیقه از این نوع تمرین یا 150-300 دقیقه تمرین با شدت میانه در هفته توصیه می گردد.

به گفته محققان، تحرک بیشتر و نشستن کمتر مزایای فوق العاده ای برای همه دارد.

3. یوگا هوازی

در حالی که همه اشکال یوگا تمرین هوازی محسوب نمی شوند، اما در دستورالعمل های فعالیت بدنی، اشکال شدیدتر مانند قدرت و یوگا Vinyasa فعالیت های با شدت میانه در نظر گرفته می گردد.

یوگا بعلاوه عضلات را تقویت می نماید، و طبق مطالعه اخیر، به طور قابل توجهی مؤثرتر از هر دو تمرین سنتی هوازی و کلاس های زومبا در کاهش فشار خون بود.

محققان تاکید می نمایند یک روال ورزش منظم به شما یاری می نماید تا سال های آینده قلب خود را سالم نگه دارید. دویدن، شنا، گلف، پیاده روی، بازی بسکتبال، و یوگا، هر کاری که دوست دارید انجام دهید.

4. تمیز کردن خانه

خانه داری می تواند به عنوان تمرین هوازی در نظر گرفته گردد. شستن پنجره ها یا کف برای 45-60 دقیقه سطح میانهی از ورزش هوازی را فراهم می نماید.

علاوه بر این، مطالعه اخیر نشان داد زنان مسنی که حداقل چهار ساعت در روز تحرک دارند، از جمله پخت و پز و سایر کار های خانه، 43 درصد با خطر کمتر ابتلاء به بیماری های قلبی و 30 درصد با خطر کمتر سکته مغزی نسبت به زنانی که کمتر از دو ساعت در روز از این کار ها انجام می دادند، روبرو بودند.

5. باغبانی

کندن زمین، جابجایی گیاهان، کندن علف های هرز، و کاشت گیاه همه می توانند ضربان قلب شما را بالا ببرند و موجب تعریق شوند. در حقیقت، انجمن قلب آمریکا باغبانی را یک تمرین هوازی با شدت میانه می داند.

محققان معتقدند کار در باغ، مهارت و قدرت را بازیابی می نماید و تمرین هوازی ناشی از باغبانی می تواند اندازه کالری مشابهی همچون ورزش در باشگاه بسوزاند.

منبع: فرارو

به "5 ورزش هوازی که می توانید در خانه انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ورزش هوازی که می توانید در خانه انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید