گوشی، تبلت یا لپ تاپ، کدام یک برای سفر مناسب ترند؟

به گزارش وبلاگ بایجانی، گجت های مناسب برای سفر

ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که در سفر بیشتر به کدام یک از این گجت ها (گوشی، تبلت، لپ تاپ) احتیاج دارید. هر کدام از این وسایل، مزایا و معایب خودشان را دارند که با توجه به هدف سفرتان ونوع آن می توانند کاربردی و یا تنها دست و پا گیر باشند. مسایلی که باید در نظر بگیرید شامل وزن دستگاه، حجم آن، امنیت دستگاه و هزینه های آن است. اگر در انتخاب دستگاه مورد احتیاجتان دچار تردید هستید، با خبرنگاران همراه باشید تا با گجت های مناسب برای سفر آشنا شوید.

گوشی، تبلت یا لپ تاپ، کدام یک برای سفر مناسب ترند؟

1- گوشی هوشمند

در شرایطی که قصد دارید وزن، حجم و فضای وسایل مورد نیازتان را کمتر کنید، گوشی ها برترین انتخاب هستند. خصوصا برای افرادی که نیاز به کار کردن در سفر ندارند، گوشی ها گزینه بسیار خوبی به شمار می آیند. گوشی های هوشمند وظایف زیادی را به عهده می گیرند که به ندرت در هر کدام از آن ها کاملا حرفه ای عمل می نمایند. بنابراین اگر در پی کار حرفه ای نیستید، بهتر است گوشی همراهتان، انتخاب اول و آخر از بین گجت ها باشد.

مزایا:

  • گوشی های هوشمند می توانند به جای دستگاه های مختلفی به کارتان بیایند. با همراه داشتن این گزینه نیازی ندارید چراغ قوه، نقشه، دستگاه پخش موسیقی و یا ساعت را با خودتان حمل کنید.
  • برای زمان هایی که نیاز به برقراری تماس دارید، می توانید به راحتی روی آن ها حساب کنید. حتی زمانی که خارج از کشور هستید و سیم کارتی تهیه نکرده اید، می توانید با استفاده از وای فای محیط های عمومی و اپلیکیشن های ارتباطی، با خانواده و دوستانتان ارتباط برقرار کنید.
  • می توانید از اپلیکیشن های کاربردی مختلفی که بیشتر آن ها نیازی به اینترنت ندارند در سفرهایتان بهره ببرید. اپلیکیشن هایی مثل ابزارهای مترجم، تبدیل ارز و اپ های راهنمای سفر می توانند در سفرتان یاری زیادی به شما بنمایند.

معایب:

  • بزرگ ترین عیب گوش های همراه، عمر کم باتری آن ها است. حتی اگر پاور بانک هم همراه خودتان داشته باشید، در بسیاری از موقعیت ها پیدا کردن برق چندان آسان نیست.
  • صفحه گوشی ها حتی در بزرگترین حالت، برای تماشا فیلم و یا خواندن کتاب مناسب نیستند.
  • برای باز کردن وب سایت های مختلفی ممکن است دچار مشکل بشوید و صفحه به درستی برایتان نمایش داده نگردد.

2- تبلت

تبلت ها گجت های محبوب این روزها هستند. صفحه های بزرگتر و عمر باتری بهتر، آن ها را از گوشی های هوشمند متمایز می نماید. اما همراه داشتن این گجت ها با توجه به سایز و کاربردشان، مزایا و معایب خاص خودش را دارد.

مزایا:

  • اپلیکیشن های ارتباطی در تبلت ها بهتر عمل می نمایند و علاوه بر آن می توانید در تماس های ویدیویی، تصویر عزیزانتان را در صفحه ای بزرگتر ببینید.
  • برخی از تبلت ها نسبت به گوشی های هوشمند عمر باتری بیشتری دارند. خصوصا اگر از آن ها در حالت پرواز بهره ببرید و تنها به وسیله وای فای به اینترنت متصل بشوید.

معایب:

  • اولین ایرادی که تبلت ها دارند، مقدار آن ها است. مخصوصا اگر تبلتی با صفحه 10 اینچی داشته باشید، وزن آن ها ممکن است در رفت و آمدهایتان آزار دهنده باشد.
  • عکاسی با تبلت ها چندان ایده خوبی به نظر نمی رسد. علاوه بر این که بسیاری از تبلت ها نسبت به گوشی های هوشمند، دوربین های بی کیفیتی دارند، سایز بزرگ آن ها و سنگینی شان باعث لرزش در بیشتر عکس هایتان می گردد.

3- لپ تاپ

تا همین چند سال گذشته، تنها راهی که می توانستید خارج از محیط خانه تان به اینترنت متصل بشوید و کارهایتان را انجام بدهید، برداشتن یک لپ تاپ و رفتن به کافه ای بود که امکان اتصال اینترنت داشته باشد. اما در حال حاضر که انتخاب های دیگری هم وجود دارند، علت کافی برای حمل کردن لپ تاپ ها در سفر وجود دارد؟

مزایا:

  • مهم ترین مزیت لپ تاپ ها، همه کاره بودن آن ها است. امکان نصب تمام برنامه های مورد نیاز، حافظه کافی، امکان انتقال عکس ها از دوربین و دستگاه های دیگر و نمایش بدون اشکال سایت های مختلف، از مهم ترین مزایای لپ تاپ ها است.
  • صفحه بزرگ تر، عمر باتری بیشتر و صفحه کیبورد جداگانه، یاری می نمایند کارهایتان را سریع تر و با دردسر کمتری راه بیاندازید و باقی زمان را از سفرتان لذت ببرید.
  • اگر لپ تاپ هایی با قابلیت تبدیل شدن به تبلت را خریداری کنید، با یک تیر دو نشان زده اید و می توانید از مزایای هر دو با هم بهره مند شوید.
  • اگر مجبورید در طول سفرتان کارهایتان را هم انجام بدهید، لپ تاپ ها برترین گزینه هستند که انجام کار با آن ها کمترین زمان را از شما می گیرد.

معایب:

  • اولین عیب همراه داشتن لپ تاپ، وزن زیاد آن است. با وجود اینکه امروزه لپ تاپ ها سبک تر و قابل حمل تر شده اند، باز هم به نسبت گزینه های دیگر از وزن بالایی برخوردارند.
  • امکان آسیب رسیدن به لپ تاپ ها بیشتر از هر وسیله دیگری است. اگر لپ تاپ از دستتان بیافتند ممکن است هزینه زیادی برایتان داشته باشد.

پیشنهاد:

  • برای یک سفر ساده، بیشتر افراد گوشی های هوشمند را ترجیح می دهند. چرا که این گوشی ها به راحتی در جیب جا می شوند، برای کارهای آنلاین مناسب اند و به جای بیشتر دستگاه ها می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. در بیشتر محیط ها هم می توانید به راحتی به وسیله وای فای و یا سیم کارتتان به اینترنت متصل بشوید.
  • اگر تبلت را ترجیح می دهید و برای کارهایتان به یک صفحه نمایش بزرگ تر نیاز دارید، بهتر است تبلت های سبک تر و با عمر باتری بیشتر را انتخاب کنید. تبلت هایی که سیم کارت می خورند هم می توانند کار شما را تا حد زیادی در هر موقعیتی راه بیاندازند.
  • اگر کسب و کار آنلاین ندارید بهتر است گزینه لپ تاپ را فراموش کنید. قدرت بالای لپ تاپ ها و عمر باتری بیشترشان، تنها در صورتی برای شما مناسب است که در طول سفرتان نیاز به انجام کارها به صورت آنلاین داشته باشید. بنابراین در بیشتر سفرها، همراه داشتن گوشی هوشمند و یا تبلت می تواند انتخاب کاملا مناسبی باشد.

منبع: www.nomadicmatt.com

منبع: الی گشت

به "گوشی، تبلت یا لپ تاپ، کدام یک برای سفر مناسب ترند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی، تبلت یا لپ تاپ، کدام یک برای سفر مناسب ترند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید