چرا همسرم حرف مرا نمی فهمد؟

به گزارش وبلاگ بایجانی، درک شدن و درک کردن زوجین برای جلوگیری از مسائل عدیده زندگی زناشویی مهم است. برای درک یکدیگر احتیاج است که حرف هم را به طور صحیح دریابیم.

چرا همسرم حرف مرا نمی فهمد؟

دلایل نفهمیدن حرف همسر چیست؟ بیشترین مسائلی که در زندگی مشترک به وجود می آید به علت نفهمیدن حرف همسر به طور کامل است. با این مطلب از وبلاگ بایجانی همراه باشید.

ضرورت درک متقابل میان زن و شوهر

درک متقابل در زوج ها واقعا یک موضوع مهم است. اگر زوجین درک خوبی داشته باشند زندگی زناشویی موفقی خواهند داشت. برای ایجاد تفاهم متقابل بین یک زوج، چند عامل موثر بر زندگی آن ها باید واقعا در نظر گرفته گردد. با در نظر گرفتن و به کارگیری کامل این عوامل، زوجین ظرفیت درک خود و زندگی شاد در کنار هم را خواهند داشت.

علت نفهمیدن حرف همسر چیست؟

تعارض ناشی از عدم هماهنگی بین زن و مرد یکی از دلایلی است که منجر به تصور عدم درک از سمت همسر می گردد. این احساس به این علت است که یکی از عمیق ترین نیازهای افراد این است که احساس نمایند دیگران و خصوصا همسرشان آن ها را درک می نمایند یا با او هماهنگ می شوند.

عدم بیان احساسات واقعی از دلایل نفهمیدن حرف همسر

محققان آسیب پذیری را با رابطه صمیمی مرتبط می دانند. زیرا آسیب پذیری است که درواقع به فرد اجازه می دهد که واقعا به وسیله دیگری شناخته گردد. یعنی تا شما آسیب پذیری خود را بالا نبرید و خود افشایی نکنید دیگری نمی تواند درک کند که در وجود شما چه حسی نهفته است تا شما را درک کند. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب یک همسر خوب چه ویژگی هایی دارد؟ سر بزنید.

عدم وضوح در صحبت ها از دلایل نفهمیدن حرف همسر

اگر راستا شجاعانه تر و آسیب پذیر بودن را انتخاب کنید می توانید به جای این جمله به او بگویید: وقتی در حال بحث راجع مشکلمان هستیم و تو اتاق را ترک می کنی احساس ترس و ناکافی بودن می کنم. ترس من این است که من آن قدرها ارزش ندارم که تو به خاطر من برای حل این مشکل بجنگی. واقعا به نظر تو راهی وجود ندارد که ما بتوانیم مثل دو انسان بالغ مشکل پیش آمده را حل کنیم؟ با این مثال می توانید ببیینید که پنهان شدن پشت احساس رنجش در مقایسه با آسیب پذیری و دیده شدن چقدر بی ارزش و مقاومت در مقابل احساس ترس از عیان کردن احساس آسیب پذیری چقدر شجاعانه است؟

راهکارهایی برای درک بهتر حرف های همسر

باتوجه به آن چه گفته شد شما چگونه می توانید شریک زندگی خود را هنگام مذاکره در مشت خود داشته باشید. طوری که حرف های شما را بفهمد و با شما هماهنگ گردد؟

با آگاهی صحبت کنید

منظور از صحبت کردن هوشیارانه این است که گوینده کلمات را به گونه ای انتخاب کند که از ایجاد احساس گوشه گیری یا تدافعی به شریک مستمع اجتناب کند. سپس این به شریک مستمع یاری می نماید تا بتواند مخاطب خود را بهتر درک کند چرا که در اینگونه صحبت کردن احساس نمی نماید مورد حمله قرار گرفته است. مهارت ارتباط موثر با دیگران در این مورد به شما یاری می نماید.

روی یک موضوع تمرکز کنید

شاید در طول مکالمه دوست داشته باشید که به یکباره تمام آنچه که در قلبتان است بیرون بریزید و احساس می کنید که قابلیت این را دارید که در همین یک ساعت همه مسائل خود را با همسرتان مطرح کنید. اما به این فکر کنید که آیا او هم قابلیت دریافت این بمباران اطلاعاتی را دارد یا خیر. زمانی که شما از مسائل یک میکس درست می کنید و به خورد مرد خود می دهید او حرف های شما را درک نخواهد کرد و احتمال حل آن ها کمتر می گردد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این نشانه ها می گوید فردی برونگرا هستید! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "چرا همسرم حرف مرا نمی فهمد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا همسرم حرف مرا نمی فهمد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید