پیروزی میدانی تازه نیروهای صنعاء در مأرب

به گزارش وبلاگ بایجانی، یک منبع نظامی یمن از تسلط کامل نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن بر چند روستا در جنوب مأرب اطلاع داد.

پیروزی میدانی تازه نیروهای صنعاء در مأرب

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بایجانی، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در ادامه پیشروی های خود در نبرد مأرب پیروز شدند بر چند روستا در شهر الجوبه در جنوب مأرب مسلط شوند.

یک منطقه نظامی یمنی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، از جمله روستاهایی که ارتش یمن کنترل آن را به دست گرفته، الروضه و الخویر هستند، روستای دوم در کنار کوه مهمی واقع شده است که پیشروی ارتش یمن در منطقه ها شرقی الجوبه نزدیک به مأرب را تضمین می نماید.

در ادامه این گزارش آمده، پیشروی نیروهای انصارالله در این منطقه پس از تسلط آنها بر جبل المغره صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، در بیست و چهار ساعت گذشته درگیری های مشابهی نیز میان ارتش و کمیته های مردمی یمن و نیروهای وابسته به دولت مستعفی در شهر العبدیه در جنوب مأرب رخ داد و تعداد زیادی در این درگیری کشته شدند.

شبکه المسیره در همین زمینه اعلام نمود، ائتلاف سعودی در بیست و چهار ساعت گذشته بیش از 50 حمله هوایی به العبدیه داشته و خسارت های زیادی به منازل و اموال مردم وارد نموده است.

در ماههای گذشته نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن دور جدیدی از عملیات آزادسازی استان و شهر مأرب را به عنوان قلب دولت مستعفی شروع نموده و این بار از سمت جنوب و جنوب شرق در حال پیشروی به سمت شهر هستند.

استان مأرب به دلیل دارا بودن منابع غنی نفت و گاز بعلاوه از ارزش مالی بالایی برخوردار است و به گفته کارشناسان در صورت آزادسازی کامل این استان، باید سرانجام کار دولت مستعفی منصور هادی و ائتلاف سعودی در یمن را اعلام نمود.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "پیروزی میدانی تازه نیروهای صنعاء در مأرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی میدانی تازه نیروهای صنعاء در مأرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید