وجود سه گسل فعال در اطراف مرکز ، موانع خدمت رسانی به بعضی محله های تهران

به گزارش وبلاگ بایجانی، شهردار تهران گفت: در حال حاضر سه گسل فعال در اطراف تهران وجود دارد و در بعضی از محلات ما برای ارائه خدمت در کوچه های باریک با مسائل بسیاری روبرو هستیم چه برسد به زمان وقوع حادثه. در حقیقت تحول در تهران امکانی را برای ما فراهم نموده که می تواند زمینه سرمایه گذاری ها و مشارکت ها را فراهم کند.

وجود سه گسل فعال در اطراف مرکز ، موانع خدمت رسانی به بعضی محله های تهران

به گزارش وبلاگ بایجانی، علیرضا زاکانی در آئین امضای چهار تفاهم نامه تامین 30 هزار واحد مسکونی در مرکز، گفت: یکی از ویژگی هایی که در دوره نو مدیریت شهری وجود دارد تحول است. انباشتگی مسائل در شهر تهران آنقدر هست که اگر توجه از بعد تحول در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری شهر صورت نگیرد آنچه که به عنوان مسائل وجود دارد روز به روز بیشتر و شرایط سخت تر می گردد؛ لذا احتیاج است شرایط نوی برای کلانشهر تهران ایجاد کنیم.

او اضافه نمود: هنگامی که برای حل مسائل بحث شد مقرر شد چشم اندازی برای تهران به عنوان الگوی دنیا اسلام داشته باشیم که این موضوع در خود معانی مختلفی دارد. بسیاری از کلانشهرها و شهرها از ما جلوتر هستند؛ اما چشم اندازی که برای سال 1410 هدفگذاری و بحث شد که تا سال 1406 بتوانیم عمده آن را محقق کنیم احتیاج به نوع نوی از مدیریت داشت که نهایتا مدیریت مشارکتی انتخاب شد و به جای فعال شدن من ها در کنار یکدیگر ما فعال شد و به ازای حضور همه در این تغییر پیشرفت حاصل می گردد.

زاکانی تاکید نمود: سرمایه اجتماعی مجموعه مدیریت شهری باید افزایش پیدا کند و نقطه عزیمت آن را خدمت قرار دادیم تا به تبع آن مشارکت مردم جلب گردد و با این مشارکت بر محور نخبگان و جلب همکاری دستگاه های اثرگذار شاهد تحقق پیشرفت باشیم. نقطه آغاز کار هم در موضوعات مبتلا به مردم قرار دادیم. به شکلی که امروز شهرداری تهران ظرف یک سال گذشته در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی 5350 تخت برای معتادین متجاهر ایجاد نموده، معتادین زخم بازی که کسی سراغ آنها نمی رفت و کنار خیابان آنقدر می ماندند تا از بین می رفتند. معتادینی که دارای معلولیت بودند یا صغر سنی یا کبر سنی داشتند.

شهردار تهران ادامه داد: آنچه که مورد توجه نهاده شد مسئولیت پذیری بود که موجب شد در حوزه های مختلف وارد شویم و برای خود مقرر کردیم که تعداد این تخت ها را به 8000 تخت برسانیم. این در شرایطی است که روزی که ما آغاز کردیم 21 هزار معتاد متجاهر در شهر تهران داشتیم. در حال حاضر ناظر به اسلام آباد محدوده ای در پایین دانشگاه امام صادق که در این منطقه ها مردم آسیب می بینند موضوع را به شورای عالی شهرسازی بردیم و پس از اخذ مصوبه این محدوده در جهت تحول نهاده شده است. در حقیقت موضوعاتی که به نوعی غیر قابل تصور بود گشایش هایی در آن فراهم کردیم.

او ادامه داد: موضوع معیشت مردم برای ما مسئله ای مهم است که در آن موضوع مسکن جنبه ای اساسی و اصلی دارد؛ لذا در شرایطی که مسکن به یک آرزو تبدیل شده و فشار و سرخوردگی ناشی از عدم دسترسی به آن بر روی جامعه هدف مداوم افزایش پیدا می نماید تشکیل قرارگاه مسکن در دستور کار نهاده شد و بنا شد کمبود مسکن در تهران که غریب به یک میلیون واحد است هدفگذاری شد تا با ساخت سالی 180 هزار واحد طی پنج یا شش سال این پرونده به درستی بسته گردد و از قبل آن ایمنی برای شهر نیز به ارمغان آورده گردد.

زاکانی اضافه نمود: در حال حاضر سه گسل فعال در اطراف تهران وجود دارد و در بعضی از محلات ما برای ارائه خدمت در کوچه های باریک با مسائل بسیاری روبرو هستیم چه برسد به زمان وقوع حادثه. در حقیقت تحول در تهران امکانی را برای ما فراهم نموده که می تواند زمینه سرمایه گذاری ها و مشارکت ها را فراهم کند.

شهردار تهران تاکید نمود: امروز آقای رئیسی با همه ظرفیت ها برای خدمت آمده اند که یک بعد آن مسکن و گره گشایی از مسائل مردم در این حوزه است. بی تردید امروز منطقه ها 19، 18 و 20 تهران یک قطب هستند و در اوج محرومیت بزرگترین فرصت ها را دارند و می توانیم بزرگترین خدمت را در این منطقه ها ارائه کنیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "وجود سه گسل فعال در اطراف مرکز ، موانع خدمت رسانی به بعضی محله های تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود سه گسل فعال در اطراف مرکز ، موانع خدمت رسانی به بعضی محله های تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید