نیسان مورانو؛ ابرپروژه شکست خورده نیسان

به گزارش وبلاگ بایجانی، ایده های نو و متنوع خودروسازان، گاهی اوقات باعث موفقیت آن ها و شروع راه نوی در صنعت خودروسازی می گردد، و برخی اوقات هم باعث ضرر و زیان هایی برای آنها. یکی از این مصادیق، نیسان مورانو کراس کبریولت، اولین کراس اور کبریولت دنیا است.

نیسان مورانو؛ ابرپروژه شکست خورده نیسان

نیسان مورانو در دو مدل 2008 و 2009 تا 2012 در بازار ایران حضور داشت. مورانو کراس کبریولت در سال 2010 معرفی و در سال 2011 وارد خط فراوری نیسان شد. طراحی ظاهری به جز بخش درب ها و سقف و بعلاوه چراغ پشتی، هیچ تفاوتی با نسخه عادی ندارد. همه این تغییرات متناسب با کبریولت شدن اتفاق افتاده است.

دو درب خودرو 20 سانتی متر بیشتر از نسخه عادی طول دارند. در سقف پارچه ای مورانو کبریولت، شیشه هایی برای ایجاد فضایی بهتر در کابین، به کار رفته است. تغییراتی در ستون های خودرو به علت کبریولت شدن انجام شده است.

از امکانات شاخص در این خودرو می توان به سیستم صوتی BOSE، نمایشگر 7 اینچ، تهویه هوای اتوماتیک و دو کاناله، کروز کنترل و ورود بدون کلید و... بودند. سیستم پشت سری فعال برای سرنشینان جلو، که به هنگام تصادف در خودرو های کبریولت بسیار کاربردی هستند، در این خودرو هم حضور دارد.

قلب تپنده این کبریولت، 3.5 لیتری V 6 است که 256 اسب بخار قدرت و 334 نیوتون متر گشتاور فراوری می نماید. گشتاور فراوریی به هر چهار چرخ منتقل می گردد. پلتفرم خودرو با ماکسیما و آلتیما یکسان است و بر اساس پلتفرم D نیسان ساخته شده است.

فراوری این خودرو در سال 2014 به علت عدم استقبال متوقف شد. از این مدل، یک عدد در جزیره کیش حضور دارد. قیمت نسخه های دست دوم مورانو کراس کبریولت، از 11 هزار تا حدود 30 هزار دلار متغیر است.

منبع: فرادید

به "نیسان مورانو؛ ابرپروژه شکست خورده نیسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیسان مورانو؛ ابرپروژه شکست خورده نیسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید