اکس 5 ال آی: این ب ام و مخصوص چین است!

به گزارش وبلاگ بایجانی، ب ام و از شاسی بلند نو خود با نام اکس 5 ال آی فیس لیفت برای بازار چین رونمایی کرد. اکس 5 یکی از مطرح ترین محصولات صنعت خودرو در کلاس شاسی بلند است.

اکس 5 ال آی: این ب ام و مخصوص چین است!

به گزارش عصر ایران، ب ام و اکس 5 ال آی که فقط در بازار چین حضور دارد، نخستین بار در سال 2022 رونمایی شد یعنی چیزی حدود یک سال و نیم پیش و اکنون ب ام و تصمیم به معرفی نسخه فیس لیفت آن گرفته است. این در شرایطی است که در بازار جهانی خودرو هیچ خودروسازی زودتر از 3 یا 4 سال اقدام به معرفی فیس لیفت یک محصول فعال نمی نماید، اما ظاهرا کمپانی آلمانی قوانین را برای بازار چینی ها نادیده گرفته است.

ب ام و اکس 5 ال آی فیس لیفت پس از معرفی فیس لیفت جهانی خودرو های اکس 5 و اکس 6 در فوریه سال گذشته، وارد بازار چین می گردد.

این شاسی بلند در واقع نسخه فاصله بین محور های طولانی محسوب می گردد که حدود 130 میلیمتر در مقایسه با نسخه عادی، فاصله طولانی تری را در شاخص محور ها ثبت می نماید. درب های عقب پهن تر شده اند و داخل کابین نیز فضای بیشتری مقابل پای سرنشین عقب ایجاد شده است.

این خودرو در کارخانه دادونگ چین و تحت نظارت ائتلاف ب ام و برلیانس فراوری می گردد. اکس 5 ال آی در دو تریم از 23 سپتامبر وارد فاز فروش می گردد.

مدل پایه اکس 5 اکس درایو 30 ال آی نام دارد که از پیشرانه 2 لیتری توربو با 258 اسب بخار خروجی استفاده می نماید. شاخص صفر تا 100 کیلومتر این مدل حدود 7.2 ثانیه است.

تریم بعدی، اکس 5 اکس درایو 40 ال آی نام دارد که از پیشرانه 3 لیتری توربو هیبرید ملایم استفاده می نماید. این مدل 380 اسب بخار خروجی دارد و شاخص صفر تا 100 کیلومتر آن حدود 5.5 ثانیه است.

منبع: فرارو

به "اکس 5 ال آی: این ب ام و مخصوص چین است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکس 5 ال آی: این ب ام و مخصوص چین است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید