نامه ای که نمکی به جهانپور نوشت، تهران در آستانه شرایط قرمز کرونا

به گزارش وبلاگ بایجانی، خبرنگاران : مهمترین اخبار کرونایی امروز را اینجا بخوانید.

نامه ای که نمکی به جهانپور نوشت، تهران در آستانه شرایط قرمز کرونا

به گزارش وبلاگ بایجانی به نقل از خبرآنلاین، براساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته متاسفانه 140 بیمار کووید19 در کشور جان خود را به علت این بیماری از دست دادند.

بعلاوه از دیروز تا امروز 7 تیرماه 1400 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 12 هزار و 351 بیمار تازه مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شدند که هزار و 417 نفر از آنها بستری شدند. براین اساس مجموع بیماران کووید19 در کشور به سه میلیون و 180 هزار و 92 نفر رسید.

هشدار؛ توسعه شهرهای قرمز کرونا از جنوب به مرکز کشور

براین اساس به نظر می رسد شرایط شیوع ویروس در بعضی منطقه ها کشور خطرناک شده است.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت امروز از توسعه شهرهای قرمز کرونا از جنوب به مرکز کشور و هم افزایش فرایند بستری در شهر تهران اطلاع داد.

او در این رابطه گفت: شهرستان های مهران در استان ایلام، تنگستان، دشتستان، دشتی، دیر، عسلویه و کنگان در استان بوشهر، دماوند و فیروزکوه استان تهران، ایرانشهر، خاش، زابل و زاهدان از سیستان و بلوچستان، گراش، لارستان و لامرددر استان فارس در شرایط قرمز از لحاظ بیماری کرونا قرار دارند.

وی گفت: در استان کرمان شهرهای بم، رودبار جنوب، قلعه گنج، کرمان و منوجان، در استان هرمزگان شهرهای بستک، بندر لنگه، بندرعباس، پارسیان، جاسک، حاجی آباد، خمیر، رودان، قشم و میناب و یزد هم در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند.

تهران در شرایط قرمز قرار می گیرد؟

حتی نگرانی هایی نسبت به قرمز شدن شرایط کرونا در تهران وجود دارد. انوشیروان محسنی بندپی در خاتمه جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران در جمع وبلاگ بایجانی گفت: در جلسه امروز گزارشی در مورد آخرین شرایط شیوع کرونا ویروس ارائه شد که نشان می داد از هفته گذشته اندازه بیماران سرپایی افزایش پیدا نموده و علاوه بر آن شاهد افزایش بیماران بخش عادی و ویژه هم هستیم که در مجموع این نشان می دهد کم کم وارد خیز پنجم می شویم.

استاندار تهران در مورد اعمال محدودیت ها با توجه به احتمال بروز خیز پنجم در تهران گفت: شهرهایی که در شرایط قرمز قرار دریافتد محدودیت ها در آنها اعمال خواهد شد و در سایر شهرستان ها هم مقرر شده فرمانداران نسبت به تشدید نظارت ها اقدام نمایند.

علائم کرونای دلتا

بعلاوه کارشناسان در این چند روز بارها هشدار داده اند که محتمل است این موج تازه کرونا با گونه دلتا آغاز گردد.

اندازه تکثیر کرونای دلتا در بدن فرد مبتلا بسیار بالاتر از چیزی است که در آغاز این عالم گیری مشاهده شده است و فرد مبتلا پس از 3 یا 4 روز به شدت مریض می گردد.

در بریتانیا در حال حاضر 91 درصد موارد ابتلا از نوع کرونای دلتاست و این بیماران علایمی چون سردرد، گلودرد و آبریزش بینی دارند.

جوان ترها هنگام ابتلا به کرونای دلتا ممکن است احساس سرماخوردگی داشته باشند اما این ویروس را به افرادی که در خطر ابتلای شدید هستند منتقل نمایند. بعلاوه افراد مبتلای بدون علامت هم می توانند این ویروس را به دیگران سرایت دهند.

واکسیناسیون عشایر در راه است

از سوی دیگر امروز سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از واکسیناسیون افراد بالای 50 سال عشایر علیه کرونا تا خاتمه مرداد 1400 اطلاع داد.

علیرضا رئیسی، در این رابطه گفت: خدمت رسانی به عشایر اقدام تازه ای نیست، این قشر تا کنون همه خدمات را به صورت تیم های سیار خدمات ارائه می کردند. کانکس ها جای ثابتی ندارند و همراه عشایر حرکت می نمایند. به تاکید وزیر بهداشت انتخاب بهورزان از دل عشایر خواهد بود. این عزیزان پس از گذراندن آموزش های لازم، مشغول به فعالیت خواهند شد.

سعید نمکی، وزیر بهداشت هم اسم کرد: تزریق واکسن ملی را داشتیم، ما که تمام درها به رویمان بسته بود و به اسم وزیر گاهی برای دریافت واکسن از خارج التماس کردم، حالا خودمان به این درجه رسیدیم، حتی همین آمریکایی ها که می گفتند ما تحریمی برای موارد درمانی نداریم، هفته پیش آقای بایدن گفت اجازه می دهیم دارو را وارد کنید که همین تشت رسوایی آنها است و حالا ما به کشورهای واکسن ساز جهان پیوستیم.

نامه نمکی به جهانپور درباره توییت جنجالی

از سویی وزیر بهداشت امروز در ، در نامه ای به دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، با اشاره به بعضی حواشی پیرامون گفتمان درخصوص واردات واکسن در فضای مجازی، گفت: شکیبای، تاب آوری و خوشرویی در کردار و بهره گیری از واژگان نفیس و پاکیزه در گفتار، انتظار همه فرهیختگان، بزرگان و مردم شریف و نجیب و قدرشناس کشور از همه ماست.

او اضافه نمود: اینک گفتار و نوشتاری با واژه های زمخت حتی برای آنان که دشنام می دهند، شان مجموعه شکیبا و بردبار نظام سلامت نیست. گفتمان سخیف در فکر دیگران خفیفمان می نماید و نخبه را گویش پخته باید و خدمتگزاران شکیبا را تندخویی و درشت گویی نشاید.

این در حالی است که چند روز پیش جهانپور به خبرآنلاین با اشاره به مافیای واردات گفته بود: این افراد قطعا لایق خیلی بیشتر از این ها هستند و من ابزار صحبت بیشتر درباره این موضوع را نداشتم و ادب اجازه نمی داد که بیشتر صحبت کنم.

منبع: اقتصادنیوز

به "نامه ای که نمکی به جهانپور نوشت، تهران در آستانه شرایط قرمز کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه ای که نمکی به جهانپور نوشت، تهران در آستانه شرایط قرمز کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید