مینگ چی کو: اپل شاید سال جاری از شارژر سریع 30 واتی رونمایی کند

به گزارش وبلاگ بایجانی، طبق ادعاهای یکی از معروف ترین تحلیلگران اپل یعنی مینگ چی کو، شرکت آمریکایی سال جاری می خواهد از شارژر سریع 30 واتی نو مبتنی بر فناوری GaN رونمایی کند.

مینگ چی کو: اپل شاید سال جاری از شارژر سریع 30 واتی رونمایی کند

در حال حاضر در بین شرکت های فراورینماینده گوشی های هوشمند، شرکت های چینی هستند که سریع ترین شارژرها را فراوری می نمایند. برای مثال شیائومی، وان پلاس و سرآمد همه آن ها اوپو که پیش تر در نمایشگاه MWC 2022، از فناوری شارژر سریع 240 واتی خود هم رونمایی کرد که گفته می گردد می تواند گوشی را در مدت تنها 9 دقیقه به صورت کامل شارژ کند.

سامسونگ و اپل اگرچه در رتبه نخست و دوم از لحاظ فراوری و فروش گوشی های هوشمند در دنیا قرار دارند اما از لحاظ سرعت شارژر اصلا عملکرد عملکرد خوبی از خود نشان نداده اند. در حال حاضر سریع ترین شارژر سامسونگ 45 وات و سریع ترین شارژر اپل هم فقط 20 وات سرعت دارد که اصلا قابل مقایسه با شارژرهای سری شرکت های دیگر نیست.

با این حال این طور که به نظر می رسد، شرکت آمریکایی می خواهد سال جاری بهبودی در این شرایط ایجاد نموده و از شارژر 30 واتی تازهی مبتنی بر فناوری GaN رونمایی کند. این گفته را مینگ چی کو، یکی از موثق ترین منابع موجود در زمینه افشای اطلاعات در رابطه با آیفون ها منتشر نموده است و بعید هم هست که درست از آب در نیاید.

این شارژر تازه که حتی تصاویری هم از آن منتشر شده است، ظاهر تازهی خواهد داشت و کوچک تر از شارژر کنونی اپل خواهد بود. چرا که فناوری GaN بهینه تر از فناوری های ساخت دیگر است. البته کوچک بودن این شارژر هم باعث نمی گردد شرکت آمریکایی آن را به همراه گوشی های آیفون راهی بازار کند چرا که تعهد شرکت برای حفاظت از محیط زیست کاملا جدی است.

نکته ای هم که وجود دارد این است که هیچ یک از گوشی های کنونی اپل از شارژر 30 واتی پشتیبانی نمی نمایند. آیفون 13 پرو مکس به عنوان قدرتمندترین و برترین گوشی حال حاضر اپل در نهایت با سرعت 27 وات شارژ می گردد و مدل پرو هم با سرعت 23 وات. بنابراین حتی اگر این شارژر راهی بازار هم گردد، شارژ آیفون های تازه با آن، با تمام پتانسیل صورت نخواهد گرفت. هرچند طبیعتا سرعت بالاتری را شاهد خواهیم بود.

البته این احتمال هم وجود دارد که شرکت آمریکایی این شارژر را برای تبلت هایش در نظر گرفته باشد. آیپد پرو و آیپد ایر کنونی با شارژر 20 واتی درون جعبه راهی بازار می شوند ولی انتظار می رود نسل تازه، از این شارژر بهره مند باشد. البته در مراسم امشب اپل یعنی Peek Performance، صحبتی از شارژر 30 واتی نشد. حال باید منتظر بمانیم ببینیم آیا در بسته بندی آیپد ایر تازه، شارژر 30 واتی قرار گرفته است یا اپل می خواهد این شارژر را برای محصولات نیمه دوم سال جاری نگه دارد.

مینگ چی کو هم متأسفانه در این رابطه اطلاعات خاصی را منتشر نکرد و به همین دلیل نمی دانیم چه زمانی رسما باید شاهد رونمایی یا عرضه آن باشیم. با این حال هر زمانی هم که این اتفاق رخ دهد، بعید به نظر می رسد شرکت آمریکایی آن را برای گوشی هایش در نظر بگیرد. گویا کامپیوترهای مک با توان پردازشی پایین نظیر مک بوک ایر با تراشه M1 با این شارژر 30 واتی تازه عرضه می شوند. برای لپ تاپ های قدرتمند، اپل از شارژر 140 واتی استفاده خواهد نمود که به عنوان هم رونمایی شده و مبتنی بر همین فناوری GaN است.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "مینگ چی کو: اپل شاید سال جاری از شارژر سریع 30 واتی رونمایی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مینگ چی کو: اپل شاید سال جاری از شارژر سریع 30 واتی رونمایی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید