اپل با احیای زنجیره تأمین برای عرضه محصولات 2022 جان تازه ای گرفت

به گزارش وبلاگ بایجانی، دیجی تایمز گزارش می دهد که زنجیره تامین اپل در نهایت در حال رهایی از مسائل کمبود تراشه است و این شرکت خود را برای معرفی محصولات تازه در سال 2022 آماده می نماید. این وب سایت خبری ادعا نموده که انتظار می رود شرکای زنجیره تامین اپل تا فوریه 2022 (بهمن-اسفند ماه) به فرایند خوب خود ادامه دهند، زیرا تقاضا برای آخرین مدل های آیفون، آیپد و مک بوک پرو همچنان از سوی کاربران بالا است. اپل در اواخر سال گذشته با کمبود شدید قطعات و مسائل لجستیکی روبرو شد که مانع از توانایی آن در تامین تقاضا برای مدل های آیفون 13 و آیفون 13 پرو شده بود.

اپل با احیای زنجیره تأمین برای عرضه محصولات 2022 جان تازه ای گرفت

بر اساس گزارش ها، تامین نمایندگان اپل از ماه نوامبر و دسامبر سال گذشته (آبان و آذر ماه) شروع به غلبه بر این کمبودها کردند و امکان ازسرگیری تدریجی عرضه به بازار عادی محصولات خود را برای اوایل سال 2022 فراهم کردند. منابعی که با دیجی تایمز صحبت می کردند ادعا می نمایند که مسائل مربوط به عرضه به بازار اپل در نیمه اول سال 2022 به طور کامل برطرف خواهد شد.

با اطمینان خاطر بیشتر از تامین نماینده ها، اپل اکنون فراوری انبوه مک بوک پرو 14 و 16 اینچی، نسل ششم آیپد مینی و نسل نهم آیپد را شروع نموده است. بر اساس گزارش ها، هیچ نشانه ای از برنامه ریزی اپل برای کاهش سفارشات قطعات در سال 2022 برای دستگاه های نو وجود ندارد، که نشان می دهد این شرکت نسبت به فراوری پایدار محصولات خود در طول سال نو میلادی خوش بین است.

این گزارش بعلاوه بر برنامه های اپل برای عرضه نسل سوم آیفون SE در نیمه اول امسال تاکید می نماید، که گمان می رود به تامین نمایندگان در حفظ شتاب برای عرضه ی به بازار دیگر محصولات یاری کند. به طور خاص، مونتاژنمایندگان آیفون، یعنی فاکسکان و پگاترون و بعلاوه تامین نمایندگان PCB اپل، همگی در حال تکمیل نیروی کار خود هستند تا سفارش های اپل در سال 2022 را انجام دهند. در خصوص نسل سوم آیفون های SE اخبار و شایعات مختلفی منتشر شده است. بنابر این شایعات، آیفون SE 3 از نظر طراحی هیچ تفاوتی با نسل قبلی خود ندارد و از دیدگاهی این گوشی هوشمند دقیقا مشابه آیفون 8 است.

گفته می گردد که طبق اطلاعات منتشر شده آیفون SE 3 همچنان از نمایشگر LCD بهره می برد. با توجه اینکه آیفون های 13 مجهز به پنل OLED هستند، بنابراین می توان گفت که نسل سوم آیفون های SE تنها گوشی های اپل هستند که از نمایشگر LCD استفاده می نمایند. گزارش شده که این گوشی با نمایشگر 4/7 اینچی LCD رتینا و حسگر اثرانگشت که در روی دکمه پاور واقع شده است عرضه خواهد شد و این یعنی که ممکن است در آیفون SE نو فیس آیدی وجود نداشته باشد. با توجه به این شایعات، به نظر می رسد کاربران نباید انتظار طراحی متفاوتی از این گوشی داشته باشند. علاوه بر این، انتظار می رود که این گوشی هوشمند با دوربین عقب بهبودیافته 12 مگاپیکسلی در اختیار کاربران قرار بگیرد.

باید خاطر نشان کنیم که هنوز درباره پردازنده آیفون SE 3 با قاطعیت نمی توانیم اظهارنظر کنیم ولی گزینه اصلی یکی از تراشه های A15 یا A14 خواهد بود که به ترتیب برای سری آیفون 13 و سری آیفون 12 استفاده شده اند. در گزارش دیگری اینطور نوشته شده که در سال 2022، اپل حدود 30 میلیون واحد از نسل نو آیفون SE را راهی بازار می نماید و آمار فروش کل آیفون ها در این سال به 250 میلیون واحد می رسد که 10 میلیون بیش از امسال محسوب می گردد. آیفون SE 3 از اینترنت نسل پنجم (5G) بهره می برد و همراه با 3 گیگابایت رم وارد بازار گوشی های هوشمند خواهد شد.

انتظار می رود که این غول فناوری آمریکایی امسال پنج مک نو، سه ساعت هوشمند اپل، اولین هدست واقعیت ترکیبی خود و موارد دیگر را معرفی کند. طبق آخرین گزارشات از منابع موثق، آیفون SE 3 ممکن است در ماه مارس یا آوریل (اسفند یا فروردین) رسما معرفی گردد. باید صبر کرد و دید که محصولات امسال کوپرتینویی ها چه شگفتی هایی را در حوزه فناوری رقم می زنند.

منبع: Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل با احیای زنجیره تأمین برای عرضه محصولات 2022 جان تازه ای گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل با احیای زنجیره تأمین برای عرضه محصولات 2022 جان تازه ای گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید