مجیدی: می توانند تا انتها فصل هم بازی استقلال را زودتر از پرسپولیس برگزار نمایند، به خاطر یزدانی و مرادمند باید قهرمان شویم، آنها مثل چشمانم بودند

به گزارش وبلاگ بایجانی، سرمربی تیم فوتبال استقلال با تمجیدی ویژه از سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند گفت، آبی پوشان به خاطر آنها هم که شده باید قهرمان لیگ برتر شوند.

مجیدی: می توانند تا انتها فصل هم بازی استقلال را زودتر از پرسپولیس برگزار نمایند، به خاطر یزدانی و مرادمند باید قهرمان شویم، آنها مثل چشمانم بودند

به گزارش خبرنگار ورزشی وبلاگ بایجانی، فرهاد مجیدی در نشست خبری پیش از ملاقات تیم فوتبال استقلال مقابل گل گهر سیرجان در هفته بیست ویکم لیگ برتر فوتبال، گفت: قبل از اینکه درباره بازی فردا صحبت کنم، باید از وبلاگ بایجانی به خاطر عدم حضورم در نشست های خبری در دو ملاقات قبلی عذرخواهی کنم. با توجه به مسائلی که برای تیم مان پیش آمد ترجیح دادم در فضای بهتری صحبت کنم و ممکن بود صحبتی انجام دهم که به تیمم لطمه وارد گردد.

وی در ادامه اضافه کرد: دوست دارم در خصوص تیمی صحبت کنم که یکی از خوش شانسی های زندگی ام این است که هر روز بازیکنان آن را می بینم. بازیکنان خوب و شریفی که از نظر فوتبالی و رفتاری شایسته هستند. بازیکنانم با همه مسائل خیلی زحمت کشیدند و خَم به ابرو نیاوردند و کار کردند.

افتخار می کنم سرمربی تیم بزرگی مثل استقلال هستم.، سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان این جمله گفت: بازیکنانم با همه مسائلی که بود با تمام وجودشان کوشش نموده و توقعات را بالا بردند. تیم ما پس از پنج پیروزی پیاپی مقابل نساجی با آن همه موقعیت گل به تساوی دست یافت. حال مان دو سه روز خوب نبود که نشان می دهد توقعات از تیم ما بالا رفته است. مسائلی داریم که فقط اختصاص به ما ندارد و بیشتر تیم ها امکانات شان در خور یک بازیکن فوتبال نیست. باشگاه استقلال می خواهد این امکانات را گسترده کند و مطمئن هستم بازیکنان جوان ما می توانند اتفاقات بزرگی را رقم بزنند.

مجیدی یادآور شد: 90 درصد انتخاب های ما برای جذب بازیکنان درست بوده است. تیم من پرانرژی و با بازیکنان جوان است که با عشق و علاقه این پیراهن را انتخاب نموده اند. هدف اصلی من و بازیکنانم قهرمانی است، حتی اگر دو بازیکن اصلی مان را به آن شکل به لیگ دسته اول ببرند. محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی از نظر فوتبالی و شخصیتی بازیکنان موردعلاقه من بودند. همه بازیکنان می دانند آنها مثل چشمان من بودند. پیام من به یزدانی و مرادمند این است که به خاطر شما هم که شده باشد، جام قهرمانی را می گیریم. در مسیری که انتخاب کردم، دلایل زیادی برای قهرمانی داشتم و امروز یک علت دیگر اضافه شده که آن هم حسین و سیاوش هستند. افتخار می کنم بازیکنانم با تمام وجود برای موفقیت و سربلندی تیم کوشش می نمایند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال راجع به جذب مدافع برزیلی که روز گذشته وارد ایران شد، گفت: با توجه به اینکه فصل نقل وانتقالات به خاتمه رسیده است و فقط می توانستیم بازیکن آزاد بگیریم یکسری محدودیت ها داشتیم. با کادر فنی نشستیم و چند بازی را نگاه کردیم و به این نتیجه رسیدیم این بازیکن برزیلی می تواند به ما یاری کند. این بازیکن در تهران است تا مقدمات امضای قراردادش فراهم و به تیم اضافه گردد.

وی در خصوص اعتراض استقلالی ها به ساعت برگزاری بازی های این تیم در مقایسه با پرسپولیس توضیح داد: من نظر خاصی ندارم. در نیم فصل اول در 10 مسابقه قبل از پرسپولیس بازی کردیم. با احترام به پرسپولیس و گل محمدی شاید آنها نیاز به این داستان ها نداشته باشند. من به خاطر ندارم استقلال و پرسپولیس در یک روز بازی داشته باشند و بازی اول شان در تهران باشد. رقابت بین استقلال و پرسپولیس است و حساسیت های جدولی را می بینیم. سهیل مهدی تشخیص داده است که این هفته اول استقلال بازی کند و سپس پرسپولیس. این برای اولین بار است که فکر کنم اتفاق می افتد. از اینجا به عنوان سرمربی استقلال می گویم می توانند در 10 هفته بعدی هم بازی استقلال را زودتر از پرسپولیس برگزار نمایند، هیچ اشکالی ندارد! به طور کلی در خصوص مسائلی که برای مان در رابطه با سربازی دو بازیکن، سازمان لیگ و خودی و ناخودی ها به وجود آوردند، مفصل در خاتمه فصل صحبت خواهم کرد.

مجیدی درباره جدال حساس تیمش با گل گهر سیرجان یادآور شد: بازی فردا برای ما سخت خواهد بود، چون گل گهر تیم بسیار خوبی است. ملاقات فردا حساس است و هر تیمی که از موقعیت هایش استفاده کند، برنده بازی خواهد شد.

گفته بودید در خصوص داوری صحبت نمی کنید، اما در ملاقات با نساجی پیام دادید که عدالت رعایت نمی گردد و فوتبال برای خودتان!، وی در واکنش به طرح این موضوع گفت: اصلاً درباره داوری صحبت نکردیم. این صحبت ها هیچ ربطی به داوری نداشت. می توانید از داور چهارم بپرسید. آرام ترین نیمکت را نیمکت استقلال دارد. به داور گفتم هر بازیکنی از طرف ما اعتراض کرد، کارت زرد بدهید. صحبت های صالح مصطفوی بعد از بازی با نساجی ربطی به داور نداشت. خودم از جمله کسانی هستم که تصمیم گرفتم کمتر درباره داور صحبت کنم، چون احساس کردم کمتر به داوران استرس وارد می گردد.

مجیدی با بیان اینکه تیمش کمترین اعتراض به داوری را در ملاقات با نساجی داشت، یادآور شد: استقلال تیمی است که ساختاری در تیمش ایجاد نموده، مخصوصاً ساختار دفاعی. این کار را از سال گذشته در استقلال آغاز کردم. وبلاگ بایجانی در این مسائل دقت نمی نمایند. ما در 9 بازی خاتمهی فصل گذشته فقط چهار گل خوردیم و سال جاری شرایط را بهتر کردیم. خودتان را سال جاری جای سرمربی بگذارید که دو مدافع اصلی تان جدا می گردد. تیم نیاز به زمان دارد که به نظم قبلی برسد. ما این مسائل را فراموش می کنیم. فرهاد مجیدی آدمی نیست که جا بزند و این اتفاقاتی که می افتد آن را تبدیل به انرژی برای خودم و بازیکنانم می کنم. هر چقدر این اتفاق بیفتد انگیزه من و بازیکنانم بیشتر می گردد. مجیدی آدمی نیست که با این مسائل جا بزند و مطمئن باشید در ملاقاتهای بعدی محکم تر قدم برمی داریم. به جای اینکه از بازیکنانم تقدیر گردد صحبت های دیگری می گردد، ولی همه بدانند هیچ تأثیری روی تیم ما ندارد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال که تیمش در نبود مرادمند و یزدانی چقدر لطمه می خورد، توضیح داد: من قبل از این هم گفتم از نظر من، سیاوش یزدانی و مرادمند از برترین دفاع های فوتبال ما هستند و شانس حضور در تیم ملی را دارند. این اتفاق یک شوک به تیم ما بود. من چندین جلسه با مدیران باشگاه داشتم و آنها قویاً به ما گفتند این دو بازیکن تا آخر فصل در تیم ما می مانند. اگر یک درصد فکر می کردیم که این دو بازیکن از تیم ما جدا می شوند اجازه جدایی به بازیکنان دیگر را نمی دادیم. ما انتظار چنین اتفاقی را نداشتیم. ما یک تیم هستیم و بازیکنان دیگر هم نسبت به این مسئله ناراحت شدند و روی تیم مان تأثیرگذار بود. ما بازیکنان دیگری هم داریم که جایگزین شوند و دیدید که در دو بازی گذشته هم گل نخوردیم و خیلی کم موقعیت گل به حریف دادیم. برای من مهم است که هر تیمی راحت به استقلال گل نزند و این موضوع را از روز اول به بازیکنانم گفتم. به خاطر همین بود که من اول کنفرانس 10 دقیقه برای بازیکنانم صحبت کردم و از همه آنها سپاسگزارم و اطمینان دارم که در بازی های آینده هم این فرایند را حفظ خواهیم کرد.

وی درباره عملکرد ژستد و انتقاداتی که از این بازیکن می گردد، گفت: ژستد بازیکن فوق العاده ای است و چیزی که من از او می خواهم به خوبی انجام می دهد. صد درصد از ژستد راضی هستم و اگر همین فرایند را حفظ کند به تیم ما خیلی بیشتر یاری خواهد نمود.

مجیدی درباره بازگشت غفوری گفت: بعضی مسائل بود که حل شد و من خیلی راضیم که وریا در تمرین صحبت های خوب و پرانرژی انجام داد. نه تنها تفکر وریا، بلکه تمام بازیکنان این است که در بازی های به جامانده هم با سربلندی از زمین خارج شویم و خیلی راضیم که کاپیتان تیم برگشته است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به گلایه بازیکنان از دریافتی 40 درصدی شان هم گفت: این مسئله مربوط به کنفرانس نیست و یک موضوع درون خانوادگی است که حل می گردد.

مجیدی در واکنش به این موضوع که در صورت شکست نخوردن مقابل گل گهر رکورد طولانی ترین فرایند شکست ناپذیری را به دست می آورد و این موضوع چقدر برای او اهمیت دارد، اعلام کرد: طبیعتاً هر مربی از اینکه تیمش بدون باخت باشد راضی خواهد شد، اما چیزی که برای من اهمیت دارد این است که فرایند تیم حفظ گردد، چیزی که استقلال در سال های گذشته نداشته است. بازیکنان من در 20 هفته گذشته بسیار خوب و باهوش بودند. خیلی خودم دنبال رکورد نیستم و در پی این هستم که طرفداران استقلال را در خاتمه فصل راضی کنم.

وی در پاسخ به این سؤال که چقدر به پیروزی مقابل گل گهر امیدوار است و اینکه اتفاقات بازی رفت در بازی فردا تأثیرگذار خواهد بود یا نه، توضیح داد: کلاً چیزی که در گذشته درباره تیم ما رخ داده باشد نه من و نه بازیکنانم به آن فکر نمی کنیم. به هیچ عنوان مسائل دیگر نباید تمرکز تیم ما را به هم بزند. با توجه به موقعیت جدول نیاز به پیروزی داریم، ولی باید بدانیم که حریف مان هم تیم خوبی است و باید باهوش بازی کنیم. ان شاءالله فردا سه امتیاز را کسب خواهیم کرد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این پرسش که مدافع مدنظر این باشگاه تجربه بازی در دفاع سه نفره را نداشته است و آیا این بازیکن می تواند به تیمش در دفاع سه نفره یاری کند، گفت: شما یک اندازه اطلاعات تان ضعیف است! این بازیکن در الفیصلی در دفاع سه نفره بازی نموده است. یکی از دلایلی که ما این بازیکن را انتخاب کردیم به خاطر این است که او در دفاع سه نفره بازی نموده است. این را هم بگویم که ما خیلی گزینه زیادی نداشتیم و اولین نکته ای که روی آن تمرکز کردیم این بود که این بازیکن آخرین بازی اش چه زمانی بوده است. در بین بازیکنانی که مدنظر ما بودند این بازیکن یک ماه پیش آخرین بازی اش را انجام داده بود و ترجیح دادیم او را که در شرایط بازی است، انتخاب کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مجیدی: می توانند تا انتها فصل هم بازی استقلال را زودتر از پرسپولیس برگزار نمایند، به خاطر یزدانی و مرادمند باید قهرمان شویم، آنها مثل چشمانم بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجیدی: می توانند تا انتها فصل هم بازی استقلال را زودتر از پرسپولیس برگزار نمایند، به خاطر یزدانی و مرادمند باید قهرمان شویم، آنها مثل چشمانم بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید