بحران در پرسپولیس با قطع امید یحیی ، یاری سرخ ها به رقیب برای قهرمانی!

به گزارش وبلاگ بایجانی، یکی دیگر از مهاجمان پرسپولیس جدا شد تا دست یحیی گل محمدی در خط حمله خالی تر از قبل گردد.

بحران در پرسپولیس با قطع امید یحیی ، یاری سرخ ها به رقیب برای قهرمانی!

وبلاگ بایجانی آنلاین - بهروز رسایلی

شاید به جرأت بتوان گفت آشکارترین نکته فنی در خصوص پرسپولیس، فقدان مهاجم زهردار در خط حمله این تیم است. چه بسا اغراق نباشد اگر مجموعه فعلی سرخ ها را بی مهاجم ترین تیم تاریخ باشگاه بدانیم؛ آنجا که برای یحیی گل محمدی فقط شهاب زاهدی مانده بود و مهدی عبدی. اولی که تازه بعضی می گویند مهاجم نوک تخصصی هم نیست، ابتدای فصل به جمع سرخپوشان اضافه شده و زمان می برد تا آماده گردد، دومی اما داستان عجیبی داشت. مهدی عبدی شاید یکی از اسرارآمیزترین بازیکنان فوتبال ایران باشد؛ کسی که قبلا توانایی های فنی اش را نشان داده اما این اواخر به شکل عجیبی روز به روز بدتر شد و حتی در همین تیم بدون فوروارد هم نوبت بازی به او نرسید و آخر سر هم از این تیم جدا شد.

قطع امید یحیی

مهدی عبدی پدیده پرسپولیس در لیگ نوزدهم بود و نخستین بار گابریل کالدرون آرژانتینی به او اعتماد کرد. به ثمر رساندن یک گل مهم در دربی تهران، نام این بازیکن را سر زبان ها انداخت و پس از آن روند رو به رشد عبدی تا گلزنی در نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا ادامه یافت. در چنین شرایطی به نظر می رسد او یکی از مهم ترین استعدادهای فوتبال ایران است و بعضی حتی این بازیکن را با مهدی طارمی مقایسه می کردند. با این حال در دوران سرمربیگری یحیی گل محمدی، شرایط عبدی مدام بدتر و بدتر شد؛ به قدری که او از فصل گذشته به این طرف عملا نقش یک مهره مازاد را پیدا نموده. در چنین شرایطی طبیعتا روند گلزنی های عبدی هم بدتر شده است. او که در لیگ بیستم 9گل برای پرسپولیس زده بود، در لیگ بیست ویکم 7گل زد و در لیگ بیست ودوم تنها پیروز شد یک گل به ثمر برساند. در لیگ بیست وسوم هم عبدی هنوز بازی ننموده و گلی نزده از این تیم جدا شد! با این تفاسیر و با وجود درخشش نصفه ونیمه مهاجم مازنی در مسابقات محبت آمیز پیش فصل، یحیی گل محمدی به طور کامل از او قطع امید نموده بود.

عجیب؛ مثل حضور در تراکتور

در فضایی که ترسیم کردیم، حالا مهدی عبدی از پرسپولیس جدا شد و صحبت از این است که قرضی به تراکتور برود. البته گفته می گردد او مشتری دیگری به نام نساجی هم دارد. اگر انتخاب او تراکتور باشد، این اتفاق از چند جهت عجیب است. نخست اینکه پرسپولیس با این انتقال، عملا در حال یاری کردن به یکی از رقبای مستقیم خود در کورس قهرمانی است و ترتیبی داده که خط حمله فقیر تراکتور سر و سامان پیدا کند. نکته دیگر اینکه گفته می گردد ازجمله دلایل پاکو خمز برای رد کردن محمد عباس زاده، دوندگی پایین این بازیکن و عدم مشارکت او در پرس کردن بوده است. خب آیا واقعا فکر می کنید عبدی از این نظر خیلی بهتر از عباس زاده است؟

تکلیف پرسپولیس چه می گردد؟

با از دست دادن عبدی، معادله پرسپولیس در خط حمله یک مجهول دیگر پیدا کرد. تا جایی که ما می دانیم، سرخ ها نهایتا دنبال جذب یک مهاجم خارجی بودند؛ اصلا گیریم که این فوروارد آمد و خوب هم بود، آیا همین یک نفر کافی است؟ آیا بهتر نبود عبدی حفظ می شد و کادرفنی به او برای احیا شدن یاری می کرد؟ خط حمله بی بضاعت پرسپولیس، قشنگ این پتانسیل را دارد که تک تک جام ها را از چنگ این تیم در بیاورد.

منبع: همشهری آنلاین

به "بحران در پرسپولیس با قطع امید یحیی ، یاری سرخ ها به رقیب برای قهرمانی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران در پرسپولیس با قطع امید یحیی ، یاری سرخ ها به رقیب برای قهرمانی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید