لامبورگینی لانزادور معرفی گردید؛ اولین خودروی برقی کمپانی با 1341 اسب بخار قدرت

به گزارش وبلاگ بایجانی، لامبورگینی از یک کانسپت تازه با نام لانزادور (Lanzador) پرده برداری کرد. این کانسپت 2+2 علاوه بر خط مشی تازه در زمینه طراحی، مسیری را که لامبورگینی در آینده نزدیک طی خواهد نمود، به نمایش می گذارد. این مفهومی پیشرفته به یک پیشرانه برقی مجهز است و اولین محصول تمام الکتریکی کمپانی محسوب می گردد. هر چند در این خودرو خبری از موتور V12 نیست، اما پیشرانه برقی آن توانایی فراوری 1 مگاوات قدرت را دارد!

لامبورگینی لانزادور معرفی گردید؛ اولین خودروی برقی کمپانی با 1341 اسب بخار قدرت

پایه گذار کلاسی تازه

لانزادور اتاقی منحصربفرد دارد و می توان آن را فرزند ریوئلتو و اوروس دانست! به بیان دیگر، این کانسپت خیره نماینده شبیه یک جی تی شاسی بلند است و ارتفاعی غیر متعارف از سطح زمین دارد. با توجه به این ویژگی باید گفت که لانزادور در عبور از مسیرهای ناهموار از توانایی های مناسبی برخوردار خواهد بود.

سبک طراحی تازه

از لحاظ طراحی، لامبورگینی لانزادور، چهره ای ساده تر نسبت به محصولات فعلی کمپانی دارد. البته در این مفهومی سنت آگاتایی ها از نسبت هایی تازه استفاده نموده اند. با وجود تغییرات در سبک طراحی، بعضی از المان های سنتی لامبورگینی، مثل خطوط Y شکل در نمای جانبی و لبه چند ضلعی گلگیرها، کماکان در لانزادور به چشم می خورد.

با آنکه پیشرانه لانزادور تمام الکتریکی است، اما سپر جلو شکاف های بزرگی روی خود دارد. چراغ های اصلی این کانسپت تا حدودی چراغ های کانتاش تازه را تداعی می نمایند. خطوط برجسته کاپوت هم تأکید دارند که با یک خودروی اسپرت روبرو هستیم.

در نمای جانبی، بدنه لامبورگینی لانزادور فرمی مشابه با سوپر اتومبیل های مشهور کمپانی دارد. استیل لانزادور در این نما کاملا متمایز و بی همتاست و هیچ مدلی را نمی توان پیدا کرد که شبیه آن باشد. در این نما امضای لامبورگینی در رینگ های 23 اینچی غول پیکر قابل مشاهده است. بد نیست اشاره کنیم لانزادور در مقایسه با اوروس، تنها 4 اینچ (10.1 سانتیمتر) ارتفاع کمتری دارد.

در نمای عقب، با سبک طراحی کاملاً متفاوتی روبرو هستیم، طوری که در صورت حذف گرافیک چراغ ها و نام کمپانی تقریباً غیرممکن است به هویت لانزادور پی ببریم!

لامبورگینی لانزادور و کابینی فضایی

کابین لامبورگینی لانزادور طراحی بسیار مدرن و متفاوتی دارد و فضایی کافی برای هر چهار سرنشین ارائه می نماید. صندلی های عقب این کانسپت قابل تنظیم هستند و در پشت آنها فضایی قابل توجه برای حمل لوازم سفر وجود دارد. راننده و سرنشین جلویی داشبوردی مشابه با حرف Y پیش روی خود دارند و به وسیله کنسول میانی معلق، از هم جدا می شوند.

نکته تأمل برانگیز اینکه درهای لامبورگینی لانزادور برخلاف مدل های V12 کمپانی، پروانه ای نیستند و به طور معمولی باز می شوند

در پشت فرمان، یک نمایشگر دیجیتال عریض وظیفه ارائه اطلاعات مورد احتیاج راننده را بر عهده دارد. لامبورگینی نمایشگری مشابه در مقابل سرنشین کناری تعبیه نموده، با یاری این نمایشگر می توان به مدیریت سیستم اینفوتینمنت پرداخت. نکته عجیب اینکه خبری از نمایشگر مرکزی روی داشبورد نیست و نحوه کنترل سیستم اینفوتینمنت به وسیله راننده در هاله ای از ابهام قرار گرفته است!

مثل سایر محصولات اخیر لامبورگینی، دکمه استارت لانزادور نیز مشابه با دکمه پرتاب موشک در جت های جنگنده، زیر یک قطعه مخصوص قرار گرفته است. این دکمه به همراه چند دکمه کنترلی دیگر روی کنسول میانی جا خوش نموده است.

لامبورگینی تأکید دارد کابین کانسپت لانزادور، دوستدار محیط زیست است. این شرکت می گوید پوشش پشم مرینو از گوسفندان استرالیا تأمین می گردد، امری که البته شاید صدای حامیان حقوق حیوانات را در بیاورد! نخ به کاررفته در داشبورد، پنل درها و روکش صندلی ها از نایلون بازیافتی و فوم صندلی ها از پلاستیک بازیافتی است. برای کاهش هدر رفت، فوم صندلی ها با فناوری چاپ سه بعدی فراوری شده است.

مشخصات فنی لامبورگینی لانزادور

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، پیشرانه کانسپت لامبورگینی لانزادور متشکل از دو موتور برقی است و هر چهار چرخ نیرو دریافت می نمایند. این دو موتور با همکاری هم 1 مگاوات یا 1341 اسب بخار قدرت فراوری می نمایند. با این خروجی شگفت انگیز، لانزادور قدرتمندترین محصول لامبورگینی لقب می گیرد. در رابطه با مشخصاتی مثل شتاب و سرعت فعلاً اطلاعاتی در دست نیست، ولی با توجه با چنین پیشرانه قدرتمندی، باید انتظار ارقامی استثنایی را داشت. لامبورگینی از انتشار جزئیات باتری نیز خودداری نموده است. این کمپانی ایتالیایی در اطلاعیه رسمی خود اعلام نموده لانزادور از نسل تازه باتری با عملکرد بالا سود می برد.

تازه ترین کانسپت لامبورگینی به سیستم آیرودینامیکا لامبورگینی آتیوا مجهز است. به لطف این سیستم و قطعات فعالی مثل اسپلیتر جلو، تیغه های جانبی، مجاری راهنمایی جریان هوا و دیفیوزر عقب، آیرودینامیک لانزادور در هر شرایطی در بهینه ترین حالت تنظیم می گردد. سیستم تعلیق این جی تی استثنایی نیز فعال است و یاری فنرهای آن از نوع بادی هستند. به لطف فرمان پذیری چرخ های عقب، لانزادور قدرت مانورپذیری و پایداری بیشتری دارد. این مفهومی به فناوری توزیع گشتاور برداری نیز تجهیز شده است.

پیش به سوی برقی سازی

لامبورگینی با تدوین استراتژی Direzione Cor Tauri در پی کربن زدایی از محصولات خود است. بر اساس این استراتژی تا سرانجام سال 2024 باید تمامی مدل های فراوریی این کمپانی باید هیبریدی باشند. در فاز بعدی هم محصولات لامبورگینی برقی خواهند شد و اولین مدل تمام الکتریکی در سال 2028 از راه خواهد رسید.

کانسپت لانزادور به عنوان بخشی از استراتژی Direzione Cor Tauri توسعه پیدا نموده و پیش نمایشی از اولین مدل تمام الکتریکی کمپانی را ارائه می نماید. در رابطه با قیمت احتمالی نسخه فراوری انبوه لانزادور اطلاعاتی در دست نیست، ولی با توجه به مشخصات مسلماً حامل برچسبی چند صد هزار دلاری خواهد بود.

منبع: دیجیاتو

منبع: انتخاب

به "لامبورگینی لانزادور معرفی گردید؛ اولین خودروی برقی کمپانی با 1341 اسب بخار قدرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لامبورگینی لانزادور معرفی گردید؛ اولین خودروی برقی کمپانی با 1341 اسب بخار قدرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید