قیمت گوسفند زنده چقدر شده است؟

به گزارش وبلاگ بایجانی، سعید سلطانی سروستانی، مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور از تامین 40 تا 50 درصد نهاده های دامی با نرخ مصوب خبر داد و گفت: دامدارانی که پیروز به دریافت کد یکتا شدند، توانستند با ورود به سامانه بازارگاه 40 تا 50 درصد نهاده مورد نیاز را با نرخ مصوب تامین کنند.

قیمت گوسفند زنده چقدر شده است؟

دامداران سنتی در تامین نهاده با نرخ مصوب شرایط خوبی ندارند

او با اشاره به اینکه دامداران کوچک و متوسط در تامین نهاده مورد نیاز شرایط بدتری دارند، افزود: دامداران خرده پا به ناچار بیشتر نهاده های مورد نیاز را از بازار آزاد تهیه می کنند؛ چرا که اولویت نخست با مرغداران تخم گذار، مرغداران گوشتی، لاین و اجداد و سپس بخش دام است که درصد کمی از گاوداران شیری پیروز به دریافت نهاده شدند.

سلطانی سروستانی قیمت تمام شده هر کیلو شیر خام بر مبنای ذرت و جو یک هزار و 700 تومانی و کنجاله 3 هزار و 200 تومانی را 4 هزار و 700 تومان گفت و گفت: این درحالی است که ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب هر کیلو شیر خام را 4 هزار و 500 تومان گفته که با این وجود سود دامداران بیشتر از 5 درصد نیست.

مدیرعامل اتحادیه دامداران ادامه داد: اگر نهاده دامی با نرخ مصوب به دست دامداران نرسد، قیمت تمام شده هر کیلو شیر خام بالای 7 هزار تومان است که تولیدکنندگان ناچارند برمبنای نرخ مصوب 4 هزار و 500 تومانی شیر تولیدی خود را بفروشند، ضمن آنکه در برخی مناطق شیر سنتی کمتر از این نرخ عرضه می شود.

این مقام مسئول قیمت تمام شده هر کیلو گوساله زنده را 44 تا 45 هزار تومان و گوسفند را 52 هزار تومان گفت و گفت: هم اکنون هر کیلو گوساله زنده با نرخ 36 هزار تومان و گوسفند 44 هزار تومان از دامداران خریداری می شود.

او ادامه داد: بنابر تماس های اخیر دامداران با اتحادیه، سیاست پشتیبانی امور دام در ارتباط با نحوه خرید بسیار سخت گیرانه است به طوری که تنها خرید از دامداران دارای 200 راس ظرفیت انجام می شود، در حالی که 60 تا 70 درصد پرواربند ها سنتی و نیمه صنعتی هستند؛ که تشکل ها باید دام آن ها را جمع آوری کنند که هزینه مالیات را بر دوش تشکل ها می گذارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قاچاق دام کماکان همانند سابق در حال انجام است، گفت: اختلاف ارز و مشتری برای دام های ایرانی آن سوی مرز ها به علت کیفیت بالاتر، قاچاقچیان را نسبت به امر قاچاق تشویق کرده است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران در پایان قیمت گوشت را تابع عرضه و تقاضا دانست و گفت: وجود حلقه های واسط و دلال اختلاف قیمت از دامداری تا بازار را بسیار افزایش می دهد، به همین خاطر با عرضه مستقیم محصول درصدد کاهش این فاصله هستیم.

منبع: باشگاه وبلاگ بایجانی

منبع: تجارت نیوز

به "قیمت گوسفند زنده چقدر شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت گوسفند زنده چقدر شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید