ریزش 200 تا 300 درصدی تورهای خارجی در نوروز

به گزارش وبلاگ بایجانی، خبرنگاران گزارش می دهد: شرایط آژانس های مسافرتی به ویژه آن هایی که تنها به تورهای خارجی می پردازند، هر روز شرایط بدتری پیدا می نماید به نحوی که معاون گردشگری کشور در سرانجام سال گذشته از کاهش 60 درصدی تورهای خروجی از کشور اطلاع داد. گزارش های ارسالی از آژانس های مسافرتی نشان می دهد که اگر دولت توجه ای به این موضوع نداشته باشد، شرایط هر روز برای این صنف بدتر می گردد.

ریزش 200 تا 300 درصدی تورهای خارجی در نوروز

به گزارش خبرنگاروبلاگ بایجانی، بی برنامه گی و بلاتکلیفی ارزی، شرایط پروازها و افزایش نرخ آن ها از مهمترین دلایلی است که آژانس های هوایی برای کاهش تورهای خارجی عنوان می نمایند.

کارشناسان این صنف معتقداند در شرایط سخت به وجود آمده تنها همیاری و یاری دولت می تواند آن ها را نجات دهد.

امید شریفی، مدیرعامل آژانس مسافرتی رز سفید در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ بایجانی، درباره آخرین شرایط آژانس های فعال در حوزه سفرهای خارجی گفت: تعداد سفرهای خارجی کاهش چشمگیری داشته است به طور مثال در ایام نوروز تعداد این سفرها از 1000 نفر به 100 نفر کاهش یافت.

وی تاکید نمود: آمار نشان می دهد تعداد متقاضیان تورهای خارجی فقط در نوروز 200 تا 300 درصد ریزش داشته است.

آژانس های مسافرتی در ورشکستگی

شریفی با بیان اینکه آژانس ها در آستانه ورشکستگی هستند، اضافه نمود: علاوه بر شرایط مالی مردم، سیاست های نادرست دولت نیز در کاهش متقاضیان تورهای خارجی موثر بوده است.

وی بی برنامگی و بلاتکلیفی ارزی، شرایط نابسامان پروازها و افزایش نرخ پروازها را از جمله مشکلاتی دانست که تنها دولت می تواند آن ها را برطرف کند.

شریفی بعلاوه با انتقاد از بعضی از فتواها مبنی بر اینکه مردم سفر خارج از کشور نروند، اظهار کرد: صنعت گردشگری گردش مالی بالایی دارد و برای تعداد زیادی اشتغال آفرین است، سخن گفتن درباره یک صنف بدون در نظر گرفتن نتایج آن می تواند برای اقتصاد کشور خسارت زا باشد.

مدیرعامل آژانس مسافرتی رز سفید در پاسخ به این پرسش که چه برنامه ای برای خروج از شرایط کنونی دارید، گفت: در کشوری می توان برنامه ریزی کرد که ثبات مالی وجود داشته باشد، وقتی ثبات ارزی وجود ندارد هر توری که آژانس ها می فروشند با زیان است.

شریفی یادآرو شد: تا چند ماه پیش آژانس های مسافرتی تورهای خارجی را با دلار 4500 تومان می بستند، اما اکنون باید با دلار 14500 تومان بسته گردد در حالی که افزایش نرخ تورها در کمترین سطح بوده و هزینه را پوشش نمی دهد.

وی ادامه داد: با دلاری که نرخ آن برا فردا تعیین نیست چگونه می توانیم بسته تهیه و به دست مردم بدهیم؟ در این شرایط یا باید زیان کنیم یا در طولانی مدت کلاه مردم را برداریم.

شریفی با بیان اینکه سفر به انتهای سبد خرید خانواد رفته است، اظهار کرد: سفر اولویت خانواده ها نیست و این موضوع صنف ما را به سوی حال نابودی می برد.

به گفته مدیرعامل آژانس مسافرتی رز سفید، آژانس های مسافرتی یکی از اصنافی هستند که بیش از هر صنف دیگری تحت تاثیر شرایط بد مالی و نوسانات ارزی قرار گرفته اند.

شریفی در خاتمه گفت: در نظر گرفتن بسته تشویقی از سوی دولت برای آژانس های مسافرتی تنها راه نجات آن ها از واقعیت تلخی است که در حال اتفاق افتادن برای آن ها است.

منبع: همگردی

به "ریزش 200 تا 300 درصدی تورهای خارجی در نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریزش 200 تا 300 درصدی تورهای خارجی در نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید