فیلم ، فناوری نو چراغ پورشه شب را به روز تبدیل می نماید

به گزارش وبلاگ بایجانی، ایسنا نوشت: فناوری نسل بعدی چراغ های پورشه با 16000 ال ای دی(LED) شب را به روز تبدیل می نماید.

فیلم ، فناوری نو چراغ پورشه شب را به روز تبدیل می نماید

براساس بیانیه ای که پورشه در روز آدینه منتشر نموده، این شرکت دست به توسعه چراغی زده است که آن را نسل بعدی فناوری نور(the light technology of the next generation) می نامد. این چراغ از مجموعه ای از ال ای دی ها بر روی یک سطح ساخته شده است.

هرمان-جوزف استاپن(Hermann-Josef Stappen)، سخنگوی تحقیقات و توسعه و ارتباطات فناوری در این باره نوشت: عنصر اصلی این فناوری تازه، تراشه ای است که بیش از 16000 میکرو ال ای دی قابل کنترل را به صورت جداگانه روی سطحی به اندازه ناخن انگشت شست در کنار هم جای می دهد.

از این تراشه های ال ای دی، دو عدد برای هر چراغ جلو استفاده می گردد و در کل چهار عدد در هر خودرو قرار می گیرد. این چراغ های جلوی خودرو با فناوری ماتریس HD، توزیع نور را با وضوح بالا تا دو برابر روشن تر از چراغ های درجه یک قبلی فراهم می نمایند و محیطی تا چهار برابر بزرگ تر را پوشش می دهند.

یک سیستم روشنایی همگن

نتیجه نهایی این فناوری ایجاد روشنایی بسیار همگن و پرتوهایی با کارایی بالا است که شب را تا فاصله 600 متری به روز تبدیل می نمایند. این اختراع تازه به صرفه جویی در انرژی نیز یاری می نماید.

استاپن شرح داد: از آنجایی که چراغ های جلو دارای فناوری ماتریس HD فقط پیکسل هایی را فعال می نمایند که واقعاً در هر لحظه مورد احتیاج هستند، بنابراین انرژی بسیار کمتری نسبت به سایر سیستم های با وضوح بالا مصرف می گردد، این در حالی است که اندازه نور ثابت می ماند.

علاوه بر این با استفاده از این سیستم تازه، برای اولین بار، طراحی چهار نقطه ای چراغ های پورشه که در طول روز دیده می شوند، هنگام استفاده از نور پایین و نور بالا در شب نیز قابل مشاهده خواهند بود. پورشه برای تبدیل این فناوری نوآورانه به واقعیت برای ثبت بیش از 25 اختراع درخواست داد.

اکنون، این شرکت میخواهد چراغ های جلوی ماتریس HD تازه را در مدل های مختلف با فناوری ماژول های یکسان اما طرح های مختلف اجرا کند.

ماژول های ماتریس HD با مجموع 32 هزار 768 پیکسل قابل کنترل جداگانه در هر چراغ جلو، نور مستقیم با وضوح بالا فراوری می نمایند. اما تنها نوری که واقعاً مورد احتیاج است فراوری می گردد.

بیش از 1400 لومن شار نوری

این چراغ ها یک نور ماتریس HD فراوری می نمایند که محدوده افقی 40 درجه و عمودی 10 درجه را با شار نوری بیش از 1400 لومن روشن می نماید.

لومن واحد اندازه گیری شار نوری است و شار نوری، اندازه نوری است که از یک چشمه نور در واحد زمان پخش می گردد. این یکی از بزرگترین و درخشان ترین منطقه ها روشنایی با وضوح بالا را ایجاد می نماید که درست از جلوی خودرو آغاز می گردد.

راننده نحوه توزیع نور را کنترل می نماید تا برترین دید ممکن را در هر شرایطی داشته باشد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "فیلم ، فناوری نو چراغ پورشه شب را به روز تبدیل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ، فناوری نو چراغ پورشه شب را به روز تبدیل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید