صعود به ارتفاعات مون بلان، بانوی سفید پوش فرانسوی

به گزارش وبلاگ بایجانی، مون بلان | Mont Blanc بانوی سفید پوش فرانسه

رشته کوه مون بلان با 4810 متر ارتفاع از سطح دریا مرتفع ترین کوه های اروپای غربی هستند که در مرز بین کشورهای فرانسه و ایتالیا قرار گرفته اند. پس از درگیری های فراوان مون بلان جزو دارایی های فرانسه قرار گرفت. مون بلان کلمه ای فرانسوی به معنی کوه سفید است. کوهنوردی و انجام ورزش های زمستانی در مون بلان همراه با چشم انداز بی نظیرش هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان به این جا می کشاند. با خبرنگاران باشید تا درباره این کوه های آلپی و صعود به آن بیشتر بدانید.

صعود به ارتفاعات مون بلان، بانوی سفید پوش فرانسوی

موقعیت جغرافیایی

مون بلان یا به زبان ایتالیایی مونته بیانکو رشته کوهی مرتفع با ارتفاع 4810 متر از سطح دریا هستند و متعلق به آلپ هستند. رشته کوه در مرز بین ایتالیا و فرانسه قرار گرفته و تا سوئیس پیش می رود. در توافق های بین المللی قله کوه متعلق به کشور فرانسه است. کوه های مون بلان از جنوب به مارتیگنی Martigny در سوئیس می رسند و 40 کیلومتر با پهنای 16 کیلومتر امتداد می یابند. قله کوه در کشور فرانسه است و رشته کوه های Graian Alps در جنوب آن، شامونی و ساووی در غرب، پنین در شمال غربی و دره Courmayeur در غرب آن قرار دارند. دیگر قله های اصلی درون این رشته کوه شامل مونت بلان دوتکول، مونت مودیت، آگیول (پیک) دوگنت، لس گراند جوراس، مونت دولنت و آگوئیل دو میدی است.

یخچال های طبیعی بیش از 100 کیلومتر مربع از کوه های مون بلان را پوشانده اند. جریان های یخی از گنبد اصلی و مرکزی یخ تا 1490 متر پایین می آیند. Mer de Glace دومین یخچال پهناور آلپ در سال 1930 میلادی تا ارتفاع 1250 متری آمد. در اوایل قرن 17، یخچالها به سمت پایین دره شامونیک حرکت کردند، زمینها و مسکنهای کشت شده را از بین بردند یا دفن کردند. از آن زمان، یخچالهای طبیعی به طور دوره ای پیشرفت و عقب گرد داشته اند.

صعود به مون بلان

هر سال گردشگران زیادی از سراسر جهان مون بلان را برای صعود انتخاب می کنند و به این جا می آیند تا بر بالای اروپا به ایستند و تقریبا تمام قله های مهم آن را زیر پایشان ببینند. تجربه ای فوق العاده که با زحمت ها و تلاش و تمرین بسیار میسر می شود.

اغلب کوهنوردان دو راستا مشخص را برای صعود به مون بلان از شهر شامونی انتخاب می کنند. راستای که از Aiguille du Mid، Mont Blanc du Tacul و Mont Maudit می گذرد معمولا کم تر انتخاب می شود و صعود از آن به شدت به شرایط جوی بستگی دارد و کسانی که تکنیک بیشتری دارند و کوهنوردان بسیار حرفه ای آن را انتخاب می کنند.

راستای که کمی آسان تر و قابل اعتماد تر است از ترامای دو مونت بلان و the Nid dAigle می گذرد و از Aiguille du Gouter و Ridge Bosse بالا می رود. صعود کنندگان باید دقت داشته باشند که خطر سقوط سنگین صخره ها در هنگام گذشتن از Grand Couloir of the Aiguille du Gouter وجود دارد. این راستا ممکن است از لحاظ فنی افراد را به چالش نکشد، صعود Mont Blanc نیاز به سطح بالایی از آمادگی جسمانی و تجربه با استفاده از قطب نما، نقشه و تبر یخ شکن دارد.

راستا گوتهر هات | Gouter Hut Route

کلاسیک ترین و محبوب ترین راه برای صعود به ارتفاعات مون بلان راستا گوتهر هات می باشد. قبل از شروع به حرکت باید در سامانه ایمنی پناهندگان گوتهر ثبت نام کنند. راستا از اوایل ماه ژوئن تا آخر ماه سپتامبر باز می باشد. در Les Houches سوار تله کابین Bellevue میشوند و پس از آن با استفاده از تراموای دو مون بلان تا Nid dAigle بالا می فرایند. (2372 متر بالاتر از سطح دریا) از این نقطه تا پناه گاه گوتهر 3817 متر راستا کوهنوردی در پیش است که حدود 5 ساعت طول می کشد. بخش اول راه آسان است و پیاده روی در راستا خوبی انجام می شود. درست بعد از پناهگاه تیتو روس، پس از عبور از Grand Couloir احتمال سقوط سنگ از بالا شدت می گیرد.

550 متر به جای مانده راستا صعب العبور می شود و بیشتر از راه رفتن باید از دست ها کمک گرفت. به خصوص در راستا برگشت که کوهنوردان خسته هستند. در روز دوم صبح زود گوتهر هات را ترک می کنند از این نقطه به بعد سرزمین ها یخچالی است نیاز به چنگک، طناب و دیگر تجهیزات لازم شدت می گیرد. بیشترین راستا صعود، یک سطح آهسته طولانی است و بدون هیچ گونه زمینی با شیب زیاد که احتمال سقوط را افزایش دهد. پس از عبور از vallot که یک پناهگاه شرایط اضطراری در آن واقع شده است به Bosses ridge می رسند و از محلی عبور می کنید که می توانید خطوط اسکی را در دور دست مشاهده کنید. این راستا یک لبه در معرض پرتگاه است که نیاز به تمرکز و روش های تکنیکی دارد. این راستا حدود 4 ساعت و نیم طول می کشد تا به هدف نهایی برسد.

برای برگشت دو راستا وجود دارد برگشت به the Aiguille du Midi و یا برگشت از همان راستا.

به کوهنوردان توصیه می شود حتما از راهنما استفاده کنند. راهنماهای راستا حداکثر دو کوهنورد را به طور همزمان همراهی می کنند. با توجه به اتفاقات ناگواری که در دل این کوه های سفید رخ داده است شهرداری شهر اعلام کرده است که هر کسی که تلاش می کند از مونت بلان از طریق راستا گواتر صعود کند باید حداقل تجهیزات و لباس ها را داشته باشد.

لیست لوازم لازم: کلاه، عینک آفتابی، ماسک اسکی، کرم ضد آفتاب، ژاکت گرم و ضد آب، شلوار کوهنوردی و لایه دار، چکمه های مخصوص کوهنوردی و صخره نوردی، تجهیزات نجات و کمک های اولیه، طناب، چکش یخ شکن، GPS یا ارتفاع سنج.

بزرگ ترین عکس جهان

جالب است بدانید تیمی 10 نفره به سرپرستی یک ایتالیایی تصمیم گرفتند با گرفتن عکسی 360 درجه رکورد ثبت بزرگ ترین و حجیم ترین عکس دیجیتالی جهان را به ثبت برسانند. این تصمیم در ماه مه سال 2015 اجرایی شد. عکسی با حجم 45 ترا بایت که از مجموع 70 هزار عکس تشکیل شده بود.

منبع: chamonix.net

منبع: الی گشت

به "صعود به ارتفاعات مون بلان، بانوی سفید پوش فرانسوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود به ارتفاعات مون بلان، بانوی سفید پوش فرانسوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید