سفرنامه دبی و شرکت در نمایشگاه ATM 2019 دبی

به گزارش وبلاگ بایجانی، در تاریخ 7 اردیبهشت برای شرکت در نمایشگاه ATM 2019 دبی که یکی از مهمترین و بزرگترین نمایشگاه های بین المللی در حوزه گردشگری و صنعت هتل و توریسم است، به همراه همکاران تصمیم سفر به کشور امارات را گرفتیم و پس از اخذ ویزا این کشور (حدود 3 روز قبل از پرواز اقدام کردیم) با پرواز بیزینس کلاس ماهان راهی دبی شدیم.

سفرنامه دبی و شرکت در نمایشگاه ATM 2019 دبی

ابتدا از پرواز بگم با توجه به مسافت کوتاه مابین تهران تا دبی پرواز بدون مشکل و تاخیر در ساعت 14 انجام شد و حدود 2 ساعت بعد در فرودگاه بین المللی دبی به زمین نشستیم در حین پرواز پذیرایی در قسمت بیزینس عالی بود و از منوی انتخابی برای پیش غذا سالاد میگو به همراه سبزیجات و پوره سیب زمینی و برای غذای اصلی چلو ماهیچه بسیار لذیذی را به همراه نوشیدنی مالت انتخاب کردیم پس از طی مسافتی با نزدیک شدن به مقصد و کاهش ارتفاع پروازی برج الخلیفه یکی از نمادهای شهر دبی در احاطه برج ها و ساختمان های سر به فلک کشیده از دور به خوبی دیده میشد.

جهت رزرو آنلاین بلیط هواپیما دبی بر روی لینک کلیک کنید.

پس از پیاده شدن از هواپیما با نگاه به اطراف از حجم باورنکردنی ترافیک این فرودگاه تعجب کردم طبق شنیده ها در کمتر از هر دقیقه 1پرواز در این فرودگاه به زمین می نشیند که رکورد جالبی می باشد برای رسیدن به ترمینال خروجی 1 باید سوار مترو داخلی این فرودگاه می شدیم که مارو به باجه چک کردن ویزا و پاسپورت میرسوند با توجه به شلوغی فرایند ورود به خاک امارات با سرعت زیادی طی شد و به سالن خروجی رسیدیم و پس از گرفتن چمدان هایمان ون هتل جمیرا کریک ساید در محل حاضر بود که بصورت رایگان مارو به فرودگاه رساند.

هتل جمیرا کریک ساید یک هتل 5ستاره در نزدیکی فرودگاه و مرکز شهر یا همان منطقه دیره میباشد که با توجه به همجواری با ورزشگاه تنیس دبی میزبان میلیون ها ورزشکار از سراسر جهان برای شرکت در مسابقات تنیس می باشد در راهروی این هتل عکس های قهرمانان پیشین و در حال حاضر این ورزش به پاس احترام به این رشته ورزشی نصب شده افرادی همچون ماریا شاراپووا و آندره آغاسی و بعلاوه راجرفدرر و…. به همراه امضا بر روی توپ و راکت که بعضا به این هتل از طریق این ورزشکاران اهدا شده است.

از نکات جالب این هتل اینکه سرویس رایگان شاتل برای ساحل و مراکز خرید و بعلاوه استفادده نامحدود پارک آبی وایلدوادی به همراه سرویس رفت و برگشت مسافران فراهم شده اگر قصد خرید بلیط ورودی این پارک رو داشته باشید باید در حدود 380 درهم جداگانه هزینه کنید که برای آن دسته از مسافران که قصد استفاده از این پارک رو دارن واقعا فرصت مناسبی است.

پس از صرف یک چایی رایگان در لابی هتل به سمت اتاق راهی شدیم در تمام راستا رایحه خوبی در کل هتل به مشام می رسید و واقعا هتل بسیار مجلل و مجذوب نمایندهی بود در طبقه 4 اتاقی به سمت کریک تحویل دادند که ویو زمین گلف و خور دبی رو همراه داشت که همچون برکه ای زیبا قسمت قدیمی شهر رو از قسمت مدرن شهر جدا میکرد و هر از چند گاهی هواپیمای کوچک تفریحی نیز بر روی آن آب ها توقف میکرد و مسافران را بصورت تفریحی با گشت کوچکی از شهر دبی سرگرم می کرد.

نکات قابل توجه اتاق های این هتل رایگان بودن دستگاه قهوه ساز و بعلاوه خوراکی های داخل یخچال بود که بصورت روزانه نیز شارژ میشد و بعلاوه در طی 4 روز اقامت من در این هتل هر روز عصر با یک نیم چاشت مسافران را سورپرایز میکردن برای روز اول سبد میوه استوایی و روز دوم کیک شکلاتی و روز سوم سوشی بهمراه سالاد و روز چهارم یک بسته شکلات بسیار خوشمزه در اتاق برای ما قراردادند که واقعا مجذوب نماینده بود از نکات دیگر میتوان به سرویس بهداشتی و حمام این اتاق اشاره نمود که بسیار لوکس بود و با انواع شامپو عطر و حوله های مختاف واقعا چیزی کم نداشتید تهویه هوا و نور اتاق از پنل داخل اتاق قابل کنترل بود.

بر روی میز کار اتوماتیک و دفترچه یادداشت بصورت رایگان موجود بود که برای یادداشت مسایل سفر واقعا یاری بزرگی بود به طور کلی هیچ کمبودی در اتاق های این هتل حس نمی کنید.

سفرنامه نمایشگاه ATM 2019 دبی

شب اول به پیشنهاد یکی از دوستان به رستوران هتل ارکید برای صرف غذای دریایی رفتیم که سوپ دریایی و میگو های بسیار لذیذی داشت که واقعا تا سالها طعمش رو فراموش نخواهم کرد.

روز دوم سری به باشگاه بدنسازی هتل و بعلاوه استخر روف گاردن هتل در طبقه 7 زدیم و از ویو زیبای هتل لذت بردیم و پس از صرف صبحانه که شامل منوی متنوع از انواع میوه ها و نوشیدنی ها و بعلاوه شیرینی و غذاهای سرد و گرم بود به سمت نمایشگاه بین المللی راهی شدیم هزینه تاکسی از هتل به نمایشگاه حدود 35 درهم شد این نمایشگاه در منطقه ورلد ترید سنتر (world trade center) واقع شده کمی پیاده روی تا ورودی سالن اصلی باعث شد با دیدن افراد مختلف از سراسر جهان به اهمیت این نمایشگاه پی ببریم و پس از افتتاح نمایشگاه از طریق وزیر گردشگری امارات و عده ای دیگر از شیوخ اماراتی در ساعت 12 ورود برای عموم آزاد شد و به سرعت به سمت غرفه های موجود رفتیم (نکته ای که حتما باید رعایت کنید ثبت نام در وبسایت این نمایشگاه قبل از عزیمت هستش که بصورت رایگان میباشد در غیر اینصورت باید صرف مبلغ زیادی کارت ورود به نمایشگاه را در محل نمایشگاه دریافت کنید.)

کارگزاران فروش هتل از کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی و بعلاوه نماینده هتل های مختلف همچون هیلتون رادیسون بلو و جمیرا و …. بعلاوه ایرلاین های امارات و الاتحاد که با حضورپرقدرت بزرگترین غرفه هارو در اختیار داشتند در این نمایشگاه حضور داشتند.

جهت رزرو آنلاین هتل دبی بر روی لینک کلیک کنید.

نمایندگان کشورهای شرکت نماینده نیز به هدایت بازدید نمایندگان با معرفی جاذبه های گردشگری و بعلاوه آداب و رسوم پرداخته بودند از نکات جالب دیگر این نمایشگاه بحث تکنولوژی فروش آنلاین و پیشرفت صنعت توریسم در سالهای اخیر که می توان از شرکت وبلاگ بایجانی به عنوان یکی از برجسته ترین شرکت های فروش آنلاین در حوزه گردشگری نام برد.

با سرانجام نمایشگاه در ساعت 19 به سمت امارات مال در اتوبان شیخ زاید راهی شدیم درراستا برج ها و ساختمان های سر به فلک کشیده رو به دیدن نشستیم و لذت بردیم گویی به اینده سفر نموده ایم.

از ورودی هتل کمپینسکی (Kempinski Hotel Mall of the Emirates) به امارات مال رفتیم که در ابتدای ورود پیست اسکی سرپوشیده شهر دبی واقع در این مرکز خرید شمارو حیرت زده میکند چراکه این کشور در این سالها از طریق صنعت توریسم و سرمایه گذاری در حوزه نفت توانسته به خوبی برای شهفرایندانش رفاه مناسبی رو فراهم کند و گرمای صحرا باعث نشده مسافران و شهفرایندان از بارش برف و حتی اسکی بر روی برف بی نصیب بمانند.

علاوه بر امکان خرید از تمامی برند های روز جهان امکان استفاده از رستوران ها و برند های معتبر غذایی در چندین نقطه از این پاساژ رو دارید ما نیز تصمیم گرفتیم مرغ سوخاری تند کی اف سی رو امتحان کنیم که واقعا خوشمزه و البته ارزان بود.

روز سوم نیز همچون روز دوم بعد از صرف صبحانه به نمایشگاه ATM رفتیم و جلساتی رو برگزار کردیم که تا عصر ادامه داشت سپس رهسپار منطقه عمار شدیم . نمای برج الخلیفه از نزدیک به همراه پایکوبی نور وآب در محوطه این برج نیز تجربه متفاوتی رو برای گردشگران فراهم نموده بود که پس از صرف ساعتی به سمت دبی مال درهمان منطقه رهسپار شدیم که این مجموعه نیز دارای پیست اسکی روی یخ و بعلاوه آکواریوم بسیار بزرگ شامل کوسه ها و انواع ماهی های زینتی آب شور و زیباست با پرداخت حدود 80 درهم یک جفت کفش اسکی به همراه کلاه کاسکت برای نیم ساعت اجاره کردیم برخی ها هم همراه با مربی ازین ورزش استفاده میکردند این ورزش محدودیت سنی ندارد ندارد و از کودک 3 ساله تا مرد 90 ساله میتوانند استفاده نمایند.

در این مرکز خرید هم همچون امارات مال برندهای زیادی رخ نمایی میکردند و بهشتی است برای عاشقان گشت و گذار و خرید که البته اصلا ارزان نیست …..

برای شام به یک رستوران برای صرف استیک رفتیم منو حلال و انتخاب دنده گوساله برزیلی یک انتخاب خوب که حدود 300 درهم برای هرنفر هزینه داشت سپس به کافه دیگری درهمان نزدیکی رفتیم و چای و قلیان عربی به همراه سینی میوه سفارش دادیم و تا پاسی از شب در همان منطقه بودیم .

روز چهارم پس از صرف صبحانه فرصت رو غنیمت شمردیم و راس ساعت 10 صبح با شاتل هتل به سمت پارک آبی وایلدوادی حرکت کردیم و تجربه متفاوتی از هیجان و لذت در کنار ساحل زیبای جمیرا با سرسره های آبی که سطح آدرنالین خونمون رو به بالاترین حد ممکن میرسوند را حس کردیم .در همان جا با پرداخت 55 درهم پیتزای سبزیجات بهمراه نوشیدنی خنک لیمویی رستوران رو امتحان کردیم که واقعا طعم بی نظیری داشت در این پارک آبی شما میتوانید با پرداخت هزینه جداگانه فیلم و عکس های خودتون رو دریافت کنید تا سالهای بعد با نگاه کردن به آنها خاطرات این پارک بی نظیر براتون تکرار گردد.

در ساحل آفتابی جمیرا قدم زدیم و نسیم خلیج فارس همراه با عطر قهوه عربی در کافه رستوران هتل جمیراه بیچ در فضا طنین انداز شد و ساعت حدود 4 عصر بود که تصمیم به بازگشت گرفتیم چون ساعت 22 پرواز برگشت به میهن عزیزمون رو نباید از دست میدادیم به سرعت با تاکسی به هتل برگشتیم و با کمی استراحت در اتاق به سمت فرودگاه دبی حرکت کردیم.

در فرودگاه به لانژ مرحبا مراجعه کردیم و با نشان دادن بلیط کلاس بیزینس رایگان به سالن پذیرایی رفتیم و شام و دسر مختصری میل کردیم و سپس به سمت فری شاپ فرودگاه رفتیم و برای اقوام و دوستان کمی سوغاتی خریدیم که قیمت نسبتا مناسبی داشت.

منبع: الی گشت

به "سفرنامه دبی و شرکت در نمایشگاه ATM 2019 دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرنامه دبی و شرکت در نمایشگاه ATM 2019 دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید