ریزش مو در حمام

به گزارش وبلاگ بایجانی، آیا در حمام و زیر دوش زمانی که دستانتان را بر روی موهای خود کشیده و یک عالمه تار مو روی دستان خود می بینید، دلتان نمی خواهد جیغ بکشید؟ این شرایط قطعاً و بدون اغراق یک چشم انداز ترسناک است. چه چیزی موجب بروز

ریزش مو در حمام

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

آیا در حمام و زیر دوش زمانی که دستانتان را بر روی موهای خود کشیده و یک عالمه تار مو روی دستان خود می بینید، دلتان نمی خواهد جیغ بکشید؟ این شرایط قطعاً و بدون اغراق یک چشم انداز ترسناک است. چه چیزی موجب بروز این مشکل می شود؟ اجازه دهید پی ببریم که به چه علت، ممکن است در زیر دوش ریزش موی شدیدی را ببینیم.

موهای ما شکوه و افتخارمان به حساب می آیند و زمانی که این شکوه شروع به از دست دادن درخشش خود نموده و ریزش آن شروع می شود، حقیقتاً نگرانی زیادی را به همراه خواهد داشت. بدیهی است که عوامل بسیاری وجود دارند که بر ریزش مو اثر می گذارند و گاهی اوقات، در حین دوش گرفتن است که متوجه حداکثر ریزش مو می شویم. این گونه به نظر می رسد که هر زمان موهای خود را لمس می کنید، انبوهی از آن را می بینید که در حال ریزش است. در این شرایط چه می کنید؟ چرا این اتفاق می افتد؟ دلایل زیادی برای این شرایط وجود دارد که در این بخش مورد بحث قرار می دهیم.

چرا موهایتان در زیر دوش می ریزند؟

هنگامی که پوست سرتان با ماساژ تحریک می شود، احتمالاً تارهای مویی که ضعیف و مرده می باشند، شروع به ریزش می نمایند. این ممکن است به این معنا نباشد که دچار مشکل غیر طبیعی شده اید. با این حال، چنانچه فکر می کنید ریزش مو بیشتر از حد طبیعی (100 تار مو در یک روز) است، در این صورت شاید یکی از دلایلی که در ادامه اسم می شود، به این ریزش شدید مو یاری می نمایند.

فاز تلوژن ریزش مو

مو سه مرحله یا فاز رشد، آناژن (فاز رشد)، کاتاژن (فاز استراحت) و تلوژن (فاز ریزش) را تجربه می نماید. در این مرحله یعنی تلوژن است که موی زیادی می ریزد. مو از بافتی ظریف تشکیل شده که ضعیف نمی باشد. و برای آن حدود سه ماه دوام آوردن، طبیعی خواهد بود. و به این علت که در زمان دوش گرفتن توجه تان بیشتر بر روی موهایتان است، ممکن است موارد ریزش بیشتری را شاهد باشید. در حقیقت، این امر می تواند در هر جایی اتفاق افتد.

فشار روحی

استرس یا فشار روحی پیامدهای جسمی جدی و خطرناکی بر روی بدن شما برجای می گذارد، که یکی از آنها ریزش مو است. به علت بالا بودن سطوح استرس، تغییراتی در فعالیت هورمونی ایجاد می شود و این امر است که احتمالاً منجر به ریزش مو می شود. البته، متخصصین مو اسم می نمایند که ریزش مو ناشی از استرس مورد بسیار نادری است به این علت که بدن و یا فکر بایستی تحت استرس مداوم و برای یک دوره زمانی طولانی باشد، اما گاهی متوجه نیستیم که تحت چه فشاری قرار داریم و آنگاه متوجه انبوه ریزش مو می شویم و این خود استرس بسیار بیشتری در ما ایجاد می نماید. برترین راه مقابله با این شرایط، انجام چند تکنیک تمدد اعصاب است به گونه ای که روح و جسممان آرامش و تسکین یابند.

شوره سر

شوره سر یکی از دلایل اولیه ریزش مو به شمار میرود. توده ای از تکه های شوره بر روی پوست سر منجر به تضعیف ریشه مو می شود. هنگامی که موی خود را می شویید، این احتمال وجود دارد که به علت این مشکل، موی زیادی از دست دهید. بعلاوه استفاده از شامپوهای به شدت دارویی جهت درمان شوره سر ممکن است به این مشکل ریزش مو بیافزاید. حتی در صورتی که خلاص شدن از شر شوره سر به کاهش این مشکل ریزش مو یاری کند، سعی کنید از درمان های طبیعی بهره برید که به برطرف شوره سر یاری نموده و ریشه مو را هم تقویت می سازند.

رژیم غذایی با آهن کم

آن دسته از افرادی که دارای سطوح پایین آهن می باشند و یا از کم خونی رنج می برند، به احتمال زیاد دچار این مشکل ریزش مو می باشند. مجدداً بایستی گفت که این حالت در زیر دوش بیشتر خود را نشان می دهد به این علت که پوست سر خود را ماساژ داده و تمام موهای ضعیف و مرده ریخته می شوند. زنان به علت قاعدگی که در آن خونریزی شدید ممکن است منجر به پایین آمدن سطوح آهن شود، بیشتر در معرض این مشکل قرار دارند. علاوه بر این، رژیم غذایی عاری از این ماده مغذی قطعاً می تواند موجب بروز مشکل شود. اگر فکر می کنید که شاید مشکل شما به این علت است، به پزشک مراجعه نموده و آزمایش داده و داروهای تجویز شده مناسب را دریافت نمایید.

استفاده از محصولات مو حاوی مواد شیمیایی

با تماشا تبلیغی که به شما وعده داشتن مویی زیبا، درخشان و پرپشت می دهد، خود را ملزم به خریدن آن می کنید. با این حال، این محصولات مناسب هر نوع مویی نبوده و ممکن است با توجه به این واقعیت که دچار ریزش موی شدیدی هستید، اثرات منفی بر روی شما برجای گذارند. به اسم مثال، شامپوهای گیاهی به موی برخی افراد نساخته و منجر به ضعیف شدن و سپس ریزش آن می شوند. شروع به استفاده از شامپوهای ملایم نموده و مجدداً بایستی گفت که به درمان های طبیعی جهت درمان موی خود متوسل شوید. این درمان ها به رشد سالم تر و قوی تر موهای شما یاری نموده و تغییری ماندگار را به همراه خواهند داشت.

هنگامی که به نظر می رسد ریزش مو شدیدتر شده است، بسیار مهم است که به پزشک مراجعه نموده و علت دقیق مشکل را بیابید. این امر ممکن است به علت کمبود یک ماده مغذی و یا حتی وجود مسئله ای در سلامت مانند تیروئید باشد که احتمالاً این شرایط را به وجود می آورد. در چنین موردی، احتیاج به دارو جهت درمان کامل این مشکل خواهید داشت. با موی خود به ملایمت رفتار نموده و با آن مهربان باشید، قطعاً هیچ علتی برای بدرفتاری با آن وجود نخواهد داشت.

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه آموزشی داشته و قصد نداشته جایگزینی برای تشخیص و درمان پزشک متخصص باشد.

منبع: راسخون

به "ریزش مو در حمام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریزش مو در حمام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید