رفع کمبود نیروی پرورشی، بهداشت و مشاوره درآموزش وپرورش اصفهان

به گزارش وبلاگ بایجانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به کمبود نیروی انسانی به ویژه در حوزه پرورشی، بهداشت و مشاوره گفت: جبران این کمبود با روش های مختلف در دستگاه تعلیم و تربیت استان اصفهان دنبال می شود.

رفع کمبود نیروی پرورشی، بهداشت و مشاوره درآموزش وپرورش اصفهان

محمدرضا ابراهیمی در نشستی با مدیران مدارس استان اصفهان گفت: ابتدای آغاز سال تحصیلی جاری، استان اصفهان با کمبود 16 هزار مربی و معلم روبرو شد که این کمبود در بخش های مختلف وجود داشت.

او با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم، توجه ویژه به دانشگاه فرهنگیان بود گفت: بر این اساس ارتقای کمی و کیفی این دانشگاه به منظور تربیت نیرو برای تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اهمیت هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک هویت مستقل برای این دانشگاه اضافه کرد: برای پذیرش هیات علمی مجوز گرفته و تفاهم نامه پذیرش حدود 6 هزار نفر از داخل آموزش و پرورش و پنج هزار نفر دیگر از خارج از این نهاد منعقد شده است.

او خاطرنشان کرد: امسال ورودی دانشگاه فرهنگیان در کشور حدود 40 هزار نفر شد که 2 هزار و 300 نفر سهم استان اصفهان بود.

ابراهیمی اضافه کرد: برای اولین بار در دانشگاه فرهنگیان مربی بهداشت پذیرفته شد و سهم مشاوران افزایش پیدا کرد در آینده برای پرورش مدیر آموزشگاه، رشته مدیریت مدرسه ایجاد می شود.

او ادامه داد: در حوزه مشاوره و پرورشی باید برنامه ویژه داشته باشیم و بر این اساس درزمان حاضر طرح هایی مثل طرح امین در دست اجراست و یک هزار و 200 نفر از طلاب و روحانیون در حوزه امور فرهنگی به کمک آموزش و پرورش می آیند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان شرح داد: کمبود نیروی خدماتی نیز یکی دیگر از چالش های فعلی آموزش و پرورش است، زیرا نیروی آموزشی را با حق التدریس و شیوه های دیگر می توان تامین کرد، اما نیروی خدماتی را نمی شود.

او ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش در تلاش است تا نیروی خدماتی برای مدارس جذب کند و در این حوزه، استان اصفهان نیاز شدید و جدی دارد و درمجموعً سه هزار نیروی خدماتی در کل استان نیاز است.

در حال حاضر حدود یک میلیون دانش آموز در بیش از 6 هزار واحد آموزشی در استان مشغول به تحصیل هستند.

وبلاگ بایجانی اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رفع کمبود نیروی پرورشی، بهداشت و مشاوره درآموزش وپرورش اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفع کمبود نیروی پرورشی، بهداشت و مشاوره درآموزش وپرورش اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید