خودروهای سنگین، باکیفیت ترند یا سواری ها؟ ، پرتیراژها کمترین ستاره را دارند!

به گزارش وبلاگ بایجانی، جدیدترین ارزیابی کیفی خودروهای سنگین نشان می دهد که این خودروها از پنج یا چهار ستاره برخوردارند.

خودروهای سنگین، باکیفیت ترند یا سواری ها؟ ، پرتیراژها کمترین ستاره را دارند!

بر اساس ارزیابی های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI)، خودروهای سنگین نسبت به خودروهای سواری، کیفیت بهتری دارند.

اما چرا؟ سعید مدنی، مدیرعامل اسبق سایپا در مصاحبه با وبلاگ بایجانی گفت: بیشتر خودروهای سنگینی که در ایران فراوری می شوند، مونتاژی هستند و بخش کوچکی از آنها در ایران فراوری شده است. در نتیجه در خصوص بحث ایمنی نیز کنترل های بیشتری در خصوص آنها در کشور انجام می گردد.

معیار سنجش خودروها چیست؟

او در ادامه توضیخ داد: شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران معیارهای متفاوتی برای سنجش کیفیت خودروها دارد.

به گفته مدنی، این شرکت هر چند وقت یکبار به آنالیز قدیمی بودن طرح خودرو، تعداد آپشن ها، کیفیت قطعات، عملکرد خودرو، اطلاعات خدمات پس از فروش به مشتریان می پردازد و در نهایت امتیازی به خودرو مورد نظر داده می گردد.

هدف آگاهی مشتریان است

مدیرعامل سایپا در خصوص خودروهای کم ستاره در بحث کیفیت اعلام کرد: در ارزیابی هر خودرو مجموعه از عوامل فنی و خدماتی در نظر گرفته شده و یک ارزیابی کلی ارائه می گردد.

بهه گفته مدنی، این ستاره ها برای اطلاع رسانی عمومی در خصوص کیفیت خودروها است.

او اضافه کرد: بعلاوه مشتری نیز می داند که خودرویی که تقاضای آن را دارد در چه شرایط و در چه سطح کیفی قرار گرفته است.

مدیرعامل اسبق سایپا ادامه داد: هنگامی که دو خودرو هم قیمت اما متعلق به دو خودروسازی مختلف باشد، یکی از شاخص هایی که مشتری در خرید خود در نظر می گیرد، تعداد ستاره های آن خودرو است.

پر تیراژترین خودروها، کم تعدادترین ستاره در کیفیت

مدنی در خصوص تاثیر تعداد ستاره های یک خودرو در مقدار فراوری آن شرح داد: این ستاره ها در خصوص بحث کیفی خودرو است و خودروسازان برای افزایش مشتری سعی در بالا بردن ستاره های محصولات خود دارند.

او در عین حال گفت: تعداد ستاره ارتباطی با مقدار فراوری ندارد. برای مثال پر تیراژترین خودروهای فراوریی کشور دارای کمترین تعداد ستاره هستند.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو وبلاگ بایجانی بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "خودروهای سنگین، باکیفیت ترند یا سواری ها؟ ، پرتیراژها کمترین ستاره را دارند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروهای سنگین، باکیفیت ترند یا سواری ها؟ ، پرتیراژها کمترین ستاره را دارند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید