خبرنگاران پیش بینی فرایند صعودی معاملات بورس در آذرماه

به گزارش وبلاگ بایجانی، تهران - خبرنگاران - یک کارشناس بازار سرمایه گفت: براساس پیش بینی های اجرا شده آذرماه شرایط مثبتی در انتظار معاملات بورس است، البته باید بازار به تعادل برسد تا سهامداران با تحلیل منطقی اقدام به خرید و فروش سهام نمایند.

خبرنگاران پیش بینی فرایند صعودی معاملات بورس در آذرماه

بهزاد صمدی امروز (یکشنبه) در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ بایجانی اضافه نمود: بازار سهام بعد از تجربه صعود پرشتاب و ورود شاخص بورس به کانال 2 میلیون واحد به یکباره وارد مرحله فشار عرضه شد و شاخص کل تا کانال یک میلیون و 200 هزار واحد پایین آمد.

وی افزود: واقعیت اینکه در ادامه فرایند اصلاحی شاخص بورس، سهامداران به دلیل وجود بعضی از خوش بینی ها مانند حمایت حقوقی ها و حمایت صندوق توسعه ملی از بازار در انتظار بازگشت رشد بودند اما به دلیل احتیاج بازار به اصلاح، برای مدتی طولانی شاهد فرایند منفی در بازار بودیم.

وی به عوامل تاثیرگذار در بازگشت فرایند صعودی بازار تاکید نمود و اضافه نمود: در ابتدا انتشار خبر انتقال پول از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه توانست تا حدودی در فرایند بازار تاثیرگذار باشد و از شتاب هیجان موجود بکاهد.

صمدی ادامه داد: در کنار خبر تامین اقتصادی از صندوق توسعه ملی، موضوع کاهش سود سپرده بین بانکی به کمتر از 20 درصد، افزایش وجه تضمین اعتبار به 35 درصد، کاهش زمان پیش گشایش به 15 دقیقه و معین شدن نتیجه انتخابات امریکا از دیگر عواملی بودند که به شدت بر فرایند بازار تاثیرگذار بودند و زمینه فرایند صعودی شاخص بورس در بازار را فراهم کردند.

این کارشناس بازار سرمایه اعلام نمود: حمایت های اجرا شده از سوی رییس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد از بورس در بازگشت بازار از محدوده یک میلیون و 213 هزار واحد بی تاثیر نبوده است.

وی با بیان اینکه معاملات بورس به لحاظ تکنیکالی به محدوده اشباع فروش رسیده و از آمادگی لازم برای بازگشت به صعود برخوردار است، گفت: از یک هفته گذشته اندیکاتور شاخص، قدرت نسبی شاخص کل را شکست که این موضوع اتفاق مهمی بود و باعث افزایش تقاضا در بازار شد.

صمدی فرایند معاملات بورس در آذرماه را پیش بینی کرد و گفت: پارامترهای بنیادی و تاثیرگذار بر معاملات بورس در شرایط بسیار مناسبی قرار دارند که این موضوع می تواند سیگنال مناسبی برای بازار و تداوم فرایند صعودی شاخص بورس باشد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: قیمت بعضی از محصولات جهانی به خصوص مس در دو روز گذشته به دلیل رشد 170 دلاری توجهات را به سمت خود جلب کرد، قیمت این محصول همچنان در فرایند صعودی قرار گرفته است که به نظر می رسد در میان مدت شاهد تداوم فرایند آن باشیم.

وی اضافه نمود: قیمت محصولات پتروشیمی همچنان در فرایند صعودی قرار گرفته است که این موضوع به طور قطع تاثیر بسزایی در فرایند فراوری و فروش شرکت ها خواهد داشت و در بورس کالا نیز همچنان فرایند فروش شرکت ها به صورت صعودی دنبال می گردد.

صمدی به گزارش مطلوب 6 ماه شرکت ها و سودهای محقق شده اشاره نمود و گفت: دلار نیمایی همچنان در محدوده 25 هزارتومان قراردارد که می تواند به عنوان عامل مهمی در فرایند سودسازی شرکت های دلاری باشد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: فراوری و فروش شرکت ها همچنان در فرایند خوبی قرارداد که باعث می گردد خوش بینی ها نسبت به گزارش فصل پاییز نیز مانند دو فصل نخست امسال باشد.

وی گفت: انتظار می رود با توجه به بهبود شرایط تکنیکالی شاخص بورس بعد از یک اصلاح کوتاه مدت شاهد ایجاد تعادل در معاملات بازار باشیم که به نظر می رسد با تثبیت پارامترهای بنیادی، شاخص بورس در آذر ماه به فرایند صعودی بازگردد.

به گزارش وبلاگ بایجانی، شاخص بورس از ابتدای امسال وارد مدار صعود شد و تا نیمه مرداد به بالای 2 میلیون واحد رسید. از آن موقع شاخص بورس وارد اصلاح شد تا یک میلیون و 200 هزار واحد پایین آمد.

با توجه به فاکتورهای مثبت داخلی و بین المللی از هفته گذشته بورس صعودی شد و انتظار می رود این فرایند صعودی ادامه دار باشد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران پیش بینی فرایند صعودی معاملات بورس در آذرماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پیش بینی فرایند صعودی معاملات بورس در آذرماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید