(تصاویر) به زیر کشیده شدن مجسمه ملکه انگلیس در کانادا

به گزارش وبلاگ بایجانی، مجسمه های ملکه ویکتوریا و ملکه الیزابت در کانادا به زیر کشیده شد.

(تصاویر) به زیر کشیده شدن مجسمه ملکه انگلیس در کانادا

به گزارش وبلاگ بایجانی، معترضان در کانادا در پی افزایش خشم مردم از کشف بقایای اجساد صد ها کودک در گور های بی نام در مدارس سابق بومیان این کشور، مجسمه های ملکه ویکتوریا و ملکه الیزابت را در شهر وینیپگ به زیر کشیدند. معترضان شعار می دادند نسل کشی افتخار ندارد.

حدود هزار گور بی نام در محل مدارس شبانه روزی سابق بریتیش کلمبیا و ساسکاچوان کشف شده است. این مدارس را عمدتا کلیسای کاتولیک اداره می کرد و دولت آن ها را تاسیس نموده بود.

این مدارس به مدت 165 سال و تا سال 1996 بچه ها را به اجبار از خانواده ها جدا می کردند. آن ها در این مدارس با سوءتغذیه و بدرفتاری های جسمی و جنسی یا آنچه از آن با اسم نسل کشی فرهنگی یاد شده است، روبرو بودند.

چند روز قبل هم فعالان در این کشور درخواست لغو مراسم گرامیداشت روز کانادا را مطرح کردند. هزاران نفر روز پنجشنبه در مونترال کانادا در اعتراض به برگزاری جشن های روزی ملی کانادا در اول ژوئیه و هم حمایت از مردم بومی این کشور دست به تظاهرات اعتراض آمیز زدند.

بسیاری از معترضان با در دست داشتن دست نوشته ها و پارچه نوشته هایی با مضمون در خواست برای لغو برگزاری جشن های روز ملی کشورشان، به برگزاری چنین جشن هایی که همزمان با پیدا شدن صد ها گور بی نام و نشان از بچه ها بومی این کشور بود اعتراض کردند.

منبع: فرارو

به "(تصاویر) به زیر کشیده شدن مجسمه ملکه انگلیس در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) به زیر کشیده شدن مجسمه ملکه انگلیس در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید