تجهیزات تصفیه آب برای برج های خنک کننده

به گزارش وبلاگ بایجانی، خبرنگاران ؛ نگه داشتن یک برنامه موثر تصفیه آب خنک نماینده در برج خنک نماینده احتیاج به سیستم های تصفیه آب برج خنک نماینده به صورت کالیبره شده و کارآمد دارد. تجهیزات پیشرفته و پیشرفته می توانند به نگهداری طولانی تر برج خنک نماینده شما و بعلاوه کاهش هزینه تصفیه آب یاری نمایند. یافتن خوراک شیمیایی مناسب با استفاده از یک کنتور آب کنتاکت سر یا استفاده از شیر برقی قابل اطمینان تر می تواند به جلوگیری از مسائل احتمالی یاری کند.

تجهیزات تصفیه آب برای برج های خنک کننده

در شرکت های سازنده برج های خنک نماینده، مجموعه ای از تجهیزات برج خنک نماینده و راه چاره های تصفیه قابل ارائه می باشد که به حفظ برج و سیستم به طور کلی یاری می نماید. تجهیزات مناسب نه تنها برای جلوگیری از رسوب و خوردگی بلکه از رشد میکروبیولوژیکی نیز لازم است. برای جلوگیری از ایجاد مشکل رشد باکتری های مضر مانند لژیونلا، وجود یک خوراک بیوسید مناسب به سیستم لازم است.

برج خنک نماینده (کولینگ تاور)

برج خنک نماینده به صورت گسترده در انواع صنایع از جمله در صنایع نفتی، پالایشگاهی، پتروشیمی، نیروگاه های حرارتی، نیروگاه اتمی و کارخانجات مختلف به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

برج خنک نماینده یا کولینگ تاور (Cooling Tower)، دستگاهی است که گرمای بوجود آمده در فرآیندها، ماشین ها و دستگاه های صنعتی را از آب در حال جریان دریافت و به وسیله تبخیر آن را به اتمسفر انتقال می دهد و مجدداً آب خنک را به سیستم برمی گرداند. در برج خنک کن، بخشی از آب با دریافت گرما از فاز مایع به فاز بخار تبدیل شده و به اتمسفر وارد می گردد.

هنگامی که این تبخیر انجام می گردد، با توجه به انرژی که از آب گرفته شده، اندازه دمای مابقی آب که به صورت سیال است کاهش می یابد. به این پدیده، سرمایش تبخیری (Evaporative Cooling) می گویند و این همان چیزی است که در کولینگ تاور مورد استفاده قرار می گیرد.

تجهیزات تصفیه آب برج خنک نماینده

کنترل نماینده های راهنمایی

این تجهیزات برج خنک نماینده قابل اعتماد و کاربرپسند به حذف مسائل رایج مانند رسوب و زنگ زدگی یاری می نماید. مجموعه ای از ویژگی های پیشرفته شما را قادر می سازد تا عملکرد سیستم خود را اتوماتیک کنید. برای بهبود فرآیندهای تصفیه آب و بهبود نتایج خود به داده های بلادرنگ دسترسی داشته باشید.

تماس با متر آب سر

این مترها به شما یاری می نماید تا خوراک شیمیایی تصفیه برج خنک نماینده را درست تعیین کنید. شما از افزودن مواد شیمیایی بیش از حد و افزایش قابل توجه هزینه های خود به علت آن جلوگیری خواهید کرد. بعلاوه احتمال تغذیه کم که می تواند منجر به تشکیل فلس گردد را کاهش می دهید. مزیت دیگر امکان ردیابی دقیق تر مصرف آب برج خنک نماینده است.

پمپ های شیمیایی

پمپ ها در نگهداری تجهیزات برج خنک نماینده شما ضروری هستند. آنها به شما یاری می نمایند تا مقادیر مناسب شیمیایی را برای اطمینان از موفقیت برنامه درمانی خود اضافه کنید. ما پمپ هایی را با سطوح مختلف اتوماسیون ارائه می دهیم تا احتیاجهای عملیاتی منحصر به فرد شما را برآورده کند.

مینی پالس تایمر

انتخاب تایمرهای بیوسید ما به طور اتوماتیک مواد شیمیایی تصفیه برج خنک نماینده را وارد سیستم شما می نماید. تغذیه مناسب با بیوساید برای از بین بردن باکتری های مضر و به حداقل رساندن خطر شیوع بیماری بسیار مهم است. این تایمرها برای کنترل جریان و توزیع خوراک به خروجی های رله متکی هستند.

قفسه کوپن خوردگی

این قفسه ها نظارت بر اثربخشی برنامه تصفیه آب برج خنک نماینده شما را ساده می نماید و خطر خوردگی را کاهش می دهد. ویژگی اتصال سریع به شما این امکان را می دهد که کوپن را به سرعت و بدون ابزار حذف کنید. این قفسه ها به عنوان سیستم های کامل با تمام سخت افزار و سایر تجهیزات مورد احتیاج برای نصب و نصب سریع عرضه می شوند.

سوئیچ جریان

عیب یابی منظم تجهیزات برج خنک نماینده شما را قادر می سازد تا مسائل جزئی را قبل از تبدیل شدن به مسائل مهم شناسایی و اصلاح کنید. این سوئیچ ها دارای نشانگرهای جریان مختلف برای اطمینان از نظارت سریع و کارآمد تقریباً هر نوع سیستمی هستند.

شیر برقی را تخلیه کنید

از این تجهیزات برای اطمینان از خونریزی صحیح سیستم خود و جلوگیری از مضر شدن آب برج خنک نماینده بهره ببرید. راه چاره های ما شامل دریچه های توپی موتوری است که به شما امکان می دهد تا در صورت احتیاج، جریان خون را خاموش و روشن کنید. چندین گزینه برای برآوردن احتیاجهای سیستم منحصر به فرد شما در دسترس است.

مخازن دسته ای بیوساید / شیمیایی

مجموعه گسترده مخازن مهار ما می تواند ذخیره سازی ایمن و کارآمد را برای مواد شیمیایی تصفیه آب برج خنک نماینده شما فراهم کند. آنها از یک ماده پلی اتیلن با کیفیت بالا تشکیل شده اند که از نشت جلوگیری می نماید و ایمنی را افزایش می دهد. طراحی دو جداره و درب های قابل جابجایی سنگین آنها یک راه چاره ذخیره سازی بادوام را ارائه می دهد و خطر نشت را به حداقل می رساند.

کاوشگرهای pH، ORP و رسانایی

این کاوشگرها برای برج های خنک نماینده در کنار کنترل نماینده شما کار می نمایند تا تجزیه و تحلیل سریع و جامع تجهیزات و سیستم برج خنک نماینده شما را تسهیل نمایند. آنها دسترسی به سطوح pH دقیق و در زمان واقعی را برای ساده سازی فرآیند نظارت بر کیفیت آب فراهم می نمایند. شما اطلاعاتی را که برای تصفیه پیشگیرانه آب خنک نماینده احتیاج دارید، در صورت احتیاج خواهید داشت.

تعمیرات برج خنک نماینده و قطعات آن

تعمیرات برج خنک نماینده و قطعات و تجهیزات آن، شامل مجموعه اقداماتی است که جهت بازسازی، بروز رسانی و بهسازی برج خنک نماینده انجام می شوند. اقداماتی از جمله تعویض قطعات مصرفی شامل پکینگ، تسمه، نازل، آب پخش کن، بازسازی بدنه و برطرف نشتی کولینگ تاور، تعویض قطعات معیوب از جمله پروانه یا الکتروموتور و یا ارتقا عملکرد دستگاه شامل کاهش مصرف آب یا کاهش مصرف انرژی. بسیاری از قطعات کولینگ تاور در دوره زمانبندی تعیین احتیاج به بازرسی، تعمیر و یا تعویض دارند. بازرسی قطعات باید مطابق با جدول زمان بندی صورت پذیرد.

برای انجام تعیمرات تجهیزات کولینگ تاور، پس از خاموش کردن سیستم، باید ابتدا قطعاتی که احتیاج به تعمیر یا جایگزینی دارند را تعیین نمود. البته بعضی از قطعات را می توان در همان محل پروژه تعمیر و بازسازی نمود و بعضی از قطعات هم بایستی جایگزین شوند.

سخن آخر

در نهایت اینکه استفاده از تجهیزات پیشرفته و مناسب تصفیه آب برج خنک نماینده به همراه مواد شیمیایی تصفیه نماینده کارآمد، می تواند به کنترل رسوب، خوردگی، جلبک ها و باکتری های مضر مانند لژیونلا پنوموفیل یاری نموده و باعث افزایش راندمان و کارایی برج خنک نماینده در سیستم گردد.

برچسب ها : تصفیه آب برج خنک نماینده

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "تجهیزات تصفیه آب برای برج های خنک کننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیزات تصفیه آب برای برج های خنک کننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید