بیش از نیمی از جمعیت دنیا تا سال 2035 دچار اضافه وزن یا چاقی خواهند بود

به گزارش وبلاگ بایجانی، یک گزارش تازه می گوید در صورتی که اقدام قابل توجهی انجام نشود، بیش از نیمی از جمعیت دنیا تا سال 20135 دچار اضافه وزن یا چاقی خواهند بود.

بیش از نیمی از جمعیت دنیا تا سال 2035 دچار اضافه وزن یا چاقی خواهند بود

به گزارش وبلاگ بایجانی به نقل ازرویترز اطلس 2023 فدراسیون دنیای چاقی پیش بینی می نماید که 51 درصد از دنیا یا بیش از 4 میلیارد نفر در طول 12 سال بعدی دچار اضافه وزن یا چاقی خواهند بود.

بر اسسا این گزارش اندازه چاقی به خصوص در میان بچه ها و در کشورهای کم عایدی در حال افزایش است.

لوئیس باوئر، رئیس فدراسیون دنیای چاقی با توصیف این داده ها به عنوان هشداری روشن گفت ضروری است سیاستگذاران برای پیشگیری از بدتر شدن موقعیت هم اکنون عمل نمایند.

او دربیانیه ای گفت:مشاهده اینکه اندازه های چاقی به خصوص در میان بچه ها و نوجوانان با بیشترین سرعت در حال افزایش است، به خصوص نگران نماینده است.

او اضافه نمود: مدولت ها و سیاستگذاران در سراسر دنیا باید همه کاری را که می توانند انجام دهند تا از تحمیل کردن هزینه های بهداشتی، اجتماعی و مالی بر نسل جوانتر پرهیز نمایند.

این گزارش نشان می دهد که چاقی دوران کودکی نسبت به اندازه هایش در سال 2020 می تواند بیش از دو برابر گردد و بیش از 208 میلیون پسر و 175 میلیون دختر را تا سال 20235 درگیر کند.

در گزارش فدراسیون چاقی آمده است که هزینه هایی که جامعه در نتیجه مسائل بهداشتی مربوط به اضافه وزن متحمل خواهد شد، قابل توجه است: بیش از 4 تریلیون دلار در سال تا 2035 یعنی معادل 3 درصد فراوری ناخالص داخلی (GDP) دنیای.

یا این حال این پژوهشگران می گویند افراد را مقصر این شرایط نمی دانند، بلکه خواهان تمرکز بر عوامل اجتماعی، محیط و زیستی دخیل در این شرایط هستند.

این گزارش از شاخص توده بدنی یا BMI برای ارزیابی چاقی استفاده می نماید و بر اساس راهنمای سازمان دنیای بهداشت BMI بالای 25 را اضافه وزن و Bmi بالای 30 را چاق می شمارد.

2/6 میلیارد نفر یعنی 38 درصد جمعیت دنیا در این دو رده یعنی دارای اضافه وزن و دچار چاقی قرار می گیرند.

منبع: همشهری آنلاین

به "بیش از نیمی از جمعیت دنیا تا سال 2035 دچار اضافه وزن یا چاقی خواهند بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از نیمی از جمعیت دنیا تا سال 2035 دچار اضافه وزن یا چاقی خواهند بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید