به سرمایه گذاری سبز در صنعت گردشگری به شدت نیازمندیم

به گزارش وبلاگ بایجانی، ایرنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، به سرمایه گذاری سبز در صنعت گردشگری به شدت نیازمندیم.

به سرمایه گذاری سبز در صنعت گردشگری به شدت نیازمندیم

احمد حمزه زاده، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به وجود چالشهای زیست محیطی کنونی و احتیاج به حفظ منابع طبیعی در راستای توسعه صنعت گردشگری اظهار کرد: بر همین اساس سازمان جهانی گردشگری یا UNWTO کوشش نموده است تا اصول و روینمودهای سبز و پایدار را در صنعت گردشگری ترویج دهد. بنابراین شعار سال 2023 را با موضوع گردشگری و سرمایه گذاری سبز انتخاب نموده است.

وی از برگزاری تعداد 65 ویژه برنامه طی هفته گردشگری در استان اطلاع داد و اضافه نمود: طی این هفته برنامه های متنوعی در راستای اشاعه فرهنگ و تقویت گردشگری با بهره گیری از ظرفیتهای شهرستانهای استان برگزار می شود که در کنار آن چند پروژه عمرانی و خدماتی نیز به بهره برداری خواهد رسید.

وی برگزاری آیین بزرگداشت هفته گردشگری، افتتاح 2 باب رستوران هتل، برگزاری نمایشگاه عکس جاذبه های گردشگری در خانه حیدرزاده تبریز، کارگاه های آموزشی ویژه فعالان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی با موضوع شعار سال، نمایشگاه سوغات و صنایع دستی، تقدیر از فعالان عرصه گردشگری، انجام تورهای بازدید از موزه ها و ظرفیتهای گردشگری و تاریخی ویژه بچه ها و نوجوانان و پاکسازی محوطه پایگاه های میراث ملی و محوطه های تاریخی را از برنامه هایی برشمرد که طی این هفته برگزار می شود.

حمزه زاده گفت: چندین جشنواره و نمایشگاه متنوع با بهره گیری از ظرفیتهای شهرستانها از جمله جشنواره برداشت هلو در روستای شندآباد شبستر، نمایشگاه سوغات و صنایع دستی شهرستان میانه، نمایشگاه عکس از جاذبه های گردشگری شهرستان و نمایشگاه سوغات و صنایع غذایی کلیبر، جشنواره نواهای محلی و مسابقه نقاشی با موضوع شعار گردشگری و سرمایه گذاری سبز در شهرستان هریس، جشنواره اسب سواری، ذرت، سیب و آبگوشت شهرستان اهر از دیگر برنامه های هفته گردشگری است.

وی اضافه نمود: طی هفته جاری چند پروژه زیرساختی آذربایجان شرقی از جمله مجتمع گردشگری افتتاح می شود.

منبع: همگردی

به "به سرمایه گذاری سبز در صنعت گردشگری به شدت نیازمندیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به سرمایه گذاری سبز در صنعت گردشگری به شدت نیازمندیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید