آنالیز بازار کامودیتی ها ، انرژی و فلزات ، داده های بیشتر از آژانس بین المللی انرژی

به گزارش وبلاگ بایجانی، خبرنگاران - بازارهای نفت تحت فشار قرار گرفتند و نابسامانی بازار منجر به صادرات بعضی فلزات از جمله روی، مس و آلومینیوم شده است.

آنالیز بازار کامودیتی ها ، انرژی و فلزات ، داده های بیشتر از آژانس بین المللی انرژی

به گزارش سرویس ترجمه وبلاگ بایجانی ، آنالیز بازار کامودیتی ها ، انرژی و فلزات بشرح زیر است:

انرژی

بازارهای نفت تحت فشار قرار گرفتند. برنت در روز بیش از 5 درصد کاهش یافت و بازار را به پایین ترین سطح خود از اواسط مارس رساند و آن به سطح 100 دلار آمریکا در هر بشکه رسید. بازار در حال جبران بخشی از این ضررها در جلسه صبح امروز آسیا است. صورت جلسه انقباضی فدرال رزرو به همراه بدتر شدن شرایط کووید در چین به فشار نزولی یاری نموده است. به نظر می رسد کاتالیزور کلیدی تاییدیه آژانس بین المللی انرژی بوده است مبنی بر اینکه کشورهای عضو (به استثنای ایالات متحده) 60 میلیون بشکه از ذخایر اضطراری خود را آزاد می نمایند. این بدان معناست که در مجموع 240میلیون بشکه با در نظر گرفتن 180میلیون بشکه که قبلا اعلام شده از ایالات متحده برای آزاد سازی در دسترس خواهد بود. اعداد آژانس بین المللی انرژی بیش از 30 تا 50 میلیون بشکه است که بایدن قبلاً پیشنهاد نموده بود که می توانیم از کشورهای دیگر یاری بگیریم. این حجم قابل توجه است، اگرچه هنوز کمتر از 2 میلیون بشکه در روز کسری روسیه است که بازار به علت خود تحریمی تخمین می زند.

گزارش موجودی هفتگی EIA نشان می دهد که ذخایر نفت خام تجاری ایالات متحده در هفته گذشته 2.42 میلیون بشکه افزایش یافته است. کل ذخایر نفت خام آمریکا به علت کاهش ذخایر نفت استراتژیک 1.32 میلیون بشکه کاهش یافت. ذخایر نفت خام کوشینگ 1.65 میلیون بشکه افزایش یافت. این اندازه موجودی ها در مرکز تحویل WTI را به سطوحی می رساند که آخرین بار در اواسط فوریه مشاهده شده بود، اگرچه در 25.9 میلیون بشکه است، اما همچنان موجودی ها در سطوح پایین تاریخی باقی می ماند. با توجه به محصولات پالایش شده، ذخایر بنزین 2.04 میلیون بشکه در هفته کاهش یافت، در حالی که موجودی نفت کوره 771 هزار بشکه افزایش یافت.

تصویر عرضه سریع برای بازار گاز طبیعی اروپا همچنان در حال بهبود است. مازار ریسک بزرگی که ما شاهد تجارت اروپا برای شناسایی LNG آسیایی بودیم، به اندازه قابل توجهی کاهش یافته است و اندازه کمی بین این دو منطقه به جای مانده است. آخرین داده ها نشان می دهد که موجودی ها در اتحادیه اروپا اکنون بالاتر از سطح موجود در این مرحله از سال در سال 2018 است و اساساً در همان سطحی است که در این زمان در سال 2017 مشاهده کردیم. با فرض اینکه همچنان شاهد وقفه ای در جریان گاز روسیه در طول فصل تزریق نباشیم، اروپا باید با ذخایر کافی وارد فصل گرمایش بعدی گردد. این یک فرض بزرگ است و بازار به آن اطمینان ندارد. به همین دلیل بازار همچنان به قیمت گذاری با چنین ریسک بالایی ادامه می دهد.

فلزات

انبارهای اروپایی مستقر در LME شاهد کاهش ذخایر روی تا سطح 25 تن بوده اند. ذخایر در بازار ایالات متحده نیز در سطوح بسیار پایینی قرار دارند و تنها 550 تن به جای مانده است. در حال حاضر، بیشتر موجودی روی تضمین شده در آسیا قرار گرفته است ، یعنی مالزی و سنگاپور، با 45.2 تن . توزیع موجودی LME بعلاوه نشان دهنده درجات مختلف تنگنای بازار بین بازارهای غربی و آسیایی است.

مانند سایر فلزات اساسی، چین معمولاً واردنماینده اصلی فلزات است. اما نابسامانی بازار منجر به صادرات بعضی فلزات از جمله روی، مس و آلومینیوم شده است. طی دو ماه اول امسال، چین حدود 11 تن روی تصفیه شده به اروپا و عمدتا به ترکیه صادر نموده است. این فقط یک مهلت است، و بعید است که جریان های تجاری معکوس برای حجم های بزرگ پایدار بماند. بعلاوه، در بحبوحه شیوع اخیر کووید و قرنطینه های محلی، کشتی ها دوباره در شانگهای صف می کشند، که منجر به مسائل لجستیکی بیشتر و حمل و نقل بالقوه بالاتر و زمان طولانی تری برای توزیع فلزات می گردد. از آنجایی که عرضه روی تصفیه شده اروپا همچنان به علت قیمت بالای برق محدود شده است، بازار کنسانتره ضعیف شده است. به عبارت دیگر، این منبع روی تصفیه شده است که همچنان گلوگاه باقی می ماند و به نظر می رسد هیچ راه چاره سریعی برای مشکل وجود ندارد.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "آنالیز بازار کامودیتی ها ، انرژی و فلزات ، داده های بیشتر از آژانس بین المللی انرژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز بازار کامودیتی ها ، انرژی و فلزات ، داده های بیشتر از آژانس بین المللی انرژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید