آشپزخانه کلاسیک بهتر است یا آشپزخانه اپن؟

به گزارش وبلاگ بایجانی، آشپزخانه ها یکی از مهم ترین فضاهای زندگی در فکر هر کسی بوده که خانه جدیدی ساخته ، میخواهد خانه جدیدی بخرد و آن را مطابق با عادات زندگی خود طراحی کند ، یا فکر می نماید که زمان تغییر خانه فرا رسیده است. آشپزخانه یک عامل بسیار مهم در خانه بوده که به طور مستقیم بر تجربه و کیفیت زندگی روزمره تأثیر می گذارد ، به ویژه برای صاحبان خانه که اغلب از آشپزخانه استفاده می کنند و عادت دارند زمان زیادی را در خانه سپری کنند. بسیاری از افراد ، آشپزخانه کلاسیک را به آشپزخانه اپن ترجیح می دهند و بعضی هم برعکس. در این مقاله به آنالیز مزایا و ویژگی های این دو طراحی آشپزخانه می پردازیم. با ما همراه باشید.

آشپزخانه کلاسیک بهتر است یا آشپزخانه اپن؟

آشپزخانه کلاسیک یا اپن؟

وقتی صحبت از طراحی آشپزخانه به میان می آید ، بیشتر مردم بر سر دوراهی آشپزخانه کلاسیک در مقابل آشپزخانه اپن قرار می گیرند. امروزه ، از آنجایی که هر دو مدل دارای ویژگی های مناسب در زندگی مدرن هستند ، بیشتر صاحبان خانه در تصمیم گیری برای انتخاب یکی از آنها در هنگام بازسازی خانه خود مشکل دارند. این یک واقعیت است که هر دو نوع آشپزخانه مزایا و معایب خاص خود را دارند. به همین علت ، برنامه ریزان حرفه ای آشپزخانه توصیه می نمایند که عادات زندگی خود را در نظر بگیرید و مزایا و معایب را از منظر سبک زندگی خود ارزیابی کنید.

کدام طرح ممکن است برای شما مناسب باشد؟

برای تصمیم گیری در این مورد ، باید بتوانید ویژگی های اساسی آشپزخانه های کلاسیک و اپن را ارزیابی کنید. در نگاه اول ممکن است ویژگی های مهم هر دو نوع آشپزخانه را نبینید و تنها جنبه هایی که برای شما جذابیت دارند به چشم بیاید. به همین علت در زیر نکاتی را خواهید یافت که به شما در انتخاب مناسب ترین طراحی آشپزخانه یاری می نماید.

آیا آشپزخانه شما یک فضای اجتماعی است؟

هنگام تصمیم گیری در خصوص انتخاب طراحی آشپزخانه اپن یا آشپزخانه کلاسیک ، ابتدا به معنای آشپزخانه برای شما توجه کنید. آیا آشپزخانه شما یک فضای زندگی است که فقط برای پخت و پز و آماده سازی از آن استفاده می کنید یا سبک زندگی دارید که در آن آشپزی ، غذا خوردن و معاشرت انجام می گردد؟

به عنوان مثال ، آشپزی با همسر ، بچه ها ، دوستان ، گفت و گوی صمیمانه در حین انجام کاری در آشپزخانه ، تماشای تلویزیون و غیره. اگر از آشپزخانه فقط به عنوان محل پخت و پز استفاده می کنید ، آشپزخانه کلاسیک برای شما مناسب تر خواهد بود. اگر آشپزخانه بخشی از معاشرت با دیگران برای شماست ، مسلما سبک شما آشپزخانه های اپن خواهد بود.

شلوغی و نظافت آشپزخانه

بارزترین معایب آشپزخانه اپن این است که ظاهر یک آشپزخانه نامرتب بر اتاق نشیمن که محل زندگی مشترک اصلی شماست نیز تأثیر می گذارد. در واقع ، اگر شما کسی نیستید که آشپزخانه خود را 24 ساعته منظم نگه می دارید و هر از گاهی نظافت آشپزخانه را به روز بعد می سپارید ، طراحی آشپزخانه کلاسیک ممکن است برای شما مناسب تر باشد.

بوی غذا از آشپزخانه متصاعد می گردد

پخش بوهای آشپزی از آشپزخانه به اتاق نشیمن از جمله معایب آشپزخانه اپن است. پس اگر می خواهید بوهای آشپزخانه در آشپزخانه بماند و این موضوع برایتان مهم است ، احتمالا باید طراحی آشپزخانه کلاسیک را ارزیابی کنید.

مدرن یا کلاسیک؟

اگرچه عملکرد و عادات استفاده در مقایسه آشپزخانه کلاسیک با آشپزخانه اپن به چشم می خورد ، اما می توان گفت که این دو نوع آشپزخانه از نظر زیبایی شناسی ، ویژگی های متفاوتی دارند. به طور کلی ، سبک های طراحی مدرن ، اسکاندیناوی ، صنعتی و معاصر با طرح های آشپزخانه اپن و دکوراسیون های کلاسیک و کانتری با آشپزخانه های بسته سازگاری دارند.

طراحی آشپزخانه اپن به سبک کلاسیک بسیار سخت خواهد بود. با این حال ، نباید فراموش کنید که در میان مزایای آشپزخانه کلاسیک ، قابلیت انطباق با هر سبکی وجود دارد ، حتی اگر سبک کلاسیک خودنمایی کند. بنابراین اگر سبک کلاسیک را دوست دارید ، آشپزخانه اپن چندان مناسب شما نخواهد بود ، اما اگر سبک مدرن را دوست دارید ، آشپزخانه داخلی را نیز می توانید انتخاب کنید.

بچه ها شما چقدر وقت در خانه می گذرانند؟

آنچه باعث تولد اپن آشپزخانه ها شد ، تمایل مادران به تماشای بچه ها خود در حین مراقبت از آشپزخانه ، متناسب با احتیاج زمان بود. این احتیاج به ویژه در دوره آموزش خانگی در طول فرآیند همه گیر مجدداً مورد توجه قرار گرفته است. اگر فرزند خردسال دارید ، نباید فراموش کنید که از جمله مزایای طراحی آشپزخانه های اپن ، این آشپزخانه ها به شما امکان آشپزی در حین زیر نظر داشتن فرزند و یا مطالعه ، بازی یا تماشای کارتون در اتاق نشیمن را می دهند.

حیوانات خانگی

حیوانات خانگی نزدیک ترین دوستان ما هستند که به زندگی ما شادی می بخشند. با این حال ، تنها راه دور نگه داشتن گربه ها از پیشخوان آشپزخانه ، بستن درب آشپزخانه است! بنابراین اگر حیوانات خانگی دارید و نمی خواهید آنها در آشپزخانه پرسه بزنند ، این مورد را به فهرست مزایای طراحی آشپزخانه کلاسیک اضافه کنید.

آیا اتاق نشیمن شما کوچک به نظر می رسد؟

اگر یک اتاق نشیمن کوچک و یک آشپزخانه کلاسیک دارید (و البته این دو در کنار هم هستند ، یعنی دیوار یکسانی دارند) ، برترین راه برای بزرگ تر کردن اتاق نشیمن ، برداشتن دیوار آشپزخانه و ایجاد طراحی آشپزخانه اپن است.

مبلمان و دکوراسیون اتاق نشیمن

یکی دیگر از مسائلی که قبل از بازسازی باید در نظر گرفت مبلمان و دکوراسیون اتاق نشیمن است. اگر فقط برای بازسازی بودجه در نظر گرفته اید و مبلمان را بازسازی نمی کنید ، باید مطمئن شوید که مبلمان می تواند مطابق با چیدمان تازه باشد. در غیر این صورت ، چه از طراحی آشپزخانه باز به بسته و چه از بسته به باز تغییر دهید ، مبلمانی که نمی توانند خود را با شرایط تازه تطبیق دهند ، از استفاده عملی از فضا جلوگیری نموده و البته زیبایی ظاهری مورد نظر شما را منعکس نمی نمایند.

آیا فضای آشپزخانه روشن است؟

در میان انبوه ساختمان ها در شهرهای بزرگ ، گاهی آشپزخانه ها بر روی نمای مات قرار می گیرند. اگر آشپزخانه ای دارید که روشنایی ندارد ، تبدیل آن به آشپزخانه اپن و ترکیب آن با اتاق نشیمن می تواند راه حلی اساسی برای این مشکل باشد. به هر حال ، بارزترین ویژگی در میان مزایای طراحی آشپزخانه اپن این است که به اتاق نشیمن و آشپزخانه ظاهری بسیار روشن تر و جادارتر می دهد.

منبع: اتاق

به "آشپزخانه کلاسیک بهتر است یا آشپزخانه اپن؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشپزخانه کلاسیک بهتر است یا آشپزخانه اپن؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید