گردهمایی فعالان علوم و فناوری اعصاب برای ارائه راه کارهای نوآورانه درمان بیماری ها

به گزارش وبلاگ بایجانی، دهمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی به عنوان بزرگ ترین رویداد هم اندیشی علمی کشور در حوزه علوم اعصاب، گشایش یافت.

گردهمایی فعالان علوم و فناوری اعصاب برای ارائه راه کارهای نوآورانه درمان بیماری ها

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ بایجانی،دهمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی به عنوان بزرگ ترین رویداد هم اندیشی علمی کشور در حوزه علوم اعصاب، گشایش یافت.

این همایش با حضور سیدکمال خرازی مشاور عالی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و تعداد زیادی از محققان، متخصصان و دانشجویان از مراکز علمی و آموزشی داخل کشور و چند پژوهشگر و صاحب نظر حوزه علوم اعصاب از کشور های مختلف، در بستری مجازی شروع به کار کرد.

محمدتقی جغتایی رییس این کنگره با تشریح جایگاه و اهمیت حوزه علوم اعصاب و علوم اعصاب شناختی گفت: در یک دهه اخیر مطالعات و تحقیقات گسترده ای در سطح بین المللی در حوزه علوم اعصاب شروع شده است.

جغتایی با اشاره به این که کشورمان با پشت سر گذاشتن دیگر کشور های منطقه، در حوزه علوم اعصاب و علوم شناختی پیشتاز است، گفت: اقدامات کشور های دنیا در حوزه علوم اعصاب و علوم شناختی به سرعت در حال توسعه است و فرصت های زیادی نیز در حوزه علوم اعصاب به وجود آمده است.

وی با بیان این که ایران در این حوزه با کوشش دانشمندان، محققان، متخصصان و دانشجویان در رتبه نخست کشور های منطقه جای دارد ادامه داد: با توجه به برنامه های وسیع تحقیقاتی و مطالعاتی در سطح دنیای در حوزه دانش علوم اعصاب و علوم شناختی، کسب موفقیت های هر چه بیشتر برای بهره گیری موثرتر از این حوزه ها در درمان بیماری ها و اختلالات عصبی در داخل کشورمان نیازمند حمایت و سرمایه گذاری جدی است.

جغتایی ضمن درخواست حمایت و سرمایه گذاری هر چه بیشتر از حوزه علوم اعصاب و علوم شناختی در کشور، گفت: در این کنگره که به مدت سه روز ادامه دارد، موضوعاتی از جمله نقشه برداری مغز، علوم اعصاب محاسباتی، بیماری های زوال عقل و صرع، تحریکات مغزی، نوروتکنولوژی، اختلالات ناشی از ضایعات مغزی، نوروژنتیک، توانبخشی شناختی در سالمندان و نیز بیماری کرونا و تاثیر آن بر سیستم عصبی مورد مصاحبه و گفتگو قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "گردهمایی فعالان علوم و فناوری اعصاب برای ارائه راه کارهای نوآورانه درمان بیماری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردهمایی فعالان علوم و فناوری اعصاب برای ارائه راه کارهای نوآورانه درمان بیماری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید