چگونه WhatsApp را با اثر انگشت در Android قفل کنیم؟

به گزارش وبلاگ بایجانی، خبرگزاری خبرنگاران- قابلیت جدید WhatsApp برای کاربران Android که می توانند با اثر انگشت این برنامه را قفل نمایند.

چگونه WhatsApp را با اثر انگشت در Android قفل کنیم؟

به گزارش خبرگزاری وبلاگ بایجانی، این روزها افراد زیادی برای تلفن های خود رمز عبور، قفل اثر انگشت، تشخیص چهره یا یک PIN کد ساده استفاده می نمایند تا از گوشی خو محافظت نمایند. این راه ها مانند کلید گوشی شما است که از نظر امنیت عالی است، اما اگر شخصی بتواند به نوعی آن را دور بزنید، قادر خواهدبود که به همه برنامه ها نفوذ کند. به همین دلیل عده ای برای بعضی از برنامه های موبایل خود نیز رمز می گذارند که به عنوان یک لایه محافظتی اضافی عمل می نمایند. به طور مثال برنامه های بانکی که هر زمان که می خواهید آن ها را اجرا کنید، باید به سیستم وارد شوید.

حال اگر به دنبال یک لایه امنیتی مشابه برای پیغام های WhatsApp هستید، خیلی خوش شانس هستید که این خبر را می خوانید؛ زیرا WhatsApp ویژگی قفل اثر انگشت را به برنامه خود اضافه نموده است. این بدان معنی است که حتی اگر کسی قادر به باز کردن قفل تلفن شما باشد، تا زمانی که به اثر انگشت شما دسترسی نداشته باشد، پیغام های WhatsApp شما همچنان ایمن است. در اینجا آنچه را که باید برای فعال کردن قفل اثر انگشت در سیستم عامل Android انجام دهید، آورده شده است. نحوه فعال کردن قفل اثر انگشت برای WhatsApp به نحوه زیر است:

برنامه را باز کنید.

روی گزینه های بیشتر کلیک کنید.

به تنظیمات، حساب و حریم خصوصی بروید.

قفل اثر انگشت و سپس قفل اثر انگشت را کلیک کنید.

انگشت خود را روی حسگر اثر انگشت گوشی خود قرار دهید تا اثر انگشت شما تایید گردد.

اکنون باید آماده باشید تا برنامه اثر انگشت را قفل کنید.

اکنون که قفل اثر انگشت را تنظیم نموده اید، هنگام راه اندازی برنامه WhatsApp، باید از اثر انگشت خود برای احراز هویت بهره ببرید. این اتفاق ممکن است در ابتدا کمی ناخوشایند باشد، اما برای حفظ حریم خصوصی و امنیت گوشی شما خوب است. این قابلیت به شما یاری می نماید تا تعداد notification را کاهش دهید؛ به ویژه اگر از برنامه به طور مکرر استفاده می کنید. همچنین می توانید نمایش محتوا در بخش notification را خاموش کنید.

لازم به ذکر است که شرکت Facebook، مالک برنامه WhatsApp، برنامه را به روز نموده است تا گزینه همواره برای بی صدا کردن پیغام های یک گروه جایگزین گزینه یک ساله گردد. این قابلیت برای مواردی است که بعضی از اعضای خانواده یا دوستان شما را در گروهی از برنامه WhatsApp اضافه نمایند و شما متوجه شوید که محتوای منتشر شده در آن گروه یاریی به شما نمی نماید و تعداد زیاد پیغام شما را از بعضی کارهایتان دور می نماید، اما نمی خواهید از گروه خارج شوید.

منبع: خبرگزاری آریا

به "چگونه WhatsApp را با اثر انگشت در Android قفل کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه WhatsApp را با اثر انگشت در Android قفل کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید