نزدیک 90 درصد بازی های کلاسیک و قدیمی در خطر انقراض هستند

به گزارش وبلاگ بایجانی، بازی های کلاسیک همیشه هواداران خود را داشته و سبک و سیاق خاصی دارند. نکته اصلی در خصوص این عناوین اینجاست که بازی های کلاسیک پیشرفت گیمینگ را نشان داده و یک اصالت خاصی دارند. چیزی که در بازی های امروزی کمتر پیدا می گردد. با این حال طبق اطلاعاتی که اخیراً عرضه شده 87 درصد این عناوین از مرحله فراوری خارج شده و در بازار هم موجود نمی باشند. به همین علت بازار تصمیم گرفت نام آن ها را در معرض انقراض بگذارد.

نزدیک 90 درصد بازی های کلاسیک و قدیمی در خطر انقراض هستند

نکته اصلی اینجاست که این عناوین اکثراً در خانه گیمرها وجود دارد. اگر شما از افرادی باشید که سابقه زیادی در دنیای گیمینگ دارید، قطعاً چند عدد بازی مورد علاقه خود را در گوشه اتاق نگه داشته اید. با این حال این عناوین در دسترس افراد دیگر نیستند و شما هم تمایل زیادی به فروش آن ها نخواهید داشت. به همین علت آنچه که در دسترس افراد دیگر است و گیمرهای نو می توانند خریداری نمایند، حدود 13 درصد از عناوین بازی است.

این موضوع از این نظر نگران نماینده است که تاریخ گیمینگ در حال نابودی است. برای مثال شما همین الان هم می توانید فیلم ها یا آهنگ های قدیمی را به راحتی پیدا کنید. این در صورتی است که در خصوص بازی ها این موضوع صدق نمی کند. یافتن یک بازی قدیمی کار بسیار دشواری بوده و از طرفی اگر هم پیدا کنید قیمت بسیار بالایی دارد.

در حال حاضر اگر شما بخواهید یک بازی قدیمی و محبوب را پیدا کنید، یکی از برترین راه ها دانلود غیر قانونی آن است. مشکل اینجاست که برای ناشرها، اگر وجود داشته باشند، این موضوع اصلاً خوب نیست. با این حال برای بعضی بازی ها تنها راه است. به همین علت تجربه عناوین قدیمی نه تنها برای شرکت های ناشر سود آور نبوده بلکه با این روند دیگر آمار فروش خاصی هم ندارند.

چرا عناوین قدیمی در دسترس نیستند؟

یکی از دلایلی که بازی های قدیمی به راحتی در دسترس نیستند این است که روی ساختارهای قدیمی طراحی شده اند. به همین علت تغییر دادن آن ها به سیستم های نو کار بسیار دشواری است. تقریباً مثل اینکه شما یک بازی قدیمی را دوباره بسازید. در زمانی که این عناوین ساخته شده بودند، هیچ ایده ای از آینده گیمینگ وجود نداشت و شرکت های سازنده تنها به آنچه که داشتند اکتفا می کردند. همین موضوع باعث شده تا این بازی های قدیمی برای سخت افزارهای زمان خود طراحی شوند.

البته راه های مقابله با این مسائل وجود دارند. برای مثال اینکه مجموعه ها را به طور کامل کرایه دهند. مثل چیزی که در زمینه موسیقی و فیلم ما شاهد آن هستیم. بحث اصلی اینجاست که موانع این راه هم بسیار زیاد است. برای مثال چندی پیش اینترنت نتوانست در یک پرونده اشتراک کتاب های الکترونیکی پیروز شوند و همین موضوع هم باعث شد مسائلی در زمینه کتب بوجود بیاید.

اخیراً ما شاهد عرضه مجموعه های مختلف از طرف شرکت های ناشر هستیم. برای مثال کونامی (Konami) بازی لاکپشت های نینجا را در قالب یک مجموعه Cowabunga Collection عرضه کرد. این موضوع در شرکت های ناشر دیگر هم وجود دارد که باعث می گردد این عناوین قدیمی دوباره زنده شوند.

یکی از نکات جالب در خصوص ناشرها این است که عناوین بسیار خوب قدیمی خود را دوباره عرضه نمی نمایند. علت آن هم منطقی است. عناوین قدیمی امکان دارد سود بازی های نو را کاهش دهند و حتی باعث شوند بازی های نو کنار آن ها ضعیف به نظر برسند. برای مثال نینتندو قطعاً بازی های قدیمی Animal Crossing را عرضه نخواهد کرد. الکترونیک آرتز هم سمت بازسازی سیمز 1 و سیمز 2 (Sims) نخواهد رفت.

پس شرکت های ناشر علت خاصی برای نجات عناوین قدیمی نمی بینند. با این حال شرکت های دیگری نیز وجود دارند که کار نگهداری و حفظ عناوین قدیمی را انجام می دهند. مشکل اینجاست که این شرکت ها نیز از لحاظ قانونی مسائل بسیار زیادی دارند. به همین علت است که اکثراً از بازسازی عناوین قدیمی پشیمان شده و در پی کارهای دیگر می روند.

نتیجه همه این مسائل این است که شرکت های سازنده بازی به فکر بازسازی عناوین نیستند. شرکت های ثانویه هم به دلایل قانونی نمی توانند این کار را انجام دهند. پس تنها راه دانلود غیر قانونی و استفاده از شبیه سازهای کنسول های قدیمی است. چیزی که نه به نفع ناشر است و به نفع کاربر. همینطور اینکه باعث می گردد بازی های قدیمی روز به روز کمیاب تر شده و به سمت نابودی پیش بروند.

منبع: Destructoid

منبع: دیجیکالا مگ

به "نزدیک 90 درصد بازی های کلاسیک و قدیمی در خطر انقراض هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نزدیک 90 درصد بازی های کلاسیک و قدیمی در خطر انقراض هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید