مکرون پیش نویس لایحه ای برای گزینه های خاتمه زندگی را ارائه می نماید

به گزارش وبلاگ بایجانی، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه در پی انتشار گزارشی که نشان می دهد که اغلب شهروندان فرانسوی از قانونی کردن خودکشی با یاری پزشکی و اوتانازی (مرگ ترحم آمیز) حمایت می نمایند، گفت یک قانون تازه که پیش نویس آن سال جاری تهیه می گردد، گزینه های انتها زندگی را مورد توجه قرار خواهد داد.

مکرون پیش نویس لایحه ای برای گزینه های خاتمه زندگی را ارائه می نماید

به گزارش وبلاگ بایجانی مکرون در یک سخنرانی در کاخ ریاست جمهوری الیزه وعده داد که به سوی مدل فرانسوی برای گزینه های انتها زندگی پیش خواهد رفت.

اقدام مکرون در پی گزارش منتشرشده در روز یکشنبه بود که نشان می داد اکثریت بزرگی از اعضای یک هیئت متشکل از 184 شهروند به طور اتفاقی انتخاب شده از یاری فعال به مردن حمایت می نمایند. این گزارش به این نتیجه می رسد که قانون فرانسه در حال حاضر برای موضوعات انتها زندگی تطبیق نیافته است و بنابراین باید تحول پیدا کند. این گزارش گزینه های متفاوتی را از جمله قانونی کردن یاری به خودکشی و اوتانازی (مرگ ترحم آمیز) را پیشنهاد می نماید.

خودکشی به یاری پزشک شامل مصرف یک نوشیدنی یا داروی مرگبار بوسیله بیماران بر اساس اراده آزاد خودشان است که یک پزشک یا افرادی که معیارهای معینی را دارند، تجویز نموده اند. اوتانازی یا مرگ ترحم آمیز به معنای ان است که پزشکان یا سایر مراقبان بهداشتی برای بیمارانی که معیارهای معینی را دارند، یک تزریق کشنده را به تقاضای خود آنها انجام می دهند.

مکرون گفت نتیجه گیری های این هیئت در این لایحه که قرار است تا انتها تابستان بوسیله دولت و قانونگذاران مورد بحث قرار گیرد، گنجانده خواهد شد.

او جزئیاتی درباره این که کدام گزینه های انتهای زندگی مجاز خواهنند شد، بیان نکرد، اما تاکید نمود که هر تغییری با شرایط سخت گیرانه ای همراه خواهد شد. این شرایط شامل تضمین کردن رضایت آزادانه و آگاهانه افراد و نیز اطمینان یافتن از این است که این اقدامات محدود به بیمارانی است که دچار بیماری غیرقابل علاج هستند که با رنج جسمی و عاطفی همراهی دارد.

مکرون پیشنهاد کرد که هر تغییری در قانون باید موارد مربوط به بچه ها دچار بیماری غیرقابل علاج را کنار بگذارد، چون هیئت شهروندان در این مورد به نتیجه نرسیده اند.

یک قانون فرانسه مربوط به سال 2016 به پزشکان اجازه می دهد بیماران دچار بیماری لاعلاج در مراحل انتهایی را پیش از مرگ در حالت تسکین یافته نگهدارند، اما اجازه یاری به خودکشی و اوتانازی را نمی دهد.

بعضی از بیماران فرانسوی به سایر کشورهای اروپایی سفر می نمایند تا به گزینه های دیگر دست یابند. یاری به خودکشی در کشور همسایه فرانسه یعنی سوئیس مجاز است. اوتانازی در حال حاضر در هلند، بلژیک، لوکزامبورگ و اسپانیا تحت شرایط معینی مجاز است.

نظرسنجی ها در فرانسه در سال های اخیر به طور مداوم نشان داده اند که اکثریت بزرگی از مردم از قانونی کردن اقداماتی مشابه حمایت می نمایند.

قانون فعلی اجازه می دهد بیماران تقاضای تسکین عمیق و مداوم که هشیاری آنها را تا مرگ تغییر می دهد بنمایند. پزشکان اجازه دارند درمان های حافظ حیات از جمله رساندن مایعات و تغذیه به طور مصنوعی را متوقف نمایند. استفاده از داروهای تسکین دهنده و ضد درد در این موارد حتی اگر احتمال کوتاهتر کردن عمر شخس را داشته باشند، مجاز هستند.

منبع: همشهری آنلاین

به "مکرون پیش نویس لایحه ای برای گزینه های خاتمه زندگی را ارائه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکرون پیش نویس لایحه ای برای گزینه های خاتمه زندگی را ارائه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید