مبل لاوست و شزلون چیست؟

به گزارش وبلاگ بایجانی، همانطور که در طراحی دکوراسیون سبک های مختلفی وجود دارد. در ساخت و طراحی مبلمان هم، سبک های مختلفی وجود دارد. نمونه ای از انها مبل لاوست و مبل شزلون است. که در ادامه مقاله به طور اختصاصی، به تعریف هر دو مبل میپردازیم.

مبل لاوست و شزلون چیست؟

مبل لاوست و ویژگی های ان

نام لاوست برای این مبل یمبل برگرفته از loveset به معنای عاشقانه است. در سال های دور شاید در قرون وسطی، لباس های عریض و با پف زیاد بانوان، باعث به وجود امدن مبل هایی عریض و تک نفره شد. این مبل ها در شروع قرن 18 با نام مبل لاوست وارد بازار شدند. مبل لاوست یک مبل جمع و جور اما عریض است که به راحتی دو نفر میتوانند روی ان بنشینند. در اپارتمان های کوچک به راحتی میتوان از این مبل استفاده کرد. به مبل لاوست، مبل دو نفره انگلیسی هم میگویند.

یکی از ویژگی شاخص مبل لاوست این است که، به دلیل حالت S شکل آن، یک زوج میتوانند کنار هم بنشینند و بدون مانع با هم معاشرت کنند. طراحی این مبل یک حالت ایده ال برای صحبت کردن به حالت صمیمی است. استفاده از این مبل در گوشه های بدون استفاده در خانه، بسیار مناسب است. امروزه به اندازه گذشته از مبل لاوست، استفاده نمیشود. زیرا ایده های نو در طراحی مبلمان هر روزه در حال بیشتر شدن است. اما هنوز هم در اتاق های خانه ها و یا برای تکمیل کردن مبلمان های دیگر از این مبل ها استفاده میشود.

در کشور های اروپایی این مبل جزو دکوراسیون مدرن است. اما در کشور ما تعداد خاصی به ان علاقه دارند. به این مبل مبل بوسه و مبل عشق هم گفته میشود. این مبل به صورت دو دسته و فاقد پشتی طراحی شده است. از طرفی در کنار زیبایی راحتی فوق العاده ای هم در این مبل دیده میشود. این مبل ایده خوبی برای ایجاد فضای گفتگو در اتاق خواب های کوچک است. مبل لاوست در انواع مختلفی وجود دارد. از جمله مبل لاوست کلاسیک، استیل و آوانگارد. که هر کدام در کنار مبل های سرویس خود قرار میگیرند. اما از طرفی این مبل را میتوان در انواع مختلف ان به تنهایی هم برای جلوی تلویزیون استفاده کرد. این مبل در طول دوره های مختلف تغییری نکرده و فقط مواد اولیه ان تغییر کرده است.

از ویژگی های شاخص این مبل این است که: هرجا و در هر زمان قابل استفاده است، هر مبل که بخواهید میتوانید از ان استفاده کنید، دارای تنوع بالایی است و …

مبل شزلون و ویژگی های ان

مبل شزلون از ترکیب صندلی و نیمکت تختی مصری ساخته شده و طرح اصلی ان تا به امروز همانطور به جای مانده است. هدف اصلی از طراحی و ساختار این مبل تامین ارامش و راحتی فرد استفاده کننده است. اگر در پی مبلی هستید که در کنار راحتی خانه شما را زیبا تر کند. میتوانید از مبل شزلون استفاده کنید. یکی از ویژگی های این مبل این است که، میتوانید پاهایتان را روی ان دراز کنید و استراحت کنید. این مبل یک دسته قوس دار و عمود دارد و برخی فاقد پشتی اند که معمولا برای جلوی تخت از انها استفاده میشود.

شزلون به معنای صندلی بلند است که، با توجه به مدل این صندلی نام گذاری شده است. مبل شزلون یک مبل مدرن است که در انواع مختلف استیل یا سلطنتی، راحتی یا اسپرت و … ان را تهیه کرد. این مبل ها برای بیشتر فضاها مانند: تراس، حیاط، اتاق خواب، پذیرایی و نشیمن و … کاربرد دارد. از این مبل میتوان به انواع مبل سلطنتی و شکوهمند ان در کنار مبل راحتی و کاملا ساده ان با چوب های براق اشاره کرد. از دیگر ویژگی های مبل شزلون هماهنگی بی دردسر این مبل با تمام وسایل و دیگر مبل های خانه است.

از شاخصه این مبل ها وجود کوسن های ان است که، در برخی مدل ها اگر کوسن نباشد مبل کارایی خود را از دست میدهد. این مبل جزو مبلمانی است که به تنهایی در کنار یک میز عسلی میتوان از ان استفاده کرد. و با این کار دکوراسیون خانه را جذابیت بخشید. به این نوع از مبلمان تک مبلی هم گفته میشوند. مبل شزلون مورد علاقه سبک کلاسیک و مدرن در دکوراسیون داخلی خانه است. که از مدل سلطنتی ان در سبک کلاسیک و از مدل راحتی ان در سبک مدرن استفاده میشود.

منبع: اتاق

به "مبل لاوست و شزلون چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبل لاوست و شزلون چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید