فرودگاه سنت اگزوپری لیون؛ فرانسه

به گزارش وبلاگ بایجانی، فرودگاه سنت اگزوپری شهر لیون، سومین شهر مهم فرانسه اس در فاصله 13 کیلومتری مرکز شهر واقع شده است.

فرودگاه سنت اگزوپری لیون؛ فرانسه

لیون سومین شهر بزرگ فرانسه است که در شرق این کشور واقع شده است. این شهر زیبا را مرکز خوش گذرانی فرانسه می نامند که دلایل خوبی هم برای این انتخاب وجود دارد. لیون بعلاوه یکی از بزرگ ترین قطب های مالی این کشور محسوب می گردد. تکنولوژی به برترین وجه در تار و پود معماری تاریخی این شهر رخنه نموده و با وجود غالب بودن معماری سنتی، جوی فوق العاده گیرا به این شهر بخشیده است.

معرفی فرودگاه

فرودگاه سنت اگزوپری در سال 1975 از طریق رئیس جمهور وقت فرانسه افتتاح شد. این فرودگاه به منظور جایگزینی فرودگاه قدیمی شهر ساخته شد که در حال حاضر صرفا برای پروازهای عمومی استفاده می گردد. فرودگاه لیون در سال 2000 به افتخار یکی از پیشگامان سفر های هوایی و نویسنده معروف لیونی، آنتوان دو سنت اگزوپری، تغییر نام یافت. فرودگاه لیون در حال حاضر با جابه جایی 10 میلیون مسافر یکی از فرودگاه های مهم کشور است.

مشخصات

  • نوع فرودگاه: همگانی
  • کد یاتا: LYS
  • کد ایکائو: LFLL
  • ارتفاع از سطح دریا: 250 متر
  • قطب اصلی خط هوایی: Aigle Azur، Air France، EasyJet، HOP!، Transavia France، Twin Jet
  • فاصله هوایی تا تهران: 4054 معادل 7 ساعت

پایانه ها

فرودگاه لیون دارای سه پایانه و دو باند فرود است. پایانه سوم مخصوص پرواز های مقرون به صرفه تر است و امکانات ساده تری دارد. سنت اگزوپری در مجموع ظرفیت 9.6 میلیون مسافر را دارد. در سال 2014 تصمیم به ساخت پایانه نو شد که ظرفیت فرودگاه را دوبرابر می نماید.

از امکانات فرودگاه می توان به کافه و رستوران، فروشگاه، تبدیل ارز، بانک، دستگاه خودپرداز، اینترنت وای فای، اتاق تجاری و خدمات مخصوص ناتوانان اشاره نمود.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه لیون در فاصله 13 کیلومتری مرکز شهر واقع شده است

راه های دسترسی

تاکسی که راحت ترین و در مقابل گران ترین راه دسترسی به فرودگاه است را همیشه می توانید در مقابل درب پایانه پیدا کرد. کرایه فرودگاه تا مرکز شهر حدود 32 دلار در طول روز و 48 دلار در طول شب است. زمان طی کردن این مسافت نیز 30 دقیقه است.

اتوبوس نیز یکی از راه های به صرفه برای دسترسی به مرکز شهر از فرودگاه است که از ساعت 5 تا 23، هر 20 دقیقه ایستگاه را به مقصد مرکز شهر ترک می نماید. کرایه بلیت اتوبوس 8 دلار و زمان این سفر 35 دقیقه است.

اطلاعات پرواز

درحال حاضر پرواز مستقیم تهران-لیون صورت نمی گیرد.

منبع: کجارو / internationalairportguide.com / lyon-lys.airports-guides.com / en.wikipedia.org

به "فرودگاه سنت اگزوپری لیون؛ فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه سنت اگزوپری لیون؛ فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید