فراری بازی روی اعداد!

به گزارش وبلاگ بایجانی، فراری BR20 جدیدترین محصول سفارشی و تک ساخت فراری است که یک کوپه اسپرت دو نفرهٔ پیشرفته بر پایه پلتفرم مدل GTC4 Lusso است که از نقطه نظر فلسفه و رویکرد طراحی ظاهری، به کوپه های قدرتمند و با شکوه دهه های 50 و 60 فراری و مشخصاً مدل های 410 سوپر آمریکا و 500 سوپر فست اشاره دارد و تلفیقی از ظرافت های جاودانه محصولات فراری و یک خودروی اسپرت و عضلانی را در استایل بدنه به نمایش می گذارد.

فراری بازی روی اعداد!

به گفتهٔ فراری، BR20 سه اینچ طول بیشتری در مقایسه با GTC4 دارد و برای ایجاد پویایی بیشتر در بدنه، فرم شوتینگ بریک بدنه مدل GTC4 جای خود را به فرم فست بک مانند در قسمت عقب داده است که در نتیجهٔ آن دو جایگاه عقب مدل GTC4 Lusso نیز حذف شده اند، اما سنگ بنای فرایند طراحی این مدل و نیز در ایجاد این تغییر اساسی، حجم کابین و اتاق بوده است چرا که این مورد به نوبه خود این آزادی عمل را به تیم طراحی که رهبری آن را فلاویو مانزونی بر عهده داشته داده است تا بتوانند به درک درستی از تناسبات نوآورانه موجود دست یابند که در نتیجه آن، یک طراحی بیرونی قدرتمند و در عین حال منسجمی را ایجاد کرده اند.

راه چاره تازه ایجاد شده در طراحی، به لحاظ بصری این تصور را ایجاد می کند که یک قوس طولی از ستون A تا اسپویلر عقب کشیده شده است. همچنین، حجمی از این قوس در قسمت عقب جهت ایجاد یک کانال ایرودینامیکی و عبور هوا از طریق دیفیوزر عقب و در زیر اسپویلر عقب خالی شده است.

نمای روبه رو فراری BR20

نمای جانبی فراری BR20

نمای عقب فراری BR20

قبلی 1 از 3 بعدی

بنابراین، می توان گفت که این یک برداشت مدرن از زبان طراحی Flying Buttress محصولات فراری است که این مدل را نه تنها به مدل های GT فراری، بلکه به خودروهای اسپرتی همانند 599 GTB Fiorano ارجاع می دهد. ضمن اینکه رنگ مشکی سقف به صورت بصری شیشه جلو را به قسمت عقب متصل کرده است و در قسمت درب عقب حس هدایت هوا را ایجاد کرده است که از دیگر موارد مدرن ظاهری در BR20 است.

علاوه بر موارد اشاره شده و نیز علاوه بر تغییراتی که در نمای جلو مانند چراغ های کوچک تر به همراه کشیدگی کمتر، ورودی های هوای عریض تر و جلو پنجرهٔ سه بعدی به همراه دی لایت های باریک تر در مقایسه با GTC4 Lusso ایجاد شده، در نمای عقب نیز سپر عضلانی به زیبایی هرچه تمام تر با ظاهر تهاجمی و اسپرت سایر نماها ترکیب شده است.

چراغ های دو قلو عقب و به رسم همیشگی محصولات فراری، یک هماهنگی بصری را نیز با سراگزوزهایی که در دیفیوزرهای ایرودینامیکی قرار دارند ایجاد می کنند. در کنار این موارد، بسیاری از جزئیات فیبرکربنی BR20، ویژگی های دینامیکی این مدل را بهبود می بخشند.

نمای داخل فراری BR20

نمای داخل فراری BR20

قبلی 1 از 2 بعدی

رکاب های بلند با ظاهری متفاوت و حجم پردازی های سینوسی، در بخش پایینی نمای جانبی، پویایی بیشتری را ایجاد کرده اند. همچنین، استفاده از رینگ های سفارشی 20 اینچی به رنگ الماسی نیز این پویایی را برجسته تر کرده اند. فضای داخلی نیز همانند طراحی ظاهری، خاص است و ترکیبی از چرم قهوه ای و فیبرکربن است تا فضایی آرام و در عین حال اسپرتی را ایجاد کنند. جایگاه ها نیز با چرم قهوه ای تیره Heritage Testa di Moro پوشیده شده اند که با دوخت نقره ای و الگوی متفاوت و خاص تزئین شده اند.

فراری هنوز اطلاعاتی از پیشرانه این مدل سفارشی منتشر نکرده است، اما از آنجا که این مدل بر پایه GTC4 Lusso ساخته شده است می توان انتظار داشت که از یک پیشرانه V12 تنفس طبیعی چهارچرخ متحرک استفاده می کند که قدرتی معادل 680 اسب بخار و گشتاوری نزدیک به697 نیوتن متر را تولید می کند.

بر اساس تجربه ای که قبلاً درمورد محصولات تک ساخت و سفارشی از فراری سراغ داریم، این خودروساز ایتالیایی قیمت BR20 را منتشر نمی کند، اما می توان حدس زد که قیمت آن بسیار گران تر از آخرین نسخه GTC4 Lusso که قیمتی نزدیک به 300000 دلار داشت، باشد.

منبع: بلاگ دیوار

به "فراری بازی روی اعداد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراری بازی روی اعداد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید