عکس ، تصویری خیره کننده از دهانه مرموز شکلتون ماه

به گزارش وبلاگ بایجانی، جدیدترین تصویر از دهانه شکلتون که یکی از مرموزترین موارد مربوط به ماه به شمار میرود، چشم بسیاری از علاقه مندان به فضا را خیره نموده است.

عکس ، تصویری خیره کننده از دهانه مرموز شکلتون ماه

به گزارش وبلاگ بایجانی و به نقل از یورونیوز، تصویر موزائیکی منتشرشده با استفاده از دوربین مدارگرد شناسایی ماه متعلق به ناسا که از ژوئن 2009 به دور این قمر در حال چرخش است و بعلاوه مدارگرد دانوری متعلق به موسسه تحقیقات فضایی کره جنوبی گرفته شده است.

شکلتون یک دهانه برخوردی در کره ماه محسوب می گردد که در قطب جنوب این کره واقع شده است. این دهانه نام خود را از ارنست شکلتون، یکی از کاشفان نام آور قاره جنوبگان گرفته است.

قله های هم راستا با کناره های این دهانه تقریبا همواره زیر نور آفتاب قرار دارند؛ در حالی که بخش درونی این دهانه در تاریکی همیشگی است.

دمای پایین درون این دهانه به عنوان یک تله سرد عمل می نماید که ذرات و پاره های پدید آمده در اثر برخورد شهاب ها به کره ماه را به تله می اندازد و منجمد می نماید.

بیشتر بخوانید:

  • یک کشف جالب درباره شکل گیری حیات در سیارات دیگر! | اولین قاره ها در کیهان چه زمانی شکل گرفتند؟

فضاپیمای جوینده ماه (لونار پراسپکتور) کشف نموده که اندازه هیدروژن درون این دهانه از مقادیر عادی بالاتر است و این امر امکان دارد نشانگر وجود یخ آب در آن باشد.

منبع: همشهری آنلاین

به "عکس ، تصویری خیره کننده از دهانه مرموز شکلتون ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، تصویری خیره کننده از دهانه مرموز شکلتون ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید